Hoeveel kost jouw lunch?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

thirteenn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-07-23 08:34

Sizzle schreef:
Als je prefab repen vervangt door een boterham of fruit en je vervangt frisdrank door water dan is dat beter voor je portemonaie en uiteindelijk ook gezonder :)

Ik lust geen brood en krijg allergische reactie van fruit helaas. Water drink ik ook! De cola is een energie boost :+

Ineke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-23 08:36

Heb jij een allergische reactie van álle soorten fruit?

Cola geeft energie, maar daarna wel een enorme suikerdip.

thirteenn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-07-23 08:51

Ineke2 schreef:
Heb jij een allergische reactie van álle soorten fruit?

Cola geeft energie, maar daarna wel een enorme suikerdip.

Nee de meeste, maar mango kan ik bijvoorbeeld paar stukjes van eten en dan reageer ik er pas op. Maar dat vind ik niet zo handig mee te nemen. Van de rest krijg ik pijnlijke steken / tintelingen in mijn gezicht. Moet zeggen die dip komt ook omdat ik productie werk doe wat niet echt energie geeft. Heb normaal nooit cola of dextro nodig of iets voor de energie dipjes.

Ineke2

Re: Hoeveel kost jouw lunch?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-23 08:59

Ah… Opzoek naar een leukere baan waar je wel energie van krijgt, gaat dan vast helpen :)

LienC

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-23 09:08

Volgens mij valt het qua prijs wel mee :)

Ik neem altijd kwark met muesli mee als lunch, als tussendoortje een appel. Gok ongeveer €1,50 per dag.

Doubtless

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-23 09:38

Ineke2 schreef:
Ah… Opzoek naar een leukere baan waar je wel energie van krijgt, gaat dan vast helpen :)

Of gewoon (voor nu) accepteren dat je aan het einde van de dag even een dipje hebt. Daar krijg je verder niks van hoor...

Ineke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-23 09:43

Doubtless schreef:
Ineke2 schreef:

Of gewoon (voor nu) accepteren dat je aan het einde van de dag even een dipje hebt. Daar krijg je verder niks van hoor...

Nee… Maar je wordt wel gelukkiger van een baan die je leuk vindt. De banen liggen nu voor het oprapen.
Te lang iets doen wat je niet leuk vindt is slecht voor je gezondheid ( en dan heb ik het niet eens over de cola ).

Doubtless

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-23 09:54

TS heeft net een grote mensen baan. Dus in dit topic (over hoeveel kost jouw lunch) is er nog niet echt sprake van dat haar baan slecht is voor haar gezondheid. Ik denk dat het echt dikke prima is om "mensen met een gewone baan" te accepteren, in plaats van altijd en overal maar promoten dat je zielsgelukkig moet worden van werken.

Jessix

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-23 10:17

Op het moment lunch ik meestal thuis. Ik ben vaak maar een dagdeel op kantoor en tussen de middag als het even kan thuis, ook voor de hond en de paardjes. Maar als ik op kantoor ben dan ga ik graag uit lunchen. Ja dan ben je wel tussen de 10 en 15 euro kwijt. Soms halen we een broodje en lopen we een rondje, dus dan is het rond de 5 euro. Thuis eet ik bruine bammetjes met beleg.

Josien_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-23 10:31

Vind het wel grappig dat TS zegt niet van brood te houden, maar er toch veel brood geadviseerd wordt.

Ik denk dat mijn lunch gemiddeld 5 tot 10 euro kost. ligt een beetje aan de week. Als ik alles goed plan en voorbereid dan minder want dat neem ik voldoende mee van thuis. Doe ik dat niet dan koop ik snel te veel in de kantine en wordt het automatisch een stuk duurder.

thirteenn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-07-23 10:53

Ineke2 schreef:
Doubtless schreef:

Nee… Maar je wordt wel gelukkiger van een baan die je leuk vindt. De banen liggen nu voor het oprapen.
Te lang iets doen wat je niet leuk vindt is slecht voor je gezondheid ( en dan heb ik het niet eens over de cola ).

Zeker waar, zit hier bijna 2 jaar en ja, banen liggen voor het oprapen, maar niet waar ik in zit (maar wil sowieso kijken naar omscholing) maar dat is momenteel even niet relevant voor het topic. De dip heb ik voor nu geaccepteerd.

Vind het wel interessant om te lezen wat jullie eten en uitgeven! En ik maar denken dat een 10tje echt duur is.

xPabloBokt
Fotograaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-23 10:54

Ik heb het geluk bij een bedrijfscateraar te werken waar voor een kleine maandbijdrage de lunch dagelijks door onze eigen medewerkers verzorgd wordt. Met veel groente en gezonde alternatieven maar wel ontzettend lekker.

Ik ben denk ik dus alles bij elkaar nog geen tientje per maand kwijt voor lunch. Afgezien van dagen dat ik thuis werk.

Janneke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-23 11:25

Ik vind een tientje veel.

Tegen de energiedip helpt het om weinig koolhydraten te eten ('snelle verbranding')
maar wel eiwitten: noten, een soepje met linzen, kaas, hard gekookt ei, falafelballetjes, dat soort dingen.

KikiCelinevs

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-23 11:45

TS lust je wel crackers? Ik neem altijd zo'n pak mee naar werk en daarnaast beleg. Ik vind het altijd lekker makkelijk en het is ook best goedkoop. Maar als je liever wraps eet dan zal dat ook niet heel veel moeten kosten met simpel beleg (truffelmayo is heerlijk maar wel duur bijv.). Als je ergens op wil besparen is het denk ik de cola, repen en bueno (zijn allemaal relatief duur voor wat je ervoor krijgt). Misschien kan je dan beter van een goedkoop merk een soort doos met repen kopen voor iets over een euro. Maar persoonlijk vind ik dat tien euro ook niet heel gek is voor een week hoor.

thirteenn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-07-23 11:53

Janneke2 schreef:
Ik vind een tientje veel.

Tegen de energiedip helpt het om weinig koolhydraten te eten ('snelle verbranding')
maar wel eiwitten: noten, een soepje met linzen, kaas, hard gekookt ei, falafelballetjes, dat soort dingen.

Klinkt allemaal lekker! Zal daar ook eens naar kijken.

thirteenn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-07-23 11:55

KikiCelinevs schreef:
TS lust je wel crackers? Ik neem altijd zo'n pak mee naar werk en daarnaast beleg. Ik vind het altijd lekker makkelijk en het is ook best goedkoop. Maar als je liever wraps eet dan zal dat ook niet heel veel moeten kosten met simpel beleg (truffelmayo is heerlijk maar wel duur bijv.). Als je ergens op wil besparen is het denk ik de cola, repen en bueno (zijn allemaal relatief duur voor wat je ervoor krijgt). Misschien kan je dan beter van een goedkoop merk een soort doos met repen kopen voor iets over een euro. Maar persoonlijk vind ik dat tien euro ook niet heel gek is voor een week hoor.

Crackers kan ik naar kijken. Ik heb thuis cracots maar Vssmij zijn die qua voedingswaarde niet bijzonder. Bueno en cola wil ik idd op minderen, heb nu suikervrije limonade bij. De muesli repen zijn geloof ik t goedkoopste merk.

Fortitude

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-23 11:56

Ik betaal 2,- maaltijdvergoeding en krijg daarvoor elke werkdag wat anders en fruit, lang leve de horeca! *\o/* want eerlijk, ik zou ook niet weten wat ik mee moet nemen. Couscous/quinoa salade nog een optie?

prompter

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-23 11:58

thirteenn schreef:
KikiCelinevs schreef:

Crackers kan ik naar kijken. Ik heb thuis cracots maar Vssmij zijn die qua voedingswaarde niet bijzonder. Bueno en cola wil ik idd op minderen, heb nu suikervrije limonade bij. De muesli repen zijn geloof ik t goedkoopste merk.

Ik eet op mijn werk ook geen brood, maar de volkoren wasa knackebrod smaakt goed en heeft voldoende vezels.

xPabloBokt
Fotograaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-23 11:59

thirteenn schreef:
KikiCelinevs schreef:

Ik heb toen ik nog geen lunch verzorgd kreeg een tijdje Bolletje meerzadencrackers meegenomen. Vond deze erg lekker en voegen veel vezels en eiwitten toe.

Britt_xxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-23 12:14

thirteenn schreef:
Zeker waar, zit hier bijna 2 jaar en ja, banen liggen voor het oprapen, maar niet waar ik in zit (maar wil sowieso kijken naar omscholing) maar dat is momenteel even niet relevant voor het topic. De dip heb ik voor nu geaccepteerd.

Vind het wel interessant om te lezen wat jullie eten en uitgeven! En ik maar denken dat een 10tje echt duur is.

Ik ben heel gelukkig met mijn baan, maar heb tegen 4 uur ook altijd wel een dipje hoor! De verleiding is dan groot om een lekkere snack te nemen. Qua lunchgeld vind ik 10 euro per week heel netjes TS! Ik betaal gemiddeld 6 euro voor een broodje en wat drinken, gelukkig doe ik het maar 1 of 2 keer in de week...

KikiCelinevs

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-23 12:15

prompter schreef:
Ik eet op mijn werk ook geen brood, maar de volkoren wasa knackebrod smaakt goed en heeft voldoende vezels.

Grappig, ik eet ze ook van Wasa maar dan de vezelrijke variant. Zal denk ik wel ongeveer op hetzelfde neerkomen. Ze vullen inderdaad goed.

Rebel_Jits

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-23 12:37

Ik gebruik per week een heel brood, een half pak kaas, een pak vleesbeleg en 14 stuks fruit (want 2 per dag).
Kom ik op 13 euro per 7 dagen. Valt best mee :D

Ineke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-23 12:43

Je kan ook kwark of yoghurt meenemen met noten / zaden mix en eventueel ahornsiroop of honing.

Een pastasalade in de zomer is ook lekker als lunch.

Eventueel in het weekend gezonde lunch muffins maken. Zijn ook lekker als tussendoortje.

Ik kijk overigens helemaal niet neer op “ mensen met een gewone baan ”
Waar zeg ik dat? Ik heb zelf ook geen bijzondere baan vind ik zelf, wel 1 waar ik blij van word en dat gun ik iedereen :)

Jolien87

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-23 12:47

Ik lunch met een bakje Griekse yoghurt 0% en een handje gemengde noten.
Geen idee hoe duur dat is maar het zal niet veel zijn.
En het vult genoeg.

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-23 12:51

Josien_ schreef:
Vind het wel grappig dat TS zegt niet van brood te houden, maar er toch veel brood geadviseerd wordt.

Ik had dat inderdaad niet gezien op mijn foon aangezien dat er heel klein onder staat.

Maar uiteraard zijn er ook andere dingen die je zelf mee kunt nemen die geen brood zijn.
Allergie tegen de meeste fruit is wel echt heel vervelend trouwens.