Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Kasmir schreef:Ik ging ook niet zo geweldig op tramadol, werd er echt geweldig duf van kon mn ogen amper open houden. Het was standaard een dutje na een tramadolletje. Na mn laatste operatie waarbij ik het ook in mn rug kreeg door een stom ongelukje kreeg ik oxycodon + oxycotin en dat ging echt een stuk beter maar zeker niet aan te bevelen want dat is zeer verslavend alhoewel ik echt nergens last van had.
De hematomen zullen wel gevoelig zijn idd, zeker omdat er zwelling bij komt kijken. Het is mooi aan het afzakken nog even geduld. Is de pijn aan de binnenkant van je knie constant of (erger) bij bepaalde bewegingen?
Needje schreef:Jeetje wat een knie!! Ik heb ook een dikke knie gehad na een val van m'n paard. Naar SEH gegaan. Wilde ze me eerst wegsturen omdat ik er nog op kon staan. Toen toch foto's gemaakt en bleek ik een hoekje van mn tibiaplateau afgebroken te hebben.
Is daar goed naar gekeken bij jou op de foto's? Omdat jij het alleen over je knieschijf had in je OP.
Mondy schreef:zonnebloem18 schreef:Oh bizar, dit is precies hoe de knie van mijn moeder er uit zag. Dat trok alleen helemaal richting haar kuit.
Na 2 weken kan ze nu met krukken weer redelijk bewegen, het ziet er nog steeds heel bont uit.
Edit: bij haar ook niks te zien op de foto's.
Oei wat was er gebeurd ?
Gelukkig kan ze beter bewegen nu.
Bedankt voor de reacties al ! Iets smeren is wel een goede
MRI hou ik in gedachten, vind dat een lastige wanneer dat zou moeten of nodig is.BigOne schreef:Wat ik dan niet snap, waarom hebben ze je bij de eerste controle in dat gangenstelsel niet direct naar de SEH gebracht. Een knie of enkel letsel is van de buitenkant zelfs door een arts vaak niet goed te beoordelen zonder foto/scan dus ergens vind ik het niet slim dat diegene die er naar gekeken heeft je gewoon door heeft laten gaan.
Omdat het er toen nog niet zo heftig uit zag op zwelling na en ik verder wel alles kon. Ok rennen niet en er echt op leunen niet maar dat is vaker na een keer een flinke smak te maken.
We hadden geen van alle door dat het hierop zou uitdraaien. Zeker omdat de eerste testjes daar ook prima leken.
Foto kon ook pas nadat zwelling wat meer weg was.
Levita schreef:Ben je al bij de fysio geweest? Die kan testen of je banden niet aangedaan zijn. Met deze bloeduitstorting ben ik bang dat je kruisbanden aangedaan kunnen zijn.
Sterkte en beterschap!
Misty12 schreef:Twee maanden geleden had ik net zo'n schilderij op mijn been. Aanrijding gehad met de fiets en keihard gevallen. Knie dik en na drie dagen ook bont en blauw, liep ook door tot in mijn tenen. Mijn scheenbeen werd ook heel pijnlijk , waarschijnlijk ook door het vocht wat naar beneden zakte. Mijn enkel en voet werden ook dik, door alles wat zakte. Ik ben gelijk dezelfde dag nog naar de fysio geweest omdat ik wilde weten of mijn knie verder heel gebleven was. Gelukkig wel. Bij het derde bezoek is mijn been creatief ingetapet om zo het vocht af te voeren. Dat hebben ze in totaal 3x gedaan en dat heeft echt goed geholpen. Zelf heb ik (voordat ik er tape op kreeg) 3x mijn onderbeen in de groene klei gezet. Nu (10 weken later) is mijn knie nog steeds dik en pijnlijk ( als je erop drukt of als ik mijn knie stoot) . Dit is een fikse bloeduitstorting die dus gestold is en mijn lichaam moet dat zelf opruimen. De fysio heeft ook een aantal keer een bindweefselmassage gedaan om dit te helpen opruimen zeg maar. De fysio kon daarna niks meer voor mij doen, dus dit heeft gewoon tijd nodig. Ik kan mijn knie wel buigen en strekken, kan gewoon fietsen, lopen, ook trappen op en af, kan alleen niet op mijn knieën liggen. Ik moet ook nergens tegen aanstoten. Paardrijden gaan we hopelijk komend weekend weer eens proberen.