Koolhydraatarme recepten gezocht!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Re: Koolhydraatarme recepten gezocht!

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-23 15:13

@ts
Ik vind zelf die bloemkool puree als vervanger voor aardappelpuree echt zo'n mind fu.ck
Je proeft het niet, zo stom, ik dacht eerst dat bloemkool smaak duidelijk zou zijn maar is niet zo.
Op die manier heeft je vriend ineens wel een flink portie groente op.

LWDaisy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-07-23 15:17

DuoPenotti schreef:
@ts
Ik vind zelf die bloemkool puree als vervanger voor aardappelpuree echt zo'n mind fu.ck
Je proeft het niet, zo stom, ik dacht eerst dat bloemkool smaak duidelijk zou zijn maar is niet zo.
Op die manier heeft je vriend ineens wel een flink portie groente op.

Ja ik ben zelf mijn bloemkool ook iets smaakvoller gewend haha: diep bord, bloemkool met witte saus, aardappels en worst met bruine saus. Heel veel saus :')

Maar verstopt in mijn eerder gemaakte schotel was het wel oke, hij smaakte vooral naar de passata :')

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-23 15:39

Broccoli nasi is m'n lievelings <3 . Verder heb je ook best wat rijst en pasta vervangers etc.
Zoete aardappel ipv aardappel. Je hebt een paarse en een ora je variant. Cassave frietjes. Je hebt heel veel soorten knollen die je kan gebruiken ipv aardappels voor een puree. Aardpeer bijvoorbeeld. Of pompoen voor puree is ook lekker. Je kan het ook mixen met bijvoorbeeld een aardappel er doorheen.
Qua saus kan ik je echt "vegan kaassaus" van cashewnoten aanraden.
In soepen kun je veel groentes verwerken en met kruiden op smaak brengen. Of kokosmelk. Of bloemkool erdoor blenderen om het wat romiger te maken.
Ff denken of ik nog op meer kan komen.
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 12-07-23 15:45, in het totaal 1 keer bewerkt

Tiggs

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-23 15:41

Ik zou de koolhydraten niet schrappen, maar ‘gewoon’ wat gezonder gaan eten.

Los van of ik voor koolhydraten ben (ja), denk ik ook dat het schranspartijen voor je vriend gaat opleveren. Als je kijkt hoe ongezond en vet hij nu eet. Koolhydraten vullen namelijk ook, dus als je die sterk vermindert is dat wel even iets waar je doorheen moet.

Ik kan je de boeken van project gezond aanraden. Of de website van Leuke Recepten. Dat is geen dieet, maar wel inspiratie en makkelijk te maken.

Succes!

Nadir

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-23 16:17

Eleeke schreef:
De wetenschap is het daar niet helemaal mee eens.
Maar het klopt zeker dat je lichaam eiwitten gaat verbranden -> en dus spieren

Hoe hard loop je ?
En je loopt natuurlijk maar een korte afstand, dat doe je binnen het uur, dan zijn er wel wat koolhydraten in je lichaam om te verbranden vanuit je spierglycogeen.
Je eet natuurlijk geen 0 koolhydraten.

Natuurlijk kun je op vetverbranding hardlopen, maar niet heel hard. Dat is fysiek gewoon onmogelijk.
Je lichaam heeft meerder batterijen die energie produceren.
De batterij die je 10seconde energie geeft( er komt een tijger achter je aan en je kan harder rennen dan ooit )
Je glycogeen batterij - fikse inspanning en na een uur a anderhalf heb je die leeg ( als je niet aanvult )
en dan vetverbranding waarmee je uuuuuren door kan gaan ( theoretisch dagen en dage, alleen je spieren worden op een gegeven moment moe... maar het is niet de energie voorziening die een probleem geeft)

Ik denk dat een uur tot 1,5 uur sporten voor de gemiddelde mens ook wel normaal is. Dat lukt dan dus prima met minder koolhydraten.

Verder zul je wel een punt hebben hoor, maar ik denk dat als je intensiever sport je sowieso een meer op maat gemaakt voedingsplan nodig hebt. Dan moet je niet zomaar zelf wat gaan rommelen.

Eulogy

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-23 16:40

Ik stel voor dat je vriend voor zichzelf kookt en dat jij gewoon normaal groenten en wat minder vlees en saus eet :+ Wil hij dit zelf ook of komt het vooral bij jou vandaan? Het klinkt namelijk alsof het vooral zijn probleem is en dat jij prima "gezonder" zou kunnen eten/koken.

Al vind ik de groenten die jij noemt ook niet echt lekker, ik hou meer van aubergine, courgette, champignons en zo. Ik zou zelf ook gewoon Allerhande en zo gebruiken, daar kom ik altijd wel op uit als ik nieuwe recepten zoek (de AH app althans) en dan beetje filteren op calorieën en groenten.

iiSunshine

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-23 16:52

Fritatta en gevulde paprika met bloemkoolrijst vind ik zelf twee hele fijne KHA gerechten. Op internet zijn genoeg varianten en recepten hiervan te vinden, maar als je van mij een recept wilt, mag je gerust een PB sturen. :)

LWDaisy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-07-23 16:54

Eulogy schreef:
Ik stel voor dat je vriend voor zichzelf kookt en dat jij gewoon normaal groenten en wat minder vlees en saus eet :+ Wil hij dit zelf ook of komt het vooral bij jou vandaan? Het klinkt namelijk alsof het vooral zijn probleem is en dat jij prima "gezonder" zou kunnen eten/koken.

Al vind ik de groenten die jij noemt ook niet echt lekker, ik hou meer van aubergine, courgette, champignons en zo. Ik zou zelf ook gewoon Allerhande en zo gebruiken, daar kom ik altijd wel op uit als ik nieuwe recepten zoek (de AH app althans) en dan beetje filteren op calorieën en groenten.

Hij is vooral degene die een paar kilo's kwijt wilt, en wat gezonder wilt gaan eten.
Voor mij geen probleem hoor haha, ik kan geen kroketten meer zien :') Nee, ik lust ook wel graag eens een kroketje, maar het komt ondertussen wel mijn oren uit. Ik zou héél graag meer variatie in ons eten zien!

Leuke recepten (de website) ken ik, daar vind ik wel toffe receptjes! :j

Ik lust zo goed als alle groentjes. Enkel broccoli vind ik minder. En pastinaak is ook geen favoriet. Maar verder lust ik alles. Ik zou ook best zonder vlees kunnen, ik zou vooral mijn beleg missen haha.

We hoeven ook niet 24/7 kha te leven hoor - maar een beetje meer tegenwicht voor al die zware maaltijden hier zou welkom zijn :)

BloemBloem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-23 16:59

Balans is natuurlijk altijd de sleutel :)

Hier ook iemand die al járen KHD arm eet, laten we zeggen dat ik een gemiddelde
van 30 per dag eet.

Wat ik er vooral heel fijn van vind, en waar ik het heel goed op doe, is dat mijn
suikerspiegel stabiel blijft, ik walg echt van suikerdippen, hoe graag ik ook ongezonde dingen eet.

Tevens wil ik je meegeven dat koolhydraten minderen niet perse voor gewichts afname zorgt, je zult dan echt binnen bepaalde macro's moeten gaan eten.

Als tip wil ik je meegeven de vooral snelle koolhydraten te weren, en mocht je wel eens trek hebben in hap koolhydraten dan de langzame te pakken. Dus volkoren brood, pasta, zilvervliesrijst etc.

Bienotje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-23 17:28

Liefst zou ik elke dag patat eten! Maar doe dat dus niet, omdat het ongezond is ;-) Geld dus ook voor kroketten en saus overgoten gerechten. Af en toe en niet elke dag en met een paar andere simpele keuzes klinkt het alsof jullie daar al snel in kunnen minderen, als jullie zouden willen.

Verder vraag ik me wel gelijk af wat voor recepten je nu dan hebt?

Je kunt bv. ook prima zelf ragout maken en eten ipv kroketten op tafel zetten. Of bloemkool even gratineren met klein beetje geraspte kaas ipv gelijk een sloot saus erbij. Pastasaus (meer saus, minder pasta en extra groenten). Rijst half bloemkoolrijst, half gewoon. Spaghetti deels vervangen door courgetti.

kiomiamigo

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-23 18:49

Dapper dat je de stap zet om koolhydraatarm te gaan eten. Ik heb nu 2,5 jaar terug de knop om gezet en ben inmiddels 45 kilo afgevallen op deze manier.

Om je even een idee te geven van wat ik eet. Ik start altijd met een appel en een glas kefir, of een banaan (past officieel niet in dit dieet) met Griekse yoghurt. Als lunch heb ik komkommer of worteltjes met iets van Philadelphia of heksenkaas, wat plakjes kaas en noten. Als ik meer tijd of zin heb maak ik iets van een salade. Als avond eten doen wij “gewoon” groente en vlees. Aardappelen eten wij al heel lang niet meer. Als de kinderen pasta eten, dan doe ik courgetti als pasta.

Verder ben ik ook meer gaan bewegen, 10000 stappen per dag minimaal 5dagen in de week. Ik sport 2x in de week en ben sinds 3 maanden begonnen met hardlopen.

Als je vragen hebt, stel ze gerust!

LWDaisy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-07-23 07:52

Bienotje schreef:
Liefst zou ik elke dag patat eten! Maar doe dat dus niet, omdat het ongezond is ;-) Geld dus ook voor kroketten en saus overgoten gerechten. Af en toe en niet elke dag en met een paar andere simpele keuzes klinkt het alsof jullie daar al snel in kunnen minderen, als jullie zouden willen.

Je kunt bv. ook prima zelf ragout maken en eten ipv kroketten op tafel zetten. Of bloemkool even gratineren met klein beetje geraspte kaas ipv gelijk een sloot saus erbij. Pastasaus (meer saus, minder pasta en extra groenten). Rijst half bloemkoolrijst, half gewoon. Spaghetti deels vervangen door courgetti.

Vandaag wil ik aspergeragout maken! Verklap ik thuis nog niet haha, dan heb ik drama op voorhand :')
Ik wou een super smakelijke foto posten, maar ik krijg de melding "uploadplatform is niet geladen" -O-

Verder heb ik klaarstaan:
- witlof en zalm
- kippenbouten met gegrilde groenten (oven)
- hamburgerbowl
- biefstuk met champignons en spinazie
- ketopizza met parmaham en mozarella
- ovenschotel met pittige boontjes en gehakt
- ovenschotel met andijvie en kip
- geroosterde spruitjes met kip en knoflookboter --> deze ga ik voor mij en mijn mama klaarmaken, spruiten zijn écht een brug te ver voor mijn vriend haha
- rode kool ovenschotel met gehakt
- kabeljauw met mosterdtopping --> twijfelgeval voor mijn vriend, die "lust" geen mosterd
- moussaka
- Peruaanse kip met pikante saus
- gyrosbowl
- aubergine bruschetta topping
- gevulde champignons bolognese
- toastjes met oranje spread
- garnalen in knoflook --> voor mij alleen haha
- gevulde tomaten met ei
- burrito's van kool
- kipsaté's
- ratatouille
- gevulde tomaten met spinazie en feta
- melanzane parmigiane
- andijviestamppot --> kijk ik erg naar uit!
- witlof gevuld met gehakt
- aubergine pizza
- gegrilde asperges met parmezaanse kaas
- gevulde aubergines met gehakt
- courgette enchiladas
- kha brood bakken
- wrap met kip en groenten
- komkommerrolletjes met zalm

Ik kom nog véél meer tegen dat mij overheerlijk lijkt - maar die vent he.. :') Alles met bloemkool bijvoorbeeld probeer ik niet te veel te doen, tenzij ik het kan verstoppen in een boel ander eten, want daar is ie geen fan van. En ikzelf vermijdt broccoli, ik vind het echt gewoon niet lekker :')

Wij eten normaal best vaak puree of kroketjes. En dan kom ik héél snel in de verleiding om daar een saus bij te maken. Boterlooksaus, vleessaus, champignonsaus, .. Mayonaise ed eet ik zelden, ik beweer zeker niet dat ik het nooit eet, maar veel vaker niet dan wel.

En brood he. Ik ben een broodboerin haha. Ik zou perfect de rest van mijn leven nog enkel brood kunnen eten :') Ik lust wel veel qua brood, dus volkoren is voor mij geen probleem. Maar opnieuw - die vent. Die eet alleen wit tijgerbrood :')

Verder hebben we ook een airfryer staan, ben ik wel fan van.

Porties zijn hier ook "een probleem" voor mijn vriend - ik kook altijd massaal veel, en als hij het lekker vind kan hij gerust 2x opscheppen. Zijn lievelingseten is spaghetti, dat zijn altijd minstens 2 borden en een hele zak kaas. Mac&cheese maak ik ook altijd met massa's kaas haha. Zware kost dus. Mijn favo ovenschotel is ook zo'n baksteen: aardappelpuree, gehakt, appelmoes. Oh, en chili con carne maak ik ook graag, maar dan vooral omdat ik zo graag tzatziki lust, uiteindelijk eet ik dat meer tzatziki dan chili :')

Qua beweging - ik heb geen stappenteller, maar werk als huishoudhulp dus loop wel heel de dag rond.
Ik mis het dagelijkse uurtje werk op de wei wel sinds mijn paardje er niet meer is - maar ik ben te lui om iets anders te gaan doen :') Ik download zometeen even een stappenteller om een idee te hebben van wat ik op een dag doe.

Eulogy

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-23 09:23

Je lijstje klinkt goed hoor! Ben benieuwd hoe het jullie afgaat.

Maarre... Tzatziki met chili con carne? :o gewoon ernaast of? Als Griek krijg ik er heel erg error van :+

Aight

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-23 09:53

LWDaisy schreef:
Bienotje schreef:

Vandaag wil ik aspergeragout maken! Verklap ik thuis nog niet haha, dan heb ik drama op voorhand :')
Ik wou een super smakelijke foto posten, maar ik krijg de melding "uploadplatform is niet geladen" -O-

Verder heb ik klaarstaan:
- witlof en zalm
- kippenbouten met gegrilde groenten (oven)
- hamburgerbowl
- biefstuk met champignons en spinazie
- ketopizza met parmaham en mozarella
- ovenschotel met pittige boontjes en gehakt
- ovenschotel met andijvie en kip
- geroosterde spruitjes met kip en knoflookboter --> deze ga ik voor mij en mijn mama klaarmaken, spruiten zijn écht een brug te ver voor mijn vriend haha
- rode kool ovenschotel met gehakt
- kabeljauw met mosterdtopping --> twijfelgeval voor mijn vriend, die "lust" geen mosterd
- moussaka
- Peruaanse kip met pikante saus
- gyrosbowl
- aubergine bruschetta topping
- gevulde champignons bolognese
- toastjes met oranje spread
- garnalen in knoflook --> voor mij alleen haha
- gevulde tomaten met ei
- burrito's van kool
- kipsaté's
- ratatouille
- gevulde tomaten met spinazie en feta
- melanzane parmigiane
- andijviestamppot --> kijk ik erg naar uit!
- witlof gevuld met gehakt
- aubergine pizza
- gegrilde asperges met parmezaanse kaas
- gevulde aubergines met gehakt
- courgette enchiladas
- kha brood bakken
- wrap met kip en groenten
- komkommerrolletjes met zalm

Ik kom nog véél meer tegen dat mij overheerlijk lijkt - maar die vent he.. :') Alles met bloemkool bijvoorbeeld probeer ik niet te veel te doen, tenzij ik het kan verstoppen in een boel ander eten, want daar is ie geen fan van. En ikzelf vermijdt broccoli, ik vind het echt gewoon niet lekker :')

Wij eten normaal best vaak puree of kroketjes. En dan kom ik héél snel in de verleiding om daar een saus bij te maken. Boterlooksaus, vleessaus, champignonsaus, .. Mayonaise ed eet ik zelden, ik beweer zeker niet dat ik het nooit eet, maar veel vaker niet dan wel.

En brood he. Ik ben een broodboerin haha. Ik zou perfect de rest van mijn leven nog enkel brood kunnen eten :') Ik lust wel veel qua brood, dus volkoren is voor mij geen probleem. Maar opnieuw - die vent. Die eet alleen wit tijgerbrood :')

Verder hebben we ook een airfryer staan, ben ik wel fan van.

Porties zijn hier ook "een probleem" voor mijn vriend - ik kook altijd massaal veel, en als hij het lekker vind kan hij gerust 2x opscheppen. Zijn lievelingseten is spaghetti, dat zijn altijd minstens 2 borden en een hele zak kaas. Mac&cheese maak ik ook altijd met massa's kaas haha. Zware kost dus. Mijn favo ovenschotel is ook zo'n baksteen: aardappelpuree, gehakt, appelmoes. Oh, en chili con carne maak ik ook graag, maar dan vooral omdat ik zo graag tzatziki lust, uiteindelijk eet ik dat meer tzatziki dan chili :')

Qua beweging - ik heb geen stappenteller, maar werk als huishoudhulp dus loop wel heel de dag rond.
Ik mis het dagelijkse uurtje werk op de wei wel sinds mijn paardje er niet meer is - maar ik ben te lui om iets anders te gaan doen :') Ik download zometeen even een stappenteller om een idee te hebben van wat ik op een dag doe.

ik denk dat meerdere met mij dachten dat je vriend veel rundvleeskroketten at :') Maar je bedoelt aardappelkroketjes. Kun je misschien proberen om hetzelfde te koken als je nu doet, maar dan een halve zak kaas te gebruiken i.p.v. een hele? Of een half pakje boter voor de saus? Of proberen je recept voor 2 porties te maken ipv voor 4 man en dat je vriend 2x op kan scheppen?

Kleine stapjes! Verder klinken je uitgezochte recepten wel lekker, maar ook die kan je zo gezond & ongezond maken als je wil :o

MarliesV

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-23 10:11

Porties zijn niet het 'probleem' , gewoon langzaamaan gaan minderen in hoeveel je kookt, tot je op een 'normale' portie zit voor 2 mensen.

Dat is even wennen maar als je altijd zoveel en zo zwaar eet, heeft je lijf dat ook als standaard en zit je dus niet snel 'vol' van gezonder eten en vooral minder zwaar eten.

Niet gelijk alles omgooien, eerst of gezonder of minder gaan eten, beide tegelijk gaat op weerstand stuiten en dan bereik je niets.

absque_dubio

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-23 10:35

Huzarensalade van bloemkool! Hier een favoriet. Al is het door de mayonaise erin niet heel gezond. Maar een goede om hem rustig aan dingen te laten wennen waar normaal aardappels in zitten, maar nu groente.
Ook zelf gehaktballen maken kan je met stukjes ui en courgette erdoor.
En als kaas(saus)liefhebber ben ik er ‘gewoon’ mee gestopt. Ja ik mis mijn kaas bij het avondeten, maar gewoon doorzetten tot het normaal wordt. Ik doe bloemkool met een bouillonblokje koken. Of een beetje aromat over de bloemkool. Daarnaast maken wij eigenlijk gewoon geen aardappels meer. Stukje vlees voor ieder en verder alleen groente. Heb je nog honger pak je maar extra groente. Inmiddels missen wij de aardappels niet meer, al heeft dat wel een tijd geduurd bij mijn vriend.
Gevulde paprika (met gehakt courgette ui) valt hier ook goed in de smaak.
En champignonsaus lossen wij op door er gewoon lekker een portie gebakken champignons bij te doen!

Mando

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-23 11:50

Ik vind het toscaanse kippannetje van PG altijd lekker en vooral na een dag werken ook zo klaar.
https://www.projectgezond.nl/toscaans-kippannetje/

Gisteren hadden we snijbonen schotel die we dan in de airfyer doen ipv oven. (7 min op 70 graden)
https://www.projectgezond.nl/snijbonens ... s-en-kaas/

Ik wil als ik de hele dag heb gewerkt geen culinaire hoogstandjes maken maar gewoon makkelijk, gezond en voedzaam

Deze maak ik in de slowcoocker, in de ochtend erin en in de avond alleen nog maar pasta koken.
https://www.projectgezond.nl/bolognesesaus/

LWDaisy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-07-23 16:27

Eulogy schreef:
Je lijstje klinkt goed hoor! Ben benieuwd hoe het jullie afgaat.

Maarre... Tzatziki met chili con carne? :o gewoon ernaast of? Als Griek krijg ik er heel erg error van :+

Ooh haha, ik schep chili op een wrap, en daar bovenop een fliiiiiinke schep tzatziki :')

LWDaisy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-07-23 16:42

MarliesV schreef:
Porties zijn niet het 'probleem' , gewoon langzaamaan gaan minderen in hoeveel je kookt, tot je op een 'normale' portie zit voor 2 mensen.

Dat is even wennen maar als je altijd zoveel en zo zwaar eet, heeft je lijf dat ook als standaard en zit je dus niet snel 'vol' van gezonder eten en vooral minder zwaar eten.

Niet gelijk alles omgooien, eerst of gezonder of minder gaan eten, beide tegelijk gaat op weerstand stuiten en dan bereik je niets.

Oh de helft van de tijd lukt het niet hoor haha.
Afgelopen zaterdag hadden we een bbq - gisteren gaan eten bij schoonmoeder, kilo's gyros - morgen gaan we daar ook bbq'en - en zaterdag naar een all you can eat :') Ik probeer tussendoor dan maar gezonder te koken haha, als ik dat niet doe kan je ons over een jaar rollen vrees ik :') Stukje bij beetje! :D

Mando ik heb na een lange werkdag ook niet altijd zin/tijd, geef ik eerlijk toe :j Maar momenteel schuif ik dan een pizza in de oven of bestellen we pita oid, dus dat kan beter :D

Absue_dubio zelf gehaktballen maken doe ik ook graag, idd met ui!
Wij zijn kaasboeren haha. Als we kaas eten, is dat meestal nogal veel haha. Ik zal ook snel kaas bij mijn brood eten, brie oid. Jammie. Champignonsaus komt hier meestal heel lui uit een zakje, melk toevoegen en dan idd nog verse champignons. Aromat heb ik liggen, da's een goed idee om de bloemkool een beetje meer smaak te geven!

Aight oh sorry haha, ik ben een Belg, ik bedoelde idd aardappelkroketjes :') In de airfryer. Maarja - ik eet ze met mijn favo saus (boter, look, water, kruiden), hij eet ze met heel veel mayo :')
Ik zou kleinere porties kunnen koken - maar dan duikt hij daarna wss de snoepkast in. 't Is een hongerige kerel haha!

DuoPenotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-23 16:48

Dat niet vol zitten van gezonder eten vind ik overigens niet.
Nu aten wij niet zo ongezond als ts en haar vriend.
Maar mijn vriend is een grote eter. Met een lintworm want komt niets aan :P.
Maar hij heeft juist graag de koolhydraatarme recepten. Want dan daarna niet na een uur weer honger wat na friet of pizza oid wel weer is.

Hij eet overdag overigens wel gewoon brood.

LWDaisy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-07-23 16:50

DuoPenotti schreef:
Maar hij heeft juist graag de koolhydraatarme recepten. Want dan daarna niet na een uur weer honger wat na friet of pizza oid wel weer is.

Ik zeg hier altijd: zijn lintworm heeft een lintworm.
Wat die kerel kan verstouwen is NIET normaal. Hij is in mijn familie zo'n beetje een attractie geworden. Werkt rustig 17 kippenbouten weg. 5 flinke steaks enzo. Afgelopen zondag heb ik hem meegesleept naar Lillo Boekendorp - ik had hem een ijsje beloofd. De schade: 7 bollen ijs en een cheeseburger. Het is dat hij de cervela te duur vond, anders had hij er daar ook nog 1 van gegeten :') Jat in een all you can eat ook eten van andere borden enzo :')

BloemBloem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-23 16:52

DuoPenotti schreef:

Dat is precies wat ik hierboven aan geef, als jouw suikerspiegel stabiel blijft,
heb je geen last van een suikerdip, daardoor blijf je ook vaak in een dat cirkeltje hangen.
Honger, eten, moe,eten, honger, eten, moe, eten :)

DuoPenotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-23 16:57

Klopt. Dat is het. En de meeste mensen krijgen echt wel snaai buien na een te suikerrijke maaltijd.

Haha de lintworm heeft een lintworm.
Dat is precies mijn zwager.
Wij leende eens zijn auto en gingen naar de Mac en bestelde een hamburger menu en een losse hamburger.
Kregen als vraag 1 maar?
Bleek mijn zwager elke pauze van zijn werk een hamburgermenu met 6 hamburgers te bestellen....

Heel die familie heeft standaad een lintworm. Allemaal dun en letten nergens op.
Niet eerlijk ^)

BloemBloem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-23 17:04

DuoPenotti schreef:
Klopt. Dat is het. En de meeste mensen krijgen echt wel snaai buien na een te suikerrijke maaltijd.

;-)

Dus TS, als jij wel zin hebt in een vet sausje dan kan dat gewoon, mits
je rekening houdt met zetmeel in kant en klare sauzen.

Zelf kom ik bijvoorbeeld alleen voor de kant en klare sauzen bij de Lidl, de peper roomsaus
daar is goddelijk en heel laag in KHD, prop de saus overigens ook helemaal vol met champignons, en dan met een biefstuk :9 Olalalalaaaa :D

Eet de saus uiteraard niet dagelijks.

tamary

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-23 17:28

Qua chilli met wrap, vervang die wrap eens door spercibonen. Vult goed en er horen toch bonen in chili :D Ook in andere dingen waar je wat extra groenten kwijt kan. Recept in gezonde landen zou zo'n 400-500 gram gemengde groentes per dag zijn, komt ons voedingscentrum met 250 gram amper kijken.
Verder : kleinere borden, kommen en eventueel ook bestek.
Ik bak zelf brood van volkoren speltmeel en dat ziet er echt niet zo donker uit als bruin brood uit de supermarkt. Het is inderdaad niet spierwit ral 9000? Maar lijkt zeker niet op wat je vanuit winkel met bruin brood associeerd.