Ibbel schreef:Grappig hoe dat 'je kunt niet meer dan 3 keer injecteren' rond blijft waren.
Er is lang beweerd (en er wordt dus duidelijk nog steeds beweerd) dat corticosteroiden collageentoxisch zouden zijn (maw, je kraakbeen zouden aantasten) maar daar is geen enkel wetenschappelijk bewijs voor.
En in de dagelijkse praktijk van reumatoide artritis en artrosepatienten worden gewrichten veel en veel vaker ingespoten zonder negatief effect. Oók artrosepatienten, die al slecht kraakbeen hebben, dus het bewijs dat het geen kwaad kan is een stuk groter dan dat het wel slecht zou zijn.
Maar goed, dit terzijde. Vaker inspuiten kan dus gewoon en wordt ook gedaan zonder problemen.
Ik heb inderdaad geen limiet op injecties. Wel hanteren ze bij niet chronische klachten graag 3 injecties om bij onvoldoende resultaat verder te kunnen kijken naar andere behandelmethodes.
Geen ervaring met FS, maar wel met een steeds terugkerende slijmbeursontsteking in mijn heup. Als ik het niet meer uit te houden vind dan vraag ik om een injectie en dat verlicht/verhelpt mij wel. Ook in mijn rug kan ik ze indien nodig krijgen.