Welke behandeling?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Aimee

Re: Welke behandeling?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-23 09:24

Mijn vriend heeft een vergelijkbaar probleem door een klap van een paard in het vliegtuig. Ook al van alles geprobeerd, inclusief osteopaat in Zwitserland. Dat geeft wat tijdelijke verlichting, maar hij krijgt het ook niet meer los. Hun milta-apparaat helpt wel echt tegen de ontstekingen.

Ik heb hem nu zo ver om naar m’n acupuncturist te gaan. Daarmee is het probleem niet opgelost, maar lijkt zijn lijf wel beter in staat om de behandelingen te verwerken.

Het alternatief voor warmte is trouwens koudetherapie. Wel voorzichtig uitproberen, maar het kan heel goed werken.

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-08-23 13:09

Milta apparaat heb ik ook nog nooit van gehoord..ga dat ook eens opzoeken. Bedankt!

Vervelend dat hij iets soortgelijks heeft zeg! is hij ook geraakt op zijn ribben?

Accupunturist heb ik trouwens ook weleens geprobeerd, maar werkte helaas niet voor mij de laatste keer. Eerste keer wel trouwens..zal misschien ook afhangen van de behandelaar.

Koudetherapie klinkt zalig, ken ik ook niet..ga ik ook eens opzoeken.

Ik leer enorm veel van dit topic in ieder geval!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-23 13:21

Echt heel erg om te lezen Elisa, want volgens mij ben je nog relatief jong en ook erg sportief. Dat moet verschrikkelijk voor je zijn.

Ik kan geen therapieën voor je aanraden, hopelijk zit er in dit topic toch iets tussen.

Het enige wat ik voor je kan bedenken (omdat ik zelf ook snel ontstekingen heb), is de hulp van supplementen om de ontstekingen hopelijk wat te verminderen.

Vitamine C, D, B12 (hoge dosissen) + ik zou ook een magnesiumsupplement bijnemen.

Zelfs met een goed bloedresultaat zonder aantoonbare tekorten kan je lichaam hier echt goed op reageren.

Silvia

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-23 13:21

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-08-23 13:23

Ja was ik vergeten te melden, maar dat heb ik ook geprobeerd inderdaad.

Hetzelfde verhaal helaas..werd er wel heel lekker relaxt van.

Dankje Robin, ik ben geen stilzitten dus dit is inderdaad erg beperkend en vermoeiend. Jouw tip is wel een goede, vitamine D zal ik weer eens aanschaffen. B12 heb ik staan en magnesium maar weer eens mee beginnen. (smeer wel olie). Vitamine C gaat helaas niet.

Diddykong

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-23 13:28

Cryotherapie kun je in Amsterdam bij het freezelab ondergaan, kouder dan dat wordt het niet :D.

En ben je wel eens bij een reumatoloog geweest?

manonutjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-23 13:43

Ik heb echt heel veel baat bij de chiropraktor.

Enigste optie volgens het ziekenhuis was de pijnpoli. Dat vond ik geen optie en toen chiropractie geprobeerd.

Zoek wel echt een goeie, ik rij er 70 km enkele reis voor en dat is het me echt wel waard.

En gun het de tijd, dit heb je niet zomaar opgelost.
Welke regio zit je?

Lijsken

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-23 13:51

Je bent bij talloze fysio's geweest schrijf je, ook al in Papendal bij het sportmedisch centrum? https://smcp.nl/

Dat is de plek waar alle topsporters/olympiërs van Nederland ook begeleid worden. Ik vond het heel prettig dat ze ook uitgebreide tests deden voor de behandeling, je wordt echt goed door de molen gehaald. En, niet onbelangrijk, na 10 jaar gedoe met mijn rug hebben ze me weer zo goed als pijnvrij gekregen waar iedereen verder de hoop had opgegeven.

Miran

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-23 13:57

Een andere insteek, bij Den Hoek / Erik Laarakker kun je als mens ook terecht. Je zou daar een afspraak kunnen maken?

Aimee

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-23 21:34

Elisa2 schreef:
Milta apparaat heb ik ook nog nooit van gehoord..ga dat ook eens opzoeken. Bedankt!

Vervelend dat hij iets soortgelijks heeft zeg! is hij ook geraakt op zijn ribben?

Accupunturist heb ik trouwens ook weleens geprobeerd, maar werkte helaas niet voor mij de laatste keer. Eerste keer wel trouwens..zal misschien ook afhangen van de behandelaar.

Koudetherapie klinkt zalig, ken ik ook niet..ga ik ook eens opzoeken.

Ik leer enorm veel van dit topic in ieder geval!

Hij stond voorin de container en het paard sprong over de voorwand tegen hem aan. Hij werd geraakt op zijn borstbeen en daarmee eigenlijk op alle aanhechtingen van z’n ribben.

De ene acupuncturist is inderdaad de andere niet.

Zoals hierboven al vermeld wordt, is er cryotherapie in Amsterdam. Geen idee of dat elders ook kan. Maar de Tim Hof methode met koud water werkt ook prima. Kou werkt net zo ontstekingsremmend als warmte.

Farjen

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-23 03:23

Wij hebben een spine solution thuis.
https://www.bol.com/nl/nl/p/spine-solut ... oductTitle

Mijn vriend gebruikt enkel dat voor de rug, ik dat voor de nek. Dat zit precies op mijn trapeziusspier qua drukpunten.
Verder ga ik af en toe naar de osteopaat.

En ooit de truien gekocht van Back on track, dat deed ook wonderen voor mijn spieren

Tanya

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-23 07:29

Ga alsjeblieft geen full body scan doen hoor! Als jouw artsen daar geen indicatie voor zien is het alleen maar weggegooid geld.
Ik las toevallig vandaag iets over fascia therapie, ken het zelf niet maar wellicht kan het je helpen!

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-08-23 08:46

Diddykong schreef:
Cryotherapie kun je in Amsterdam bij het freezelab ondergaan, kouder dan dat wordt het niet :D.

En ben je wel eens bij een reumatoloog geweest?

Ja, maar ik zie niet in wat ik daar moet doen..want die kunnen me ook niet helpen met dit probleem.

Ik zit in de regio Ede, dus hoor graag of iemand daar in de buurt goede chiropracters weet. Kan me wel voorstellen dat het belangrijk is om echt een goede te hebben.

Papendaal ben ik niet geweest, weleens aan gedacht maar daar moet je zeker ook een verwijzing voor hebben? Superfijn dat ze jou pijnvrij hebben gekregen Lijsken.

Miran, bedankt maar die doet denk ik niks aan de rug/ ribklachten? zoek echt specifiek hulp daarvoor namelijk.

Aimee, au...ja borstbeen..ik snap wel wat hij voelt ja. Hopelijk vind hij ook nog iets wat blijvend helpt.

Dankje Farjen, dat soort dingen heb ik ook geprobeerd maar zorgt alleen maar voor meer irritatie en ontsteking dus dat wordt het helaas niet. Back on track werkte eerst goed, maar nu is de warmte ook te irriterend geworden.

Dankje Tanya, nouja "mijn artsen" weten niks..dus hoe serieus ik dat moet nemen? Fascia therapie heb ik ook al geprobeerd en ik geloof er absoluut in. Maar denk dat ik meer of een combi van behandelingen nodig heb oid.

In ieder geval allemaal heel erg bedankt voor het meedenken! Ik ga alles op een rijtje zetten en dan even kijken welke eerste stap ik ga maken. :)

ontherun

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-23 09:03

Heb je ook al eens iets van een ‘dagboek’ bijgehouden? Of kun je een patroon ontdekken in wanneer je de meeste kast of meer of minder reactie van je lichaam krijgt? Gaat het bijvoorbeeld echt om houdingsgerelateerde klachten of gaat het juist met bepaalde bewegingen fout? Dan kun je wellicht ook gerichter therapieën proberen, maar ik snap je terughoudendheid helemaal. Je wilt niet telkens zo’n reacties krijgen.
Ik ben ook aan het denken waar je nog baadt bij kunt hebben, mij lijkt zo’n full body scan juist wel waardevol, precies omdat er dus geen arts is geweest nog die je verder geholpen heeft. Er zit een goede ortho manueel arts in midden Limburg, maar dat is wel erg ver voor je vrees ik.

Lijsken

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-23 09:13

Elisa2 schreef:
Papendaal ben ik niet geweest, weleens aan gedacht maar daar moet je zeker ook een verwijzing voor hebben? Superfijn dat ze jou pijnvrij hebben gekregen Lijsken.

Op de website staat een knop voor “afspraak maken” en een telefoonnummer dus het lijkt zonder verwijzing te kunnen. Ik kon zelf ook zonder verwijzing terecht, maar dat is alweer een tijd geleden.
Het zal wel van je verzekering afhangen wat je vergoed krijgt, dus dat is de moeite waard om na te kijken.

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-08-23 09:16

Dat is een beetje ver inderdaad, maar bedankt voor het meedenken.

Ik heb het inderdaad weleens opgeschreven, het is vooral met bepaalde bewegingen. Voorover bukken moet ik niet doen, alle bewegingen waarbij de bovenrug naar boven beweegt zeg maar. Ik kan niet veel met mijn armen doen. Maar het gaat ook mis als ik dingen met mijn benen doe, fietsen bijvoorbeeld, op een paard zitten. Liggen en dan de knieen omhoog breng en been naar het lichaam. Dat duwt allemaal die bovenrug omhoog..terwijl het al zo scheef vast zit in de bovenrug. Zitten met voldoende steun zodat de spieren kunnen ontspannen geeft de minste problemen..hoe minder ik doe hoe beter het voelt zeg maar. Alleen werkt dat natuurlijk niet.

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-08-23 09:17

Lijsken schreef:
Elisa2 schreef:

Op de website staat een knop voor “afspraak maken” en een telefoonnummer dus het lijkt zonder verwijzing te kunnen. Ik kon zelf ook zonder verwijzing terecht, maar dat is alweer een tijd geleden.
Het zal wel van je verzekering afhangen wat je vergoed krijgt, dus dat is de moeite waard om na te kijken.

Oh super dankjewel! daar ga ik eens naar informeren want Papendal is echt vlakbij en de arts die me gediagnosticeerd heeft na dat ongeluk was toen ook een arts van Papendal. En die leek wel goed te weten waar hij het over had.

ontherun

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-23 09:25

Dan gaat het om een fysio bij papendal toch? Daar heb je geen verwijzing voor nodig, kun je zo naartoe. Afspraak maken en gaan. Ze hebben daar wel meer verstand ervan dan veel artsen inderdaad, je moet met artsen gewoon zo ontzettend veel geluk hebben dat je eentje hebt die verder kijkt dan zijn neus en oogkleppen lang zijn.

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-08-23 09:30

Precies dat inderdaad, en dat geluk heb ik helaas tot nog toe niet gehad.

_Tarzan

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-23 08:26

Elisa, ik heb de documenten van mijn onderzoek erbij gezocht en je gestuurd, hopelijk kan het je op weg helpen!

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-08-23 08:43

Super, dankjewel Tarzan!

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-08-23 14:19

Ik heb het topic nog eens doorgelezen, de meesten van jullie hebben veel baat bij een chiropracter. Die staat als eerste nu op mijn lijstje. Heb straks eerst vakantie en dan ga ik dat daarna eens proberen. Ik heb al jullie opties opgeschreven, en zo ga ik gewoon het lijstje af. :+ Er moet toch iets zien wat zou kunnen helpen lijkt me..(ik heb het alleen nog niet gevonden :o )

CynthiaV

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-23 14:59

Mijn vriend is heel goed geholpen bij Rugzorg Nederland, de arts in het ziekenhuis gooide het op spierpijn terwijl er op scans goed te zien was wat er mis was. Je hebt wel een verwijzing van de huisarts nodig.

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-08-23 15:02

Bedankt die schrijf ik ook nog op mijn lijstje!

Kwal

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-23 17:48

Gekke optie misschien, maar bekkenbodemfysio? Ik heb er zelf (gelukkig) geen ervaring mee maar omdat je onder andere je diafragma noemt, die pakken de goede bekkenbodemfyio’s ook mee. Je bekkenbodem is complex en groter dan je denkt. Misschien is het iets om te overwegen als de rest niet werkt?