Welk afval boek is fijn

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

plutolover

Re: Welk afval boek is fijn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-07-23 09:35

ik heb even in een inkijk boek gekeken op bol.com. van project gezond.. En waar ik al bang voor was is dat per dag bijv ene dag een bollteje, dan weer een beschuitje, dan mag je wel brood of een cracker. Ja leuk een aardig maar bijv beschuit dan heb ik zo hele bus beschuit voor lange tijd in kast staan.. bolletjes en brood kan je nog wel invriezen.

En heel veel rauwkost salade of groentespread. Wat ik dus echt niet lust haha. JA als er een calorie rijke dressing door heen zit haha. Maar goed ik kan daar een vervanger voor zoeken natuurlijk.

Maar goed volgens mij eet je wel meer als bij sonja bakker haha ik ga gewoon even goed over nadenken. Een dieetiste is leuk maar kost ook weer zo veel geld.

Josien_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-23 09:50

Bij standaard schema's in boeken zul je dit altijd krijgen. Zeker wanneer je alleen bent.
Verder ga ik wel mee in de aanraders van boeken zoals Project gezond, Lot Beukers of Lazyfitgirl.

Verder hoef je niet altijd een heel traject te doen bij een dietiste, maar kan de ook een eetschema laten maken. Dit is dan helemaal op jou en je doelen afgestemd.
Ik heb zelf ook een voedingsschema laten maken, in mijn geval gewoon een flinke lijst met verschillende opties incl. recepten voor ontbijt, lunch, avondeten en snacks. Dat bevalt eigenlijk veel beter dan een boek volgen omdat daar inderdaad vaak dingen in staan die ik niet lust.

Ik heb mijn schema hier laten maken:
https://makemestronger.nl/product/make-me-healthy/

MarliesV

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-23 10:07

Maar als je die beschuiten gewoon in een afgesloten trommel bewaard is het toch prima dat je er 3 of 4 weken over doet om die rol leeg te eten?

Sommige dingen kan je leren eten natuurlijk, maar anders vervang je de lunch door iets wat je wel lust en je wel mag hebben volgens zo'n boek.

Als je dat niet wilt, dan is de dietiste toch echt de beste weg. Die kan gericht op jou ipv op de massa zeg maar iets in elkaar zetten.
Volgens mij wordt in NL de dietiste de eerste 3 uur vergoed vanuit de basis verzekering.

Aight

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-23 10:10

plutolover schreef:
ik heb even in een inkijk boek gekeken op bol.com. van project gezond.. En waar ik al bang voor was is dat per dag bijv ene dag een bollteje, dan weer een beschuitje, dan mag je wel brood of een cracker. Ja leuk een aardig maar bijv beschuit dan heb ik zo hele bus beschuit voor lange tijd in kast staan.. bolletjes en brood kan je nog wel invriezen.

En heel veel rauwkost salade of groentespread. Wat ik dus echt niet lust haha. JA als er een calorie rijke dressing door heen zit haha. Maar goed ik kan daar een vervanger voor zoeken natuurlijk.

Maar goed volgens mij eet je wel meer als bij sonja bakker haha ik ga gewoon even goed over nadenken. Een dieetiste is leuk maar kost ook weer zo veel geld.

edit: wat hierboven mij ook wordt gezegd! Een diëtiste is zo fijn om mee te denken voor jouw situatie!

Een diëtist wordt voor de eerste 3 uur vergoed uit de basisverzekering. Je betaalt wel je eigen risico mocht die nog niet op zijn. Mijn ervaring hiermee is, is dat je 1 uur intake gesprek hebt waarbij je samen praat over wat je normaal eet en wat je doel is. Zij denkt dan mee hoe ze je zo ''normaal mogelijk'' kan laten eten. Als jij 5x in de week pasta eet, dan heb je niks aan een eetschema met allerlei rijst en aardappelen. Daar kan zo iemand goed in meedenken. Na afloop krijg je een persoonlijk voedingsadvies mee op papier vaak. En dan je herhaalafspraken kunnen 1x in de maand/week wat je zelf wil, waarbij die vaak maar een half uur zijn. Dus je hebt al snel 5 afspraken in die 3 uur die vergoed worden! Overigens kostte mijn diëtist voor een half uur €36 :) .

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-23 10:21

plutolover schreef:

Dietiste zit in je basispakket.
Wat ik bijvoorbeeld doe is als ik in de avond stamppot, pasta of andere maaltijden maak ik een salade voor in de middag.
Optimel yoghurt met diepvriesfruit, geen muesli
Kh beperkte boterhammen met mager beleg.
Kip met groente zonder rijst, met rijst wordt het zilvervliesrijst.

Het is even zoeken en proberen.

ivy_power89

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-23 12:07

plutolover schreef:

Kwestie van alles goed afgesloten bewaren, dan kun je dus een hele tijd voort.
En je kunt ook producten vervangen, wat je niet lust.
Uit mn hoofd staat er op de site of in het boek zelf ook alternatieven, want niet iedereen lust álles uit het boek

Mando

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-23 12:13

PG heeft ook een lijst dat je kan vervangen voor.
Ik eet de ene ochtend beschuit en de andere ochtend yochurt en je kan heel veel afwisselen.
Je kookt voor 2 dan kan je 1 portie toch in de diepvries dooen, scheelt de week erop weer.

Spread lust ik ook niet maar mager beleg kan ook he,

Ik ben echt fan van Project gezond, makkelijk, simpel geen uren in de keuken en ingredienten waarvan ik de naam niet eens kan uitspreken.
Het is voor mij geen dieet, het is omschakelen en gewoon gezond eten.

luuntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-23 19:20

Ik eet geen crackers, maar beschuit.
Geen bolletjes maar gewoon volkoren brood.
Door alles in te vullen op de eetmeter zie ik hoeveel kcal iets is.

Diëtiste kan ook prima.