Hoe sta jij 's ochtends op?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Es_ther

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-23 07:20

Eerste wekker snooze ik. Na de 2 eruit, wassen,aankleden, haar/make-up en konijnen voeren. Ontbijt pakken en ik ben weg :') . Vaak rond de 20 minuten dat ik bezig ben.

zonnebloem18

Re: Hoe sta jij 's ochtends op?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-23 07:28

Als de wekker gaat zet ik hem meteen uit en check even hoe mijn slaap was en wat de weersverwachting is. Dan stap ik uit bed, ga plassen, wassen, tanden poetsen, lenzen in, haren vast, dagcrème, deo en aankleden. Dan loop ik naar beneden, trek mijn schoenen aan, pak mijn tas en stop eventueel nog wat eten en drinken uit de koelkast in mijn tas en ga naar beneden. Van wekker tot de deur uit is bij mij maximaal een kwartier. Ik ontbijt nooit en naast 1 glaasje water 's ochtends drink ik op het werk wel mijn eerste kopje thee.

Als ik niet vrijwel meteen uit bed kom heb ik de rest van de dag echt minder energie.

meggiemeg

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-23 07:38

04.45 gaat de wekker, opstaan, douchen en aankleden, kantoor opstarten, mail ff door neuzen, 06.00 met de honden naar het bos, wandeling van 45 minuten, weer thuis paard op de wei zetten en zijn inloopstal weer netjes maken, honden eten, zelf een bakkie thee en wat eten dan rond 08.00 uur start de werkdag. In de vakantie gaat de wekker wat later maar loop ik wel rond 06.15 in het bos met de honden. Vaak vind ik het dan ook wel lekker als mijn man vroeg gaat wandelen om even te blijven liggen en dan in bed op tv het nieuws even te kijken en zo wakker te worden en de dag te beginnen.

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-23 07:52

Hier een beetje hetzelfde TS, wekker gaat om 7:30 en om 7:45 ga ik eruit. En om 8:30 fiets ik richting werk.

jansje73

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-23 07:56

Ik heb mijn radio wekker 10 minuten vooruit staan, als de wekker gaat ga ik wel gelijk uit bed. Heel soms blijf ik nog even liggen maar dan is de kans wel aanwezig dat ik weer in slaap val. Mijn wekker gaat af om 06:30 uur en ik ga weg rond 08:00 uur naar mijn werk. Ik moet het echt rustig aan doen in de ochtend, doe ik dat niet dan krijg ik last van mijn rug. Na het opstaan ga ik eerst rustig naar de wc en kijk daar op mijn gsm :D , daarna brood uit de diepvriezer halen en dan ga ik de douch in. Iets over 07:00 uur kom ik weer terug in de woonkamer (open keuken) en maak op mijn dooie gemak het ontbijt en schoollunch klaar voor mijn zoon. Dit is mijn ochtend routine!

ElfBeau_067

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-23 07:58

Als bij mij de wekker gaat moet ik altijd wel uit bed komen, anders ben ik te laat voor school ;)
Met school sta ik om 06:50 op en om 08:05 doe ik een jas aan en schoenen en fiets ik naar school.

Charlotte446

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-23 08:00

Ik zit in de ziektewet dus geen wekker.

Mijn vriend heeft een wake up light met radio als wekker. Dat werkt echt onwijs fijn voor je ogen met het licht. Hij laat nu sinds een aantal maanden zijn telefoon beneden en dat werkt heel rustgevend vind hij. Hij blijft nog wel een half uur liggen met het licht en de radio van de wake Up light aan :') Dus ik geniet vaak mee (om 05:30-06:00uur)

Qimm

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-23 08:19

Mijn man had ook problemen met opstaan nadat de wekker gegaan was. Nu ligt de telefoon (wekker) aan de andere kant van de slaapkamer, dus hij MOET uit bed om hem af te zetten, en als je er toch uit bent... voor hem was het de opossing.
Ik los eerst mijn worlde op en ga er dan uit.

Piekosjj

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-23 08:24

Ik zet graag twee wekkers: een 'zachte' en dan een paar minuten daarna er eentje waar ik echt altijd wakker van word :+ Ik ben echt geen ochtendmens dus kan niet direct m'n bed uit komen. Ik kon eerder gerust een half uur op insta scrollen :o Nu staat sinds kort mijn paard om de hoek, dus ga ik haar als eerst v/d morgen voeren, en dat vind ik wel echt heerlijk. Ik kom veel makkelijker m'n bed uit, en dan lekker op de fiets naar stal, paardje voeren, en weer naar huis om te ontbijten. Ik werk vanuit thuis en m'n werk is erg flexibel maar ik probeer wel zo rond een uur of 8 te beginnen. In de winter gebruik ik m'n wake up light en dat is wel heel fijn om wakker te worden met licht. Ik word zelf nooit wakker vd wake up light zelf, maar het is lekker dat het al licht is in de kamer als m'n alarm gaat :j

Selina

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-23 08:28

Ik deed dat eerst ook. Even 15 min op m’n mobiel scrollen om wakker te worden. Maar op de een of andere manier hoeft dat nu niet meer voor mij. Dus ik word wakker, check even of ik appjes heb en ga dan naar beneden. Meestal binnen 5 min.
M’n wekker is m’n man trouwens dus die hoef ik nooit te zetten.

Chinas

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-23 08:29

Meestal gaat mijn wekker rond 06:20, maximaal 10 minuten blijven liggen. Dan glas water, aankleden, make-up doen, tandenpoetsen en rond 07:15 naar buiten om even 15-20 minuten te wandelen. Daarna 10 minuten ontbijten waarbij ik vaak een paar pagina's uit een boek lees om om 07:45 naar werk te gaan. Fanatiek ochtend schema, en zoals deze week waar ik slecht geslapen heb heb ik er ook echt geen zin in :'). Het helpt ook niet mee dat we relatief flexibel werken op kantoor dus ik kan beginnen met werken op de tijd dat ik wil. Soms als ik dan in de nacht wakker ben zet ik de wekker uit en zie ik wel hoe laat ik wakker word (wat nooit later dan 8 is) om dan vanuit bed meteen richting werk te vertrekken. Maar op weken dat het me echt goed lukt merk ik het meteen in mijn energie niveau's, concentratie, en ook weer hoe ik inslaap aan het einde van de dag.

pol013

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-23 08:55

Op normale (werk)dagen vind ik snoozen echt zonde van mijn fatsoenlijke slaaptijd dus dat doe ik niet of maar minimaal.
Die slaapdronken tocht naar de wc omschrijft bij mij ook wel het beste wat bij mij werkt. Ik strompel naar de wc en wordt daar dus verder wakker. De terugtocht naar mijn kleding is dan al een stuk meer wakker.

Verder helpt het heel erg dat de kat en paarden altijd op me staan te wachten. Die ga ik dan eerst doen. Die vragen niet zo veel van mijn brein maar ik wordt er wel blij van. Dus voeren en mest opruimen (kortom beweging en frisse lucht) helpen heel goed.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-23 09:08

Van snoozen word ik moe dus ik sta ook onmiddellijk op.

Als een kip zonder kop inderdaad. Ik loop mogelijk ergens tegenaan onderweg, onderweg naar de badkamer maak ik de kinderen wakker, vaak in onverstaanbare wartaal.
Van zodra ik onder de douche sta ben ik vrolijk en wakker en gaat het weer normaal :+

Snippergroen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-08-23 09:11

Leuk om te lezen hoe iedereen het toch net verschillend aanpakt :D

Ik ga morgen eens proberen gewoon meteen op te staan na de wekker en dan kort te douchen. Ik douche normaal s avonds maar ik kan me indenken dat even onder de douche net datgene is dat helpt om kalm wakker te worden :+

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-23 09:13

Ja zo'n ochtenddouche is heerlijk! {:}

Dallista

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-23 09:14

Een wekker? Wazda?
Ik word altijd wakker ergens vanaf 05.00 u. In de zomer soms nog eerder. Douche is absolute vereiste. Om zes uur begin ik met werk. :D

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-23 09:16

Ik vind snoozen echt kansloos, die tijd kan ik ook slapen :')
Ik sta er direct naast als de wekker gaat. Hoe dat gaat? Hetzelfde als opstaan na snoozen; benen eruit en opstaan.

Marije_jiplover

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-23 09:20

Ik snooze maximaal 1x, dat is 5 minuten.
Wanneer de wekker gaat schuif ik het scherm naar snooze, druk op de afstandsbediening van klik-aan-klik-uit om mijn koffie-apparaat aan te zetten.
En of ik blijf die 5 minuten van 1x snoozen nog liggen, of ik ga binnen die 5 minuten direct mijn bed uit en zet de wekker uit
Dan sta ik op en ga in de badkamer op de w.c. zitten en doe wat jij (@TS) in je bed doet, even door m'n telefoon scrollen om wakker te worden :+

Ik doe het niet in bed, omdat ik vaak veel vroeger opsta dan mijn partner.

suus_toes

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-23 09:21

Hier als ik aan het werk moet;
5.25 de wekker op telefoon.
Snooze staat op 5min ingesteld, en binnen die 5 minuten sta ik ook echt op.
Even doorbijten, maar zoveel fijner als 10x snoozen. En ben dan meestal ook direct wel aardig wakker. Ook wel eens dagen dat ik denk "wat doe ik hier?!" :+

M'n vriend daarin te tegen.... Die drukt het liefst 3 kwartier lang op de snooze knop.
Tot grote ergernis van mij, als ik vrij ben. {:)-:( zoals vanmorgen haha!

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-23 09:24

Ik ben zo iemand die meteen wakker is zodra mijn ogen open zijn, me nog een keertje omdraaien zit er niet in. Wakker is wakker, ik hoef dan ook geen wekker te zetten want ik ben altijd vroeger wakker dan dat ik 'moet'.

Zodra ik opsta moet ik plassen, daarna pak ik mijn bril en begin ik met de honden verzorgen, die moeten ook naar buiten en eten. Daarna mezelf verzorgen en als ik zin of tijd heb maak ik mezelf een latte voor op de bank. Maar meestal doe ik nog wat huishoudelijke taken en ga dan douche en maak me klaar om te werken, als ik thuis werk trek ik lekker mijn jogging weer aan. Daarna maak ik ontbijt dat ik eet zodra ik begin met werken, en als ik naar kantoor moet maak ik ook lunch en tussendoor en mijn tas klaar.

candalisa

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-23 09:25

Mijn vriend zijn wekker gaat om 5 uur voor het eerst dan elke 5 minuten tot hij uiteindelijk om 6 uur opstaat :x dan ben ik vaak wel wakker. Mocht het zo zijn dat ik een slechte nacht heb gehad dan blijf ik wel liggen. En zet ik de wekker op mijn telefoon die ook trilt op mijn horloge. Voor mij is het vaak ook even fb openen bokt openen en dan op staan.
Dan drink ik koffie zet ik Disney plus even aan en ga ik met de honden wandelen voor het werk.

Boheme

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-23 09:37

Wekker gaat, uitrekken, katten knuffelen , eruit, douchen , aankleden, opmaken, huishouden ergens tussendoor thee of koffie en een boterham, tas inpakken en vertrekken. Vrije dagen hetzelfde alleen dan zonder wekker en vertrekken.

Froukje
Forever young

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-23 09:38

Wakker is wakker.
Als je midden in de nacht een schaap of koe moet verlossen is het wel handig om gelijk aan te staan. :+
Inmiddels heb ik een baby, die is ook niet met snooze knop geboren :=

Mijn vriend is wel echt vreselijk. Dus inmiddels zet ik mijn eigen wekker, die snoozed 3x en dan trap ik hem uit bed.. Als het aan hem ligt snoozed hij 1,5 uur en daar wordt ik echt bloed chagrijnig van, zeker omdat ik bij de eerste wekker wel wakker ben er 9 van de 10x er zelf niet eens uit hoef.

Binoche

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-23 09:48

Ik zet dagelijks mijn wekker op mijn telefoon. Ben bijna altijd wel vroeger wakker. Als ik veel vroeger wakker wordt probeer ik nog wat te blijven liggen, maar als het maar een kwartiertje is sta ik gewoon op. Meestal sta ik dus al onder de douche of ben ik aan het ontbijten tegen dat de wekker gaat.

marleen_88

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-23 09:49

Op werkdagen: 6u wekker. Ik zet hem meteen uit, stap uit bed, pak ondergoed en sokken, geef mijn vriend een kus en loop naar beneden en geef de poezen eten en zet de achterdeur open, ik plas en ga naar boven. Een korte douche of wassen en aankleden. Beetje dagcreme, beetje make-up en haren fatsoeneren. Zodra ik mijn bril op zet pak ik mijn telefoon om eventuele berichten te lezen. Dan naar beneden om te ontbijten en spullen te pakken voor werkdag. Nog een laatste keer naar boven om tanden te poetsen en de kattenbak schoon te maken, beneden de kattenbak en weggooien. Dan handen wassen, spullen pakken en in de auto. Dit alles in maximaal 45 minuten. Als ik niet douche red ik het zelfs in 30 minuten.

In de weekenden en vrije dagen ziet het er totaal anders uit. Dan lig ik in mijn bed of hang ik nog even lekker in huispak op de bank tot ik van mezelf echt iets moet gaan doen. :=
Laatst bijgewerkt door marleen_88 op 04-08-23 09:50, in het totaal 1 keer bewerkt