verootjoo schreef:Dorine92 schreef:Je kunt ook de sensiplan cursus doen. Is een hele veilige natuurlijke anticonceptiemethode, veiliger dan de pil. En met de kennis die je daar opdoet, weet je ook exact wat je moet doen als je wél zwanger wilt worden
Misschien even bij wat abortusklinieken navragen hoe goed dit werkt om zwangerschap te voorkomenpas nog in het nieuws geweest.
Zulke ‘natuurlijke anticonceptie’ is ontworpen om zwanger te worden en niet om zwangerschap te voorkomen.
Het is zeker niet veiliger dan de pil, spiraal, condoom.
Het werkt prima als je het niet erg vindt om toch zwanger te worden maar niet als je echt niet zwanger wilt worden.
Dat ging niet over sensiplan. De ellende is dat ze alle natuurlijke anticonceptiemethoden op 1 hoop gooien. Wat ze eigenlijk zeggen kun je hiermee vergelijken: “Pillen slikken tegen zwangerschap is onbetrouwbaar”. Ehh nee... er zijn pillen die wél werken tegen zwangerschap (de anticonceptiepil), en er zijn pillen die niet werken tegen zwangerschap (vitamine C pil).
Zo is het ook met natuurlijke anticonceptie. Voor het zingen de kerk uit is niet betrouwbaar. Heel veel van die apps zijn ook niet betrouwbaar.
Maar sensiplan dus wel. Ga maar op de lijst van de World Health Organization kijken, daar staat ie gewoon tussen met hele goede veiligheidspercentages.
Helaas wordt geprobeerd dit zoveel mogelijk onder stoelen en banken te steken. Want ja, al die pillen leveren centjes op.
Je staat echt onzin te verkondigen en ik snap het, want je weet niet beter. Maar het is wetenschappelijk bewezen dat sensiplan behoorlijk veiliger is dan een condoom (in de praktijk ruim 9% veiliger) en ook iets veiliger dan de pil.
Ik zelf ben een kinderhater en ik wil nooit, maar dan ook nooit van m’n leven zo’n parasiet in m’n baarmoeder hebben groeien. Dus dat ik met mijn volledige verstand (WO opgeleid dus niet dom, onwetend of wereldvreemd) aan deze methode doe zegt best wel wat

Ik zou zeggen doe de cursus en laat daarna weten of je er nog steeds zo in staat.
Toen ik erover dacht om de cursus te doen, heb ik eerst geïnformeerd bij mijn huisarts. Die kende het niet. Daarna heb ik wat balletjes opgegooid bij verschillende mensen. Die zeiden je bent gek, spelen met vuur, bla bla bla.
Ik ben uit nieuwsgierigheid toch de cursus gaan doen, met 1 hoofddoel en 1 eventueel “bonus”doel:
1. Ik wilde gewoon weten wat het inhield en er een mening over vormen
2. Als het toch mogelijk zou zijn om ook maar één dagje per cyclus zéker te weten dat ik van onbeschermde seks niet zwanger zou raken, dan zou dolgelukkig zijn.
Meteen al tijdens de eerste bijeenkomst werd me verteld dat mijn tweede doel echt een mega simpel doel was, en dat ik gegarandeerd veel meer van zulke dagen zou krijgen, waarbij ik me er 100% veilig bij zou voelen, omdat het eigenlijk allemaal geen hogere wiskunde is. Je lichaam geeft heel duidelijk aan wat er gebeurt.
Dit is gebleken tijdens de cursus. Je leert veel en je kunt zelf bepalen hoe je de methode toepast. Je krijgt alle info en je beslist zelf. Je kunt kiezen voor 100% betrouwbaarheid of een klein percentage onder de 100 maar alsnog boven de pil. Je bepaalt zelf en je weet PRECIES wat je doet. De methode zit echt goed in elkaar en er zijn tig regels en procedures die je moet leren. Dit is dan ook de veiligheid van de methode. En het mooie is: als je tijdens de vruchtbare dagen alsnog seks wilt hebben, kun je altijd nog terugvallen op de onbetrouwbaarheid van 10% van het condoom. Maar de grap is: doordat je de cursus hebt gedaan, wordt het condoom betrouwbaarder. Je wéét immers: als ie vandaag scheurt is er kans dat ie raak is.
Echt... éérst weten waar je het over hebt, dan pas oordelen. Ik ben wel de laatste die zwanger wil worden, en ik kan je zeggen dat op de manier waarop ik ervoor kies deze methode toe te passen, is de kans op zwangerschap 0,0 procent. Het enige gevaar wat ik nog loop is wanneer ik in de vruchtbare periode terugval op het condoom die jij zo top vindt

Vrouwen/meiden die nieuwsgierig zijn mogen altijd contact met me opnemen trouwens. Ik wil er met alle liefde over vertellen en ik hoop dat zoveel mogelijk vrouwen over deze optie te weten komen, want de alternatieven zijn wat mij betreft eigenlijk allemaal ruk