.

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

TurboDi

Re: Hoeveel brillen (met sterkte) hebben jullie?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-23 14:51

4 gewone brillen op sterkte en een zonnebril op sterkte. Moet er wel even bij zeggen dat ik opticien ben :Y)

dierenfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-23 14:52

1 bril op juiste sterkte met voorzet auto en zonnebril. Nog reserve bril niet op juiste sterkte (is mijn oude bril) en meer niet. Deze bril is 1 jaar oud en vorige 1 jaar mee gedaan en toen kon ik met bril ook niet meer goed zien. Eigenlijk is het al weer zo dat ik vermoed dat mijn bril niet passend is maar wacht even af. Net medicatie verandering voor astma en die hebben kennelijk invloed op zicht

deksel

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-23 14:53

Ik heb 1 bril en 1 zonnebril. 2 andere zonnebrillen die ik af en toe draag. Ik heb geen lenzen. Ik kan prima zien zonder bril maar dan word ik sneller moe. Vorig jaar september aangemeten en beide brillen zijn al aan vervanging toe omdat ik zo onhandig ben. :=

leintje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-23 14:56

Ik heb één gewone bril en één zonnebril. Twijfel om nog een bril te kopen en/of te kijken voor lenzen. Ik heb in februari voor het laatst een oogmeting laten doen.

MacavityL

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-23 14:56

Eén (gewone) bril. En laat mn ogen meten als ik het gevoel heb dat het nodig is (anders ga zien). Paar maanden terug gedaan en mijn sterkte was inderdaad in drie jaar veranderd. Toen nieuwe glazen besteld voor huidige bril, zag geen nieuw montuur die ik leuker vond staan.

Miriam91

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-23 15:00

6 brillen, 1 oude bril voor op stal en 1 zonnebril. Ik vind het leuk om de bril af te stemmen op mijn kleding

Muiz
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-23 15:09

Ik heb 1 gewone bril en 1 zonnebril op sterkte. Thuis ligt nog een hele stapel oude met verschillende sterkten. Eigenlijk ieder jaar heb ik wel een verminderde sterkte, ik moet nu eigenlijk in mijn gewone bril ook weer nieuwe glazen dus denk dat ik een nieuw montuur wil zodat ik mijn huidige als stal bril kan houden. Merk wel dat die veel te lijden heeft met al het stof op stal dus ik krijg nu weer halo's van lichtbronnen. Dat is ook met mijn werk niet tof.

Ik zag dat Pearle nu ook een soort brillen lidmaatschap aanbied, dat leek mij ergens wel fijn maar het is vervelend dat je aan het einde je bril moet uitkopen.

nienke555

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-23 15:12

Ik heb 1 zonnebril op sterkte, 1 overzet zonnebril voor over mijn normale brillen heen, en 2 gewone brillen op sterkte. Waarvan 1 voor normaal gebruik en m’n oude voor festivals en dat soort dingen.
Ik heb sterkte +4,5 dus zonder bril kan ik niks :')

Lenzen vind ik eng :+

marley93

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-23 15:12

Ik heb 1 gewone bril, niet bijzonder sterke glazen die ook al jaren stabiel zijn. Echter is mijn montuur na al die jaren wel eens aan vervanging toe. De 'lak' of hoe je het ook noemt, begint te bladderen. Ik heb zo'n metalen kindermontuur; alle volwassen monturen die ik leuk vind, zijn te groot voor mijn hoofd. :))

En +1, Nienke. Ik vind lenzen ook eng. :')

Marije_jiplover

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-23 15:38

Ik vond lenzen ook heel lang eng.
Maar met mijn werk werd ik beslagen glazen en heel snel vies en stoffig wordende glazen ook een ramp, dus toch lenzen leren gebruiken en ben er bij de paarden ook erg blij mee.
Geen scheef gestoten montuur weer door liefbedoelde knuffelactie van paardlief en ik vind een bril in combinatie met cap ook echt niet lekker zitten.
Zonder doe ik ook niet, ga ik scheel kijken van de koppijn :+

Eulogy

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-23 15:41

Ik heb er 1, maar draag eigenlijk altijd lenzen dus die is echt voor erbij. Krijg ook snel brandende, vermoeide ogen als ik m'n bril eens een hele dag draag.

Heb dus ook geen zonnebril op sterkte, vind ik vreselijk want dan ben ik stekeblind als ik even m'n zonnebril afzet :+ Maar goed, ik heb -5,5 of zo.

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-23 15:53

Stuk of 4 gewone en 3 zonnebrillen.
Heb een bril in mijn tas, eentje in de auto. Eentje thuis op tafel. Zonnebril ook in de auto.

Eleionomae

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-23 15:55

3 gewone en 2 zonnebrillen op sterkte :)

MoniqueT

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-23 15:58

Een multifocale bril en een zonnebril op sterkte. Zit hard te denken aan lensimplantatie.

_Karlijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-23 16:20

Ik heb 3 brillen waarvan ik er 2 nooit draag en nog een zonnebril die ik nooit draag :+
Eigenlijk altijd dezelfde bril op.

Ik zou heel graag lenzen willen want je blijft die glazen poetsen en dan weer door de regen met die stomme bril waardoor je nog minder ziet mét dan zonder, en ik heb ook een paar keer verschillende lenzen met geprobeerd met verschillende vloeistoffen, maar m'n ogen zijn te droog en trekken het niet...

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-23 16:25

Karlijn
Heb je dat geprobeerd bij een goede opticien. Niet bij een grote keten als Pearl oid?

Die hebben meestal toch de lenzen en de vloeistof die voor het gross geschikt is. Kunnen zodoende groot inkopen en zijn ze goedkoper.

De kleinere zelfstandige heeft vaak ook andere merken. En dan kan het zomaar zijn dat lenzen wel gaan.

Ik draag al erg lang lenzen. En dacht eens een paar bij de kruidvat te kopen. 2 minuten heb ik ze ingehad en weg gesmeten.
Als voorbeeld maar even.

miereneter

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-23 16:29

Jokonootje schreef:
Ik denk dat ik wel de afwijkende ben hier.
Ik heb denk ik ergens rond de 40 zonnebrillen en rond de 20 gewone brillen.
Maar ik ben de vrouw van een zelfstandig opticien. Dus dat maakt het wel een stuk makkelijker om brillen uit te zoeken

Ik denk dat jij het topic wint :Y) .

Heb zelf een oude, wat vernaggelde van 15 jaar oud, twee nieuwere, en een zonnebril op sterkte. De oude een peperdure via de lokale opticien, de laatste drie via Charlie Temple. Ze zijn best mooi, ik was aangenaam verrast. Ik heb geen ingewikkelde afwijking en nauwelijks ciliinderafwijking, dus makkelijk online te bestellen. Heb een oogtest gedaan bij Eyewish voor de sterktes.

Droeg bijna twintig jaar naar volle tevredenheid lenzen, toen waren mijn ogen er in een klap klaar mee (bloedende oogleden, bij elke type lens, toen maar gestopt).

Yinthee
Amadeus <3

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-23 16:31

Ik draag bijna 24/7 mijn bril, want zonder zie ik niks B-) en lenzen vind ik niks. Ik heb 1 gewone en 1 zonnebril. Toevallig vorige week nieuwe uitgezocht. En ik bewaar altijd de "oude" voor reserve oid.
Ik heb een spaarplan waarmee ik elke 2 jaar een nieuwe voucher krijg, maar soms zit er langer tussen, korter eigenlijk nooit; net hoe erg ik het idee heb dat een nieuwe nodig is, of als ik tegen die tijd gewoon een andere wil.

BeFunny

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-23 16:33

Ik heb twee gewone brillen en één zonnebril. Één van de gewone brillen draag ik meer ik de vrije tijd die staat leuk bij sommige jurkjes enz. De ander is simpel zwart en past overal bij dus die draag ik het meest. Ik heb geen lenzen want die kan ik niet verdragen en draag van smorgens vroeg tot savonds laat mijn bril met cilinder anders zie ik erg wazig :j

Jokonootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-23 16:54

Cowboy55 schreef:
Jokonootje schreef:
Ik denk dat ik wel de afwijkende ben hier.
Ik heb denk ik ergens rond de 40 zonnebrillen en rond de 20 gewone brillen.
Maar ik ben de vrouw van een zelfstandig opticien. Dus dat maakt het wel een stuk makkelijker om brillen uit te zoeken

Even nieuwsgierig: Zijn in jouw geval die kosten niet fiscaal aftrekbaar voor de optiek/de zaak? Representatief zijn en zo?

Nee aangezien ik zelf niet in de zaak werk maar gewoon een brillen tik heb...

marley93

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-23 17:58

Marije_jiplover schreef:
Ik vond lenzen ook heel lang eng.
Maar met mijn werk werd ik beslagen glazen en heel snel vies en stoffig wordende glazen ook een ramp, dus toch lenzen leren gebruiken en ben er bij de paarden ook erg blij mee.
Geen scheef gestoten montuur weer door liefbedoelde knuffelactie van paardlief en ik vind een bril in combinatie met cap ook echt niet lekker zitten.
Zonder doe ik ook niet, ga ik scheel kijken van de koppijn :+

Ik heb op de één of andere manier geen last van al die dingen. Denk dat mijn bril redelijk hufterproof is omdat het dus een kindermontuur is, maar het enige waar ik me ècht aan kan storen, is wanneer iemand hem vastpakt en er vingerafdrukken op zitten. Anders heb ik het meestal niet zo door. (Tot ik hem af- en weer opzet, dan pas zie ik dat het matglas is geworden :') )

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-23 18:07

Ik heb ook verschillende zonnebrillen voor verschillende gelegenheden. Ik heb ook een zonnebril met kunststof montuur zonder neuspads zodat ik deze ook op mijn hoofd kan zetten als ik ga winkelen.
Op mijn werk heb ik ook weer andere bril op dan thuis.

lizard

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-23 18:21

2 brillen met meekleurende glazen.
En een zonnebril op sterkte I de auto.

1 van de brillen is favoriet,en die Ander draagt ik Niet zo vaak.
Ik weet zelf Niet waarom Niet.

BeFunny

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-23 19:04

Ik zou wel een andere bril willen om mee te sporten en dan één met meekleurende glazen.

Nico12

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-23 19:08

MoniqueT schreef:
Een multifocale bril en een zonnebril op sterkte. Zit hard te denken aan lensimplantatie.

Dat snijden leek mij griezelig, heb laten doen met femto cataract, vol narcose. Operatie pijnloos maar kost een vermogen afhankelijk of er ook nog gelaserd moet worden. Behandeling multifocaal is ongeschikt als je ooit een laser behandeling hebt ondergaan. Reken op vanaf 10.000 voor 2 ogen.