Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Britta31 schreef:Wij zijn mantelzorgers voor mijn vader.Wel heeft hij douchehulp.Mijn vader zegt wel dat als de zorg zwaarder word hij naar een verzorgingshuis gaat.
Goof schreef:Ik zou met liefde dingen regelen, boodschappen doen, de praktische zaken ondersteunen etc.
Ik zou alleen geen zorg (fysieke zorg) willen bieden en ook mijn ouders niet in huis willen nemen.
BigOne schreef:Britta31 schreef:Wij zijn mantelzorgers voor mijn vader.Wel heeft hij douchehulp.Mijn vader zegt wel dat als de zorg zwaarder word hij naar een verzorgingshuis gaat.
Helaas zijn er in Nederland alleen nog plekken in verpleegtehuizen voor de allerzwaarste gevallen. En ondanks oversterfte en Corona zijn er te weinig plekken wat soms voor echt mensonterende toestanden zorgt. Tijd dat het ouderwetse bejaardentehuis terugkomt.
Miepmiept schreef:Mijn oom woont in een seniorencomplex van de sociale woningbouw, eigenlijk een samenwerking van zorg & wonen. Er zit een kapper, tandarts en een klein winkeltje. Tevens worden activiteiten georganiseerd en de thuiszorg/wijkverpleging heeft er een kantoor. In feite is het een soort bejaardentehuis, je betaalt net je huur aan de woningbouw.
Voor de zorg is het idd efficiënter en omdat de zorg in het gebouw zit is het ook gemakkelijker om een keertje extra te komen controleren of alles goed gaat.
Het douchen/medische dingen pakt het zorgteam dus op, werkt allemaal goed met korte lijntjes tussen artsen en familie, een tante doet zijn was. Mijn vader of ik rijden hem naar afspraken toe of boodschappen en ik zorg dan nog dat de rekeningen betaald worden. Zo kan iemand toch langer thuis wonen met links en rechts wat ondersteuning en zonder al teveel druk op mantelzorgers.