Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
tootje71 schreef:Zo denk ik ook inderdaad..vanmiddag familie overleg ever hoe en wat haar laatste wens is om nog even thuis te kunnen zijn. Ik ben schoondochter kan goed met haar overweg maar sommige dingen en daar ben ik heel eerlijk in kan ik niet. Zo laat ze haar ontlasting aan alle kanten lopen kans ze niets aan doen maar ik ben een watje maar kan het mensje niet afspoelen en verschonen. Ik vind het moeilijk je wilt aan haar wensen kunnen voldoen maar het moet ook te doen zijn. En ze is zo stug verteld weinig en is in staat zelf het proberen op te lossen maar daar is ze te zwak voor...
Hutcherson schreef:@ragdollcat: weet niet hoeveel jij nu per uur verdient, maar ik kreeg in mijn PGB tijd 34€ per uur (ik was toen 20 jaar). Ik denk dat je daar best een stukje pensioen van weg kunt zeggen en prima van kunt rondkomen als je naast het mantelzorgen(PGB) kunt blijven werken bij je eigen werkgever.
Hutcherson schreef:@ragdollcat: weet niet hoeveel jij nu per uur verdient, maar ik kreeg in mijn PGB tijd 34€ per uur (ik was toen 20 jaar). Ik denk dat je daar best een stukje pensioen van weg kunt zeggen en prima van kunt rondkomen als je naast het mantelzorgen(PGB) kunt blijven werken bij je eigen werkgever.
tootje71 schreef:Zo denk ik ook inderdaad..vanmiddag familie overleg ever hoe en wat haar laatste wens is om nog even thuis te kunnen zijn. Ik ben schoondochter kan goed met haar overweg maar sommige dingen en daar ben ik heel eerlijk in kan ik niet. Zo laat ze haar ontlasting aan alle kanten lopen kans ze niets aan doen maar ik ben een watje maar kan het mensje niet afspoelen en verschonen. Ik vind het moeilijk je wilt aan haar wensen kunnen voldoen maar het moet ook te doen zijn. En ze is zo stug verteld weinig en is in staat zelf het proberen op te lossen maar daar is ze te zwak voor...
gomir schreef:tootje71 schreef:Zo denk ik ook inderdaad..vanmiddag familie overleg ever hoe en wat haar laatste wens is om nog even thuis te kunnen zijn. Ik ben schoondochter kan goed met haar overweg maar sommige dingen en daar ben ik heel eerlijk in kan ik niet. Zo laat ze haar ontlasting aan alle kanten lopen kans ze niets aan doen maar ik ben een watje maar kan het mensje niet afspoelen en verschonen. Ik vind het moeilijk je wilt aan haar wensen kunnen voldoen maar het moet ook te doen zijn. En ze is zo stug verteld weinig en is in staat zelf het proberen op te lossen maar daar is ze te zwak voor...
In de palliatieve setting is er heel snel en veel te regelen, waaronder intensieve thuiszorg en vaak zelfs 24 uurszorg. Ik krijg ze indien gewenst in die setting zelfs vanaf de IC nog thuis in een weekend. Dat zou haar laatste wens dus niet in de weg moeten staan.
veneri schreef:Mijn man helpt een oudere man die hij al heel erg lang kent, met werkzaamheden in zijn tuin en hulp met administratie.
Valt zoiets ook al onder mantelzorg? De man begint echt oud te worden en ik vermoed dat hij op niet al te lange termijn meer en andere zorg nodig zal hebben.
Hij wil wel graag thuis blijven wonen zolang het gaat.
Hoe zijn dit soort dingen mbt hulp in de huishouding en eventuele verzorging wanneer nodig te regelen?