Lichaam ontzuren

Moderators: Ladybird, Mjetterd, xingridx, ynskek, Polly

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
BigOne
Berichten: 38687
Geregistreerd: 03-08-09

Re: Lichaam ontzuren

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-23 20:14

Ze mag rustig zeggen wat zij doet maar niet met een stelligheid dat het werkt. Marleen , Google is your friend , vindt je dat niet echt lachwekkend?

verootjoo
Berichten: 35707
Geregistreerd: 19-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-23 20:23

Voor medische info is Google niet je vriend. Thuisarts.nl is wel een betrouwbare site voor medische info. Site van huisartsen.

Maar wat betreft de vraag; met gezond eten help je je lichaam enorm. Dus gevarieerd, veel groenten en fruit, weinig geraffineerde suiker of bewerkt voedsel of vet.

En je hoeft niet aan de detox, extra vitaminen of sapkuren om je lichaam te ontgiften. Dat doen je lever en nieren wel, maar het is belangrijk om het ze niet al te moeilijk te maken :)

Janneke2

Berichten: 23087
Geregistreerd: 28-02-13
Woonplaats: Ergens in Drenthe

Re: Lichaam ontzuren

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-23 20:33

(... bij dit soort vragen 'altijd prijs'...)

Brandnetelthee vind ik lekker als ik er stukjes zoethout bij doe.
(En voor het geld hoef je het echt niet te laten, dit ivm geldklopperij.)

Mbt zuur/ base evenwicht: ga naar de drogist/ apotheek en koop pH papier. (Om te meten tussen 4 en 8.)(Ietsje duurder, maar dan heb je ook wat.)

En dan meet je de pH van je ochtendurine en van je speeksel.
(Ik weet de ideale waardes niet uit mijn hoofd, maar het valt op te zoeken.)

Gesteld dat dat te zuur is (4 is zo zuur als tafelazijn, water is idealiter neutraal: pH 7)
kun je een aantal dingen doen.

Ik zou zeggen: goegel één of meer 'PRAL' tabellen.
De cijfers in de verschillende tabellen kunnen een beetje wisselen, maar de meeste groenten en fruit dragen bij aan het basisch maken van je lichaam,
vlees en geraffineerde suikers dragen bij aan het zuurder worden van je lichaam.

Brainless

Berichten: 29800
Geregistreerd: 19-07-03
Woonplaats: Munnekeburen

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-23 20:43

marleen_usar schreef:
Ontzuren en ontgiften doe je o.a via je lever,

Dit is een goed antwoord, de rest is niet nodig, je lichaam is zeer goed zichzelf te reinigen 24/7, daarvoor hoef je geen sappen ed te nuttigen.

Janneke2

Berichten: 23087
Geregistreerd: 28-02-13
Woonplaats: Ergens in Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-23 20:49

Molfre schreef:
Je kunt zuren en basen drinken, maar dit gaat geen effect hebben op je lijf. Dit wordt door je maagzuur gebalanceerd.

Ik ben het met je eens dat maagzuur een nuttig goedje is en dat zure drank kan bijdragen aan ont-zuren. (Maar dat heeft net niet met alleen het maagzuur te maken...)

Citaat:
De PH waarde van je bloed ligt tussen de 7.35 en 7.45. Als je deze PH waarde hoger of lager wordt, kan dat betekenen dat je serieus ziek bent.

... we hebben het niet over een waterstof-fosforverbinding (hoofdletter P is fosfor), maar over zuurgraad: pH met een kleine letter.

Het bloed van TS is goed, dus dit is niet aan de orde.


Citaat:
(...) dat je lijf SUPER streng is wat deze PH waardes betreft. Een of 10 kopjes zure of base "therapie drank" drinken, doet helemaal niks met je lijf.


Eh....
Wat je zoal eet en drinkt doet wegens hard werken weinig met de pH van het bloed.
Klopt.
Er is blijven hangen dat het zo'n twintig procent bedraagt van 'de energie om in leven te blijven' (in afval topics: die plm 2000 kcal. die je sowieso verstookt).

Maar het probleem zit niet in het bloed.
... een lichaam werkt hard om die pH netjes te houden - dus wordt er van alles uit het bloed gegooid.
Idealiter verlaat dit het lichaam via de nieren (al dan niet gemedieerd via de lever) - maar de nieren kunnen het soms niet alleen af en dan belandt de boel in het onderhuids bindweefsel.
Citaat:
Je lijf ontgiften doen je nieren en je lever voor je.

Idealiter ja.
Maar niet altijd volledig.
Citaat:
Van al die detox behandelingen is bewezen dat ze niet werken.

Nu, dat is wel een heftige claim.

(Er is veel kaf onder het koren, maar harde bewijzen van alle detox is fors.)
Citaat:
Je kunt wel je nieren en je lever ondersteunen in het werk dat zij dagelijks doen om je lijf te reinigen. Voldoende schoon water drinken is erg behulpzaam. (...) Daarnaast zijn brandnetel en berkenblad natuurlijke ondersteuners voor je nieren, denk dus bijvoorbeeld aan brandnetel of berkenblad thee.
Je lever houdt dan weer enorm van bittere dingen: de schil van je fruit, uien, knoflook, groene thee, citroen, gember en frambozen. Je lever houdt niet van caffeïne, alcohol, bewerkte suikers en zoetstoffen.

Dit zijn geen wondermiddelen die je lichaam voor je "ontgiften", wel zijn het middelen die je in je dagelijks leven kunt toepassen om je lijf een beetje ondersteuning te bieden.

... toch een detox? ;)

Melzazu
Berichten: 1867
Geregistreerd: 13-10-19

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-23 20:55

Janneke2 schreef:
Molfre schreef:
Je kunt zuren en basen drinken, maar dit gaat geen effect hebben op je lijf. Dit wordt door je maagzuur gebalanceerd.

Ik ben het met je eens dat maagzuur een nuttig goedje is en dat zure drank kan bijdragen aan ont-zuren. (Maar dat heeft net niet met alleen het maagzuur te maken...)

Citaat:
De PH waarde van je bloed ligt tussen de 7.35 en 7.45. Als je deze PH waarde hoger of lager wordt, kan dat betekenen dat je serieus ziek bent.

... we hebben het niet over een waterstof-fosforverbinding (hoofdletter P is fosfor), maar over zuurgraad: pH met een kleine letter.

Het bloed van TS is goed, dus dit is niet aan de orde.


Citaat:
(...) dat je lijf SUPER streng is wat deze PH waardes betreft. Een of 10 kopjes zure of base "therapie drank" drinken, doet helemaal niks met je lijf.


Eh....
Wat je zoal eet en drinkt doet wegens hard werken weinig met de pH van het bloed.
Klopt.
Er is blijven hangen dat het zo'n twintig procent bedraagt van 'de energie om in leven te blijven' (in afval topics: die plm 2000 kcal. die je sowieso verstookt).

Maar het probleem zit niet in het bloed.
... een lichaam werkt hard om die pH netjes te houden - dus wordt er van alles uit het bloed gegooid.
Idealiter verlaat dit het lichaam via de nieren (al dan niet gemedieerd via de lever) - maar de nieren kunnen het soms niet alleen af en dan belandt de boel in het onderhuids bindweefsel.
Citaat:
Je lijf ontgiften doen je nieren en je lever voor je.

Idealiter ja.
Maar niet altijd volledig.
Citaat:
Van al die detox behandelingen is bewezen dat ze niet werken.

Nu, dat is wel een heftige claim.

(Er is veel kaf onder het koren, maar harde bewijzen van alle detox is fors.)
Citaat:
Je kunt wel je nieren en je lever ondersteunen in het werk dat zij dagelijks doen om je lijf te reinigen. Voldoende schoon water drinken is erg behulpzaam. (...) Daarnaast zijn brandnetel en berkenblad natuurlijke ondersteuners voor je nieren, denk dus bijvoorbeeld aan brandnetel of berkenblad thee.
Je lever houdt dan weer enorm van bittere dingen: de schil van je fruit, uien, knoflook, groene thee, citroen, gember en frambozen. Je lever houdt niet van caffeïne, alcohol, bewerkte suikers en zoetstoffen.

Dit zijn geen wondermiddelen die je lichaam voor je "ontgiften", wel zijn het middelen die je in je dagelijks leven kunt toepassen om je lijf een beetje ondersteuning te bieden.

... toch een detox? ;)


Hahahaha Janneke2 ik vind je weer zo grappig :D
Zo lekker droog weer.

Brainless

Berichten: 29800
Geregistreerd: 19-07-03
Woonplaats: Munnekeburen

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-23 21:08

Janneke2 schreef:
Molfre schreef:
Je lijf ontgiften doen je nieren en je lever voor je.

Idealiter ja.
Maar niet altijd volledig.


Als je lever het niet goed doet wordt je ernstig ziek en is het zeker in het bloed te zien.


Janneke2 schreef:
Molfre schreef:
Van al die detox behandelingen is bewezen dat ze niet werken.

Nu, dat is wel een heftige claim.
(Er is veel kaf onder het koren, maar harde bewijzen van alle detox is fors.)

Het is allang bewezen dat detoxen niks (extra's) doet.
Ik ben benieuwd welke harde, forse bewijzen jij hebt.

Molfre

Berichten: 2651
Geregistreerd: 24-07-12
Woonplaats: Aarhus

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-23 21:35

Janneke2 schreef:
Molfre schreef:
Je kunt zuren en basen drinken, maar dit gaat geen effect hebben op je lijf. Dit wordt door je maagzuur gebalanceerd.

Ik ben het met je eens dat maagzuur een nuttig goedje is en dat zure drank kan bijdragen aan ont-zuren. (Maar dat heeft net niet met alleen het maagzuur te maken...)

Citaat:
De PH waarde van je bloed ligt tussen de 7.35 en 7.45. Als je deze PH waarde hoger of lager wordt, kan dat betekenen dat je serieus ziek bent.

... we hebben het niet over een waterstof-fosforverbinding (hoofdletter P is fosfor), maar over zuurgraad: pH met een kleine letter.

Het bloed van TS is goed, dus dit is niet aan de orde.


Citaat:
(...) dat je lijf SUPER streng is wat deze PH waardes betreft. Een of 10 kopjes zure of base "therapie drank" drinken, doet helemaal niks met je lijf.


Eh....
Wat je zoal eet en drinkt doet wegens hard werken weinig met de pH van het bloed.
Klopt.
Er is blijven hangen dat het zo'n twintig procent bedraagt van 'de energie om in leven te blijven' (in afval topics: die plm 2000 kcal. die je sowieso verstookt).

Maar het probleem zit niet in het bloed.
... een lichaam werkt hard om die pH netjes te houden - dus wordt er van alles uit het bloed gegooid.
Idealiter verlaat dit het lichaam via de nieren (al dan niet gemedieerd via de lever) - maar de nieren kunnen het soms niet alleen af en dan belandt de boel in het onderhuids bindweefsel.
Citaat:
Je lijf ontgiften doen je nieren en je lever voor je.

Idealiter ja.
Maar niet altijd volledig.
Citaat:
Van al die detox behandelingen is bewezen dat ze niet werken.

Nu, dat is wel een heftige claim.

(Er is veel kaf onder het koren, maar harde bewijzen van alle detox is fors.)
Citaat:
Je kunt wel je nieren en je lever ondersteunen in het werk dat zij dagelijks doen om je lijf te reinigen. Voldoende schoon water drinken is erg behulpzaam. (...) Daarnaast zijn brandnetel en berkenblad natuurlijke ondersteuners voor je nieren, denk dus bijvoorbeeld aan brandnetel of berkenblad thee.
Je lever houdt dan weer enorm van bittere dingen: de schil van je fruit, uien, knoflook, groene thee, citroen, gember en frambozen. Je lever houdt niet van caffeïne, alcohol, bewerkte suikers en zoetstoffen.

Dit zijn geen wondermiddelen die je lichaam voor je "ontgiften", wel zijn het middelen die je in je dagelijks leven kunt toepassen om je lijf een beetje ondersteuning te bieden.

... toch een detox? ;)

Nee, niet toch een detox. Hooguit ondersteunen van de natuurlijke functies van je lichaam. Ik heb nergens geclaimd dat TS brandnetel thee moet drinken om te detoxen. Dat zou het zelfde zijn als een griepprik aanraden als geneesmiddel tegen de griep. Mijn claim was dat je met dit soort dingen je natuurlijke functies kunt ondersteunen. Dat is volgens mij iets heel anders dan een detox, koffie klysma, alkaline water, zet er nog een paar in het rijtje.

En ja, van al die detox therapieën is bewezen dat ze niks voor je doen dan je arm maken. Je hoeft niet 4 dagen te vasten en op alkaline water en een poedertje van 200€ per 100gr. te leven om eens wat te noemen.

Wanneer je nieren en je lever je lichaam niet meer voldoende schoonmaken, moet je naar de dokter gaan en niet aan een detox :Y)

Janneke2

Berichten: 23087
Geregistreerd: 28-02-13
Woonplaats: Ergens in Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-23 21:48

Janneke2 schreef:
Molfre schreef:
Je lijf ontgiften doen je nieren en je lever voor je.

Idealiter ja.
Maar niet altijd volledig.


Brainless schreef:
Als je lever het niet goed doet wordt je ernstig ziek en is het zeker in het bloed te zien.

Ik ben niet echt een leverdeskundige. En de verschillende leerboeken wilden nog wel eens verschillen mbt hoeveel verschillende functies de lever precies had. (Ééntje noemde het getal 123.) :D

Als je lever het ontgiften echt niet meer trekt, wordt je idd zwaar ziek.

Maar als je geen 'harde' klachten hebt ("slechts" nachtzweten in het geval van TS)
en ZOU de lever haar taak niet goed aankunnen, dan belandt er spul in het onderhuids bindweefsel.
(Wat het lichaam denkbaar kwijt wil door te zweten.)

Janneke2 schreef:
Molfre schreef:
Van al die detox behandelingen is bewezen dat ze niet werken.

Nu, dat is wel een heftige claim.
(Er is veel kaf onder het koren, maar harde bewijzen van alle detox is fors.)

Brainless schreef:
Het is allang bewezen dat detoxen niks (extra's) doet.
Ik ben benieuwd welke harde, forse bewijzen jij hebt.
[/quote]

Ik O:) heb niet beweerd dat ik die wel heb.
Maar de suggesties van Molfre klinken niet verkeerd.
Duitsland heeft een hele 'subcultuur' of hoe zeg je dat van kuuroorden die nog betaald worden door de ziektekostenverzekering ook, dus louter geldklopperij is het echt niet.
(Meet de pH van urine en speeksel, kijk in de PRAL tabellen - dat valt wel onder de harde westerse wetenschap.)

Janneke2

Berichten: 23087
Geregistreerd: 28-02-13
Woonplaats: Ergens in Drenthe

Re: Lichaam ontzuren

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-23 21:51

@ Molfre: ik geloof dat ik te weinig advertenties lees ofzo.

(Dure bizarre dingen die te mooi klinken om waar te zijn etc.)

Suliko

Berichten: 4366
Geregistreerd: 06-12-14
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-23 22:00

Je lichaam doet dit allemaal zelf, maar het helpt wel door het te ondersteunen met goede, verse en diverse voeding, veel water en thee, weinig suikers en vooral niet roken. Daarnaast genoeg bewegen. Eigenlijk best simpel! Alleen jammer dat suikers zo verleidelijk zijn en roken verslavend.

Als er daadwerkelijk iets misgaat bij je organen, is het enige antwoord om naar de huisarts te gaan. Maar als je de noodzaak voelt en de rust ervaart om eerst te proberen te ontgiften/detoxen, dan zal het wel meevallen.

Om je lichaam gezond te krijgen bestaat er geen quickfix, dat is gewoon dagelijks bezig zijn met een basis aan goede voeding en bewegen en hier en daar een beetje cheaten natuurlijk.

Met overmatig zweten en overhaast gevoel is het wel een idee om te kijken naar hoeveel stress je ervaart, de stressbronnen in je leven en hoe je daarmee omgaat.

Elisa2

Berichten: 38092
Geregistreerd: 31-08-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-23 22:35

michelle933 schreef:
Goedemiddag ik ben opzoek naar ervaring rondom ontzuren en of afvalstoffen kwijtraken en hoe hebben jullie dit gedaan? Ik had iets gelezen over zuur base thee of brandnetel thee.
Ik ben 30 jaar en sinds aantal jaar last van nachtzweten maar ook overdag toch wel snel last van. Met bloedprikken was alles in orde. Ik eet en drink normaal. Wel een roker :+ ja sorry ik weet het, en ik slik de anticonceptiepil. Heb soms ook een wat overgehaast gevoel, te snelwerkende schildklier?
Ik ben erg benieuwd.
Ik probeer het eerst op natuurlijke basis te zoeken voordar ik naar de HA ga :+


Kijk eens naar zure en basische voeding.

Met voeding is echt een heleboel te bereiken.

Fly_high

Berichten: 3351
Geregistreerd: 01-09-20

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-23 23:12

Voeding doet exact niets wat pH in je lichaam, die is ten alle tijden stabiel rond 7,30 - 7,40. Invloed van pH van alles wat je binnenkrijgt gaat al verloren in je maag die toevallig ook een vaste pH heeft.

Tenzij je heel ernstig ziek bent uiteraard maar dan heb je meer dringende problemen dan mierenneuken over de zuurgraad van selderij :=

Janneke2 schreef:
Ik ben niet echt een leverdeskundige. En de verschillende leerboeken wilden nog wel eens verschillen mbt hoeveel verschillende functies de lever precies had. (Ééntje noemde het getal 123.) :D

Als je lever het ontgiften echt niet meer trekt, wordt je idd zwaar ziek.

Maar als je geen 'harde' klachten hebt ("slechts" nachtzweten in het geval van TS)
en ZOU de lever haar taak niet goed aankunnen, dan belandt er spul in het onderhuids bindweefsel.
(Wat het lichaam denkbaar kwijt wil door te zweten.)


Ik zou bijna denken dat je helemaal geen deskundige bent op het medische vlak met al die onzin die je hier neerzet :+

Goed denk dat we allemaal enorm benieuwd zijn naar de bron waar je vandaan haalt dat leverfalen voor asymptomatisch opslaan van gifstoffen in het bindweefsel zorgt. En een keer raden dat het wel te verwijderen valt door fascia release of andere kwakzalverij :=

senna21

Berichten: 11994
Geregistreerd: 17-03-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-23 23:26

TS, het was de afgelopen dagen erg benauwd weer. En het kan ook een reactie zijn op stress.
En de ene persoon transpireert nu eenmaal meer dan een ander. Het zou ook kunnen zijn dat je vervroegd in de overgang bent.
Een gezonde leefstijl maakt natuurlijk een verschil.

Mars

Berichten: 33327
Geregistreerd: 15-03-05
Woonplaats: Vld

Re: Lichaam ontzuren

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-23 00:09

Er is geen plantje/thee/kruid dat ook maar iets zinnigs kan betekenen als je gifstoffen van sigaretten in je lijf blijft stoppen. Zoals anderen al aangaven kunnen je nieren en lever jou prima ‘detoxen’ maar alleen als je ze in goede conditie laat zijn.

Nathalie18x

Berichten: 1253
Geregistreerd: 24-11-15
Woonplaats: Riga

Re: Lichaam ontzuren

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-23 00:13

Jeetje, wat wordt hier een hoop misinformatie verspreidt. Ik ben echt helemaal geen fan van leken of zelfbenoemde experts die zomaar medisch advies geven op fora. Super gevaarlijk. Ts ga voor correct advies alsjeblieft naar je huisarts.

Elisa2

Berichten: 38092
Geregistreerd: 31-08-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-23 08:26

Fly_high schreef:
Voeding doet exact niets wat pH in je lichaam, die is ten alle tijden stabiel rond 7,30 - 7,40. Invloed van pH van alles wat je binnenkrijgt gaat al verloren in je maag die toevallig ook een vaste pH heeft.

Tenzij je heel ernstig ziek bent uiteraard maar dan heb je meer dringende problemen dan mierenneuken over de zuurgraad van selderij :=

Janneke2 schreef:
Ik ben niet echt een leverdeskundige. En de verschillende leerboeken wilden nog wel eens verschillen mbt hoeveel verschillende functies de lever precies had. (Ééntje noemde het getal 123.) :D

Als je lever het ontgiften echt niet meer trekt, wordt je idd zwaar ziek.

Maar als je geen 'harde' klachten hebt ("slechts" nachtzweten in het geval van TS)
en ZOU de lever haar taak niet goed aankunnen, dan belandt er spul in het onderhuids bindweefsel.
(Wat het lichaam denkbaar kwijt wil door te zweten.)


Ik zou bijna denken dat je helemaal geen deskundige bent op het medische vlak met al die onzin die je hier neerzet :+

Goed denk dat we allemaal enorm benieuwd zijn naar de bron waar je vandaan haalt dat leverfalen voor asymptomatisch opslaan van gifstoffen in het bindweefsel zorgt. En een keer raden dat het wel te verwijderen valt door fascia release of andere kwakzalverij :=


Over wie hier onzin neer zet zijn de meningen verdeeld. :o

Zeker nog nooit te maken gehad met stofwisselingsproblemen?

Want in jouw optiek zou PSSM bij paarden ook onzin zijn.

Janneke2

Berichten: 23087
Geregistreerd: 28-02-13
Woonplaats: Ergens in Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-23 09:47

Fly_high schreef:
Voeding doet exact niets wat pH in je lichaam, die is ten alle tijden stabiel rond 7,30 - 7,40.

Ben ik maar uiterst ten dele met je eens.
1) Ons lichaam is meer dan bloed, hè.
2) Afhankelijk van wat je eet en drinkt moet er harder gewerkt worden om de pH van het bloed constant te houden.
... en dat soort zaken kun je terugzien in fluctuaties van urine en speeksel.
Citaat:
Invloed van pH van alles wat je binnenkrijgt gaat al verloren in je maag die toevallig ook een vaste pH heeft.

... voor een gezond mens geldt dit. Maar ook de pH van de maag is iets waar een lichaam 'voor moet werken', dat is geen wiskundige definitie.
(Zo van 'we bevinden ons nu in de maag en dus is de pH 4. Of 3 of 2'.)
Citaat:
Goed denk dat we allemaal enorm benieuwd zijn naar de bron waar je vandaan haalt dat leverfalen voor asymptomatisch opslaan van gifstoffen in het bindweefsel zorgt.

Leverfalen...?
Kom eens op, zeg!

Waar ik over schreef, was een lever die uitstekend functioneert mbt laten we zeggen 120 van de 123 functies.
En een paar functies die makkelijk (en letterlijk) gebufferd kunnen worden door het bindweefsel een beetje laat sloffen.

Heeft echt niets van doen met leverfalen als in zwaar ziek zijn.
Maar de troep opruimen uit het bindweefsel kan geen kwaad.

En mag het een beetje beleefder...?
'Een beter bokt begint bij jezelf.'

eenitraM
Berichten: 10952
Geregistreerd: 24-08-06

Re: Lichaam ontzuren

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-23 10:19

Stoppen met roken. ;)

MarliesV

Berichten: 15271
Geregistreerd: 24-06-08
Woonplaats: Hellendoorn

Re: Lichaam ontzuren

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-23 10:55

En stoppen met de pil, hormonen via de pil kunnen prima de oorzaak (deels) van het nachtelijk zweten zijn.

Pil+roken is sowieso een enorme aanslag op je lijf.

Ibbel

Berichten: 49315
Geregistreerd: 01-09-04
Woonplaats: West-Veluwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-23 12:18

Voor de mensen die denken dat je door te eten iets aan je pH kunt veranderen:
de pH van je maag is 1,5 - 2. Er klotst zoutzuur in rond.

Wat je eet of drinkt heeft hooguit een pH van 4,5 - 5, anders is het niet meer weg te werken. Zoutzuur drinken is een slecht idee, er zitten al gaten in je slokdarm voordat het uberhaupt in je maag belandt...

Natronloog drinken is trouwens ook niet zo'n goed idee. Dáármee zou je van je maag wel de Noordzee kunnen maken. Dat dan weer wel. Zij het tijdelijk. Heel tijdelijk. En je kunt beter alvast een kist bestellen als je dat zou willen doen :D

De pH schaal is logaritmisch. Ieder pH-punt is 10x zuurder dan het punt ervoor.

Als je 100 ml met pH van 4,5 (klein glas puur citroensap) gooit in 100 ml maagzuur met pH van 1,5, zit daar een factor 1000 tussen. Waarbij het citroensap sowieso mínder zuur is dan de maag...
Enig idee hoe dat de pH zou moeten beinvloeden?

Elisa2

Berichten: 38092
Geregistreerd: 31-08-04

Re: Lichaam ontzuren

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-23 13:06


Brainless

Berichten: 29800
Geregistreerd: 19-07-03
Woonplaats: Munnekeburen

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-23 13:15

*KNIP*
Heeft echt geen zin te reageren op mensen die geen verstand hebben van het menselijk lichaam en alle andere onzin geloven wat te vinden is.
Laatst bijgewerkt door Brainless op 13-09-23 13:19, in het totaal 1 keer bewerkt

Elisa2

Berichten: 38092
Geregistreerd: 31-08-04

Re: Lichaam ontzuren

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-23 13:17

Een ieder die er (goede) ervaringen mee heeft lijkt me.

En verder ga ik er niet op in. ;-)

Ibbel

Berichten: 49315
Geregistreerd: 01-09-04
Woonplaats: West-Veluwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-23 13:18

Elisa2 schreef:
Het gaat daar helemaal niet om, het gaat er om hoe voeding verteerd wordt en wat voor een rest (afval) het in het lichaam achterlaat. Wat dus zuur of basisch kan zijn.

https://www.darmklachten.nl/basisch-alk ... zuur-base/


OK, dus je wilt je nieren en lever méér belasten om te ontgiften? Want je gaat afval toevoegen? Juist ja...
Hoe kan je dit soort onzin nou toch geloven? Je gaat zuur eten zodat je zure urine hebt, en hoera, dan ben je goed bezig? :?