Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
PercyLeen schreef:Ik wil over mijn situatie openbaar ook niet teveel kwijt. Maar mijn moeder is overleden in 2004 en ik heb daarna de relatie met mijn vader eenzijdig gedragen. Niet bewust want ik zag het niet. Dat is pas sindskort dat ik zie dat onze relatie niet gezond is. Toen ik een stap terug deed viel het volledige contact weg. Ik vind het vooral heel pijnlijk dat mijn vader mij blijkbaar de moeite niet waard vindt. En ik erken dat hij ws allerlei worstelingen heeft waardoor hij het niet kan. Maar voor mij als dochter is het erg pijnlijk (en vers). We hebben nu een maand geen contact meer. Hebben jullie geworsteld met een enorm loyaliteitsconflict? Schuldgevoel? Ik heb hem altijd boven mezelf verkozen en het voelt heel tegenstrijdig om nu voor mezelf te kiezen…
PercyLeen schreef:Hebben jullie geworsteld met een enorm loyaliteitsconflict? Schuldgevoel? Ik heb hem altijd boven mezelf verkozen en het voelt heel tegenstrijdig om nu voor mezelf te kiezen…
PercyLeen schreef:Eigenlijk niet. Ik zal ff iets duidelijker zijn over mijn situatie, maar wil er ook niet te diep op in op een publiek forum. Ouders zijn gescheiden, en zoals zo vaak kinder kwamen bij moeder want moeders worden vaak als het slachtover gezien in scheidingen. Hier onterecht. Contact met vader raakte als kind kwijt door manipulatie (waardoor ook geen loyaliteit meer), en enorm blij dat die nu terug is na ruim 10 jaar breuk. We zijn close, en beide vooral blij dat we elkaar terug hebben. Dat is de happy ending.Hebben jullie geworsteld met een enorm loyaliteitsconflict? Schuldgevoel?
PercyLeen schreef:Hebben jullie geworsteld met een enorm loyaliteitsconflict? Schuldgevoel? Ik heb hem altijd boven mezelf verkozen en het voelt heel tegenstrijdig om nu voor mezelf te kiezen…
Arzil schreef:Ik volg dit even en ga alles eens op mijn gemakje doorlezen zodra ik tijd heb.
Waar ik in het kort mee worstel is mijn kinderen tov van mijn ouder en het (slechte?) voorbeeld dat ik geef door het geen contact meer te hebben. Maar het energie vreten wat het doet, zodra ik dat contact weer aan zal gaan.
meggiemeg schreef:Melzazu schreef:Ik zeg wel vaak thuis: ik wens ze niet dood maar als ze er niet meer waren hoefde ik er ook niets meer mee en zou het wel voor nog meer rust zorgen in mijn leven.
Dat zegt wel heel erg veel vind ik!
DuoPenotti schreef:Ik denk dat ook wel eens...
Ik spreek mijn moeder dan nog wel, nu is dat heel vaak maar 1 keer in de 2 weken.
Maar mankeert ze wat ben ik wel de sjaak en kan ik er dagelijks heen.
Verschrikkelijk.... maar het lukt mij niet dat te laten.
Nu zijn dat steeds korte periodes geweest maar mijn grootste angst is dat ze meer zorg nodig heeft, maar niet in een verzorgingstehuis komt.
En dan denk ik wel eens, zo bam een hartaanval zou wel mooi zijn...