WK vrouwenvoetbal 2023

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

pillow

Re: WK vrouwenvoetbal 2023

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-23 09:03

Ik vind vrouwenvoetbal leuker om naar te kijken dan de mannen. Hier ligt niet iedere 5 minuten iemand op het veld te kermen en ook geen gemekker tegen de scheids ed.

capopjekop

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-23 11:16

Ik denk dat vrouwen wel iets sportiever zijn dan mannen over het algemeen. En mss zijn de belangen bij de mannen ook nog wel wat groter als je ziet over wat voor bedragen het daar gaat. Het is daar geaccepteerd dat je alles voor de winst doet (daarin zijn Nederlandse clubs vaak naïef. Wij vinden mooi spel bijna net zo belangrijk als winnen). Dus ik kan me goed voorstellen dat mensen dan liever naar de vrouwen kijken.

Zelf ben ik vooral een clubsupporter en heb ik niet die binding met onze nationale teams als dat ik met m'n eigen club heb. Maar over het algemeen zal ik sneller een mannenwedstrijd op zetten dan een vrouwenwedstrijd. Het niveau van vrouwenvoetbal is de laatste jaren nationaal wel echt beter geworden, maar als je naar de eredivisie kijkt dan valt daar nog winst te halen

Mutti

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-23 11:36

De volgende wedstrijd tegen Zuid Afrika die de Italiaanse dames hebben uitgeschakeld.
Ik ben benieuwd.

Raineri

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-23 11:45

Leuk! Ik kijk zeker. Al is het alleen maar om m’n steun te betuigen en ze een extra kijker te geven. Die mekkerende mannen was ik ook wel zat

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-08-23 12:16

Mutti schreef:
De volgende wedstrijd tegen Zuid Afrika die de Italiaanse dames hebben uitgeschakeld.
Ik ben benieuwd.

Ja ik hoorde het net van mijn man. Ik vind het zo leuk als Afrikaanse landen ook doorgaan met als Oosterse en Zuid Amerikaanse. Jammer van N Zeeland en Australië. Ik vind het goed voor de ontwikkeling van vrouwen voetbal overal als alle "windstreken" vd aarde vertegenwoordigd zijn en wat verder komen.

BrankaZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-23 14:02

pillow schreef:
Ik vind vrouwenvoetbal leuker om naar te kijken dan de mannen. Hier ligt niet iedere 5 minuten iemand op het veld te kermen en ook geen gemekker tegen de scheids ed.

Mee eens. Het mannenvoetbal begint mij door het theater op het veld en agressie naast het veld steeds meer tegen te staan.

Love_myhorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-23 14:06

Hier ook een volger, kijk ook liever de meidenvoetbal veel minder gedoe op het veld.

vanmorgen tussen het werk door even zuid Afrika en Italie gekeken word volgens mij nog wel pittige klus zaterdag.. :)F *\o/*

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-08-23 15:25

BrankaZ schreef:
pillow schreef:

Mee eens. Het mannenvoetbal begint mij door het theater op het veld en agressie naast het veld steeds meer tegen te staan.

Dat heb ik dus ook. Het apengeroep als bepaalde spelers het veld opkomen, en ik ben natuurlijk inmiddels al aardig een oude vrouw en dan denk ik: "verdorie het zal je talentvolle (klein) kind maar zijn die zo bejegend wordt". De anti joden leuzen die vanaf de tribunes vaak gescandeerd worden (pfffffff→ idem hoe verzin je het?), het geweld vaak bij internationale wedstrijden in de steden en op het veld, de vuurwerkbommen, het gegooi naar spelers toe met raken erbij. Waarbij ik als het gaat om zin hebben toevallig na lang niet kijken juist die twee wedstrijden trof waarbij een jonge man een wond opliep daardoor en toen had ik het weer helemaal gehad. Ook het theatrale gedoe op het veld, een andere een kaart proberen aan te naaien, schwalbes en al die flauwekul ik ben er zo klaar mee..

En hopelijk blijft het bij de vrouwen zoals het nu gaat, het spel is leuk en wordt elk jaar dat er meer vrouwen facilities krijgen mooier en leuker. Van de week zagen mijn man en ik op TV hoe een baby rustig de borst kreeg op de tribune en de hele familie genietend zat te kijken. Kleine meisjes en jongetjes genieten zoals ik vroeger ook met mijn pa naar het voetballen ging om te kijken. Dat kon ook goed. Het is ook veel gezelliger hoorde ik van de zoon van mijn man die paar jaar geleden het Nl vrouwen elftal in Frankrijk was gaan bekijken→ om daarna bij ons onverwacht op de stoep te staan <3 , hij bezoekt vaak in Nederland het Nederlands mannen elftal want door zijn werk vaak VIP kaarten, dus kan vergelijken.
En het niveau gaat rap omhoog.

Ik zelf vind het altijd flauw om niveaus te vergelijken daar ik gisteren hoorde op TV dat bv Lieke Martens, En Miedema nog bij de generatie hoorde dat voor het allereerst vrouwen mochten voetballen en er team kwamen voor vrouwen. Dus dan praat je over maximaal 20 jaar dat het allemaal een beetje serieuzer begon te worden. Mannen spelen al honderd jaar als het niet langer is met allerlei faciliteiten en geld dat ervoor uit getrokken wordt. Als je dan kijkt naar het niveau dan vind ik het niet verkeerd en natuurlijk landen als Viëtnam leggen het volledig af tegen Nederland en andere landen, want er gaat geen geld naar toe. Voetballen stelt in dat land niets voor en zowel de mannen als het vrouwen nationaal elftal doen het al jaren met de zelfde coach die dan nu vanwege hoge leeftijd moet stoppen. Maar ik vind dus dat het vrouwenvoetbal veel meer in perspectief moet worden geplaatst en in de historie van het voetballen.
Ik weet nog dat ik als kind aan het voetballen was en de politie met opgeheven vinger langsreed. Dat was gewoon niet de bedoeling en ik kreeg de vinger en niet de jongens die ook daar bezig waren met een bal.

Ik kan er nu wel met veel plezier naar kijken zonder die enorme emotionele ontroering die ik in het begin had. Het is gelukkig normaler geworden nu.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-23 15:42

Zoals Esmee ze erin krult , daar kan de hele mannen club nog een puntje aan zuigen.

capopjekop

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-23 15:47

Zullen we het vergelijken met de mannen anders gewoon laten en het gewoon over het wk hebben? Veel speelsters vinden het zelf ook vervelend om steeds met de mannen vergeleken te worden

capopjekop

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-23 17:08

Eindelijk even tijd gehad om de samenvatting van oranje te kijken. Zaten wel een paar pareltjes tussen en ook mooi uitgespeelde doelpunten. Het niveauverschil was wel heel groot. Ik kan me zo goed voorstellen dat Vietnam blij was met het eindsignaal. Alleen maar tegenhouden is vervelend om te moeten doen en dan komen ze er nog zo makkelijk doorheen gespeeld.

Gaan jullie allemaal de wekker zetten voor de volgende pot?

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-08-23 17:22

Wij wel.
Als ik geen activiteiten heb kijk ik ook in de ochtend naar andere wedstrijden. Vandaag Frankrijk tegen Panama gezien. Panama knokten stevig 6-3 .

pillow

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-23 18:48

De wedstrijd tegen Amerika was ook om 3 uur snachts en die werd om 10uur meen ik nog een keer uitgezonden. Dus ik ga er van uit dat dat nu weer zo is. Tot die tijd mij zelf even afsluiten voor de buitenwereld.

capopjekop

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-23 18:52

Oh das een goeie tip. 10 uur is een stuk schappelijker dan 4 uur.

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-08-23 19:12

Er gaat niets boven live. Dan niet het topic van te voren aan klikken!

capopjekop

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-23 19:15

Nee klopt en het zou nog beter zijn om in het stadion te kijken. Maar m'n wekker gaat de hele week al 4.30. Keertje uitslapen is ook wel lekker :Y)

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-08-23 19:19

Dat snap ik. Mijn werk gaat rond 7.30 - 8 uur. Dus wordt wel ander ritme.

pillow

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-23 20:26

pien_2010 schreef:
Er gaat niets boven live. Dan niet het topic van te voren aan klikken!

Daarom zeg uk ook dat je je voor de buitenwereld moet afsluiten. Daar valt bokt ook onder.

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-08-23 20:34

Gelukkig kan ik lekker live pennen...hahaha

BrankaZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-23 21:53

Ik heb geen idee of de wekker wordt gezet. Maar als ik wakker ben of word ga ik wel kijken denk ik.
Mijn vriend is de eerste wedstrijd er ook uitgegaan om de stand te bekijken.

Freyr

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-23 23:44

Ik ben ook een enthousiaste kijker! Toen van de week iemand vroeg wie de eerste keepervan Oranje was, kon ik tot mijn eigen schrik alle keepers, afvallende keeper en voormalig keepers oproepen. Dat was mij bij de rest van het team ook wel gelukt, toch een iets enthousiastere volger dan ik mijzelf voorhield, oeps..

USA - NL heb ik live gekeken, de rest niet omdat het totaal niet uitkwam. Toch denk ik wel dat ik de wekker ga zetten of de wedstrijd nog terug kijk dit weekend.

Het mooiste blijf ik het vechten voor gelijkheid op elk front vinden. Om deze reden ben ik ook behoorlijk fan van Vivianne Miedema, vreselijk voor haar dat ze er niet bij kan zijn!

Voetbal gaat zo'n Vietnam wel aardig kansen geven, zeker met het geld wat die meiden mee krijgen dit toernooi. Ik hoop zo dat het daar ook weer in ontwikkeling op elk mogelijk front gestoken wordt.

pillow

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-23 09:28

pien_2010 schreef:

Maar waarom zou je dat doen. Iemand die wakker is gaat wel naar de TV kijken lijkt me. Dan ga je niet op bokt zitten lezen wat er gebeurt.

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-08-23 11:57

pillow schreef:
pien_2010 schreef:

Maar waarom zou je dat doen. Iemand die wakker is gaat wel naar de TV kijken lijkt me. Dan ga je niet op bokt zitten lezen wat er gebeurt.

Lees hierboven de beginposten. Dat is gewoon leuk en verschil van mening mag. :)F

capopjekop

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-23 12:04

Ja precies. Ik zit vaak tijdens voetbal op tv kijken ook te twitteren over de wedstrijd. Er zijn altijd wel wat minder boeiende momenten tijdens een wedstrijd. In het stadion doe ik dat niet overigens.

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-08-23 12:15

capopjekop schreef:
Ja precies. Ik zit vaak tijdens voetbal op tv kijken ook te twitteren over de wedstrijd. Er zijn altijd wel wat minder boeiende momenten tijdens een wedstrijd. In het stadion doe ik dat niet overigens.

Precies en ook whatsapp met mijn zoon of colin, Engelse vriend. Vooral met die laatste is hilarisch. Hij is ook zeer fanatiek.