Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Hutcherson schreef:Fibromyalgie is vaak een misdiagnose. (niet altijd, voordat bokt over me heen komt.. En ja ik weet een beetje waar ik het over heb).
Indien er ook sprake is van hypermobiliteit en problemen met maag en darm is er noodzaak verder te kijken.
Hutcherson schreef:Fibromyalgie is vaak een misdiagnose. (niet altijd, voordat bokt over me heen komt.. En ja ik weet een beetje waar ik het over heb).
Indien er ook sprake is van hypermobiliteit en problemen met maag en darm is er noodzaak verder te kijken.
Muronia schreef:Ik word regelmatig geprikt, ook op vit D en mijn waardes zijn altijd "goed" alleen mijn vitamine B12 is soms te hoog.
Ik heb het in combinatie met een spastische darm. Bij mij is het vanuit het niets ontstaan na mijn zwangerschap. Daarvoor nooit iets gehad. Mijn moeder had precies dezelfde klachten. Ik ben niet hypermobiel, maar juist enorm stijf.
Evelienepien schreef:Hier ook gediagnostiseerde fybro, hypermobiel en cvs.
Slik al jaren ad maar helpt daartegen niks.
Wel afgelopen jaren ontstekingsremmers geslikt als pijn te erg wordt, helpt dan iets.
Nu niets ivm chronische peesverkalking. Merk wel wat verschil = meer pijn.
Overigens heb ik ook slaapstoornis (pmld) wat ook niet mee helpt.
Is dus beetje kip en ei verhaal.
Enige wat ik wat wel weet, is dat ik me na operatie met volledige narcose week of 6 nog nooit zo fit en fijn heb gevoeld. Maar ja, door de narcose hebben natuurlijk mijn spieren echt een x volledige rust gehad en tja, kon de wereld aan (en geen pijn)!
Krijg nu nog uitgebreid slaaponderzoek omdat ik zelf dus “iets” (medicijnen) voortaan wil wat de narcose nabootst. Ben ff klaar met mijn lichaam. Dan maar pillenverslaafd. Maar als me dat oplevert dat ik niet meer zoveel hoef te slapen / minder pijnen heb (al is het maar voor een jr bwv); graag!
Love_Rosie schreef:Hutcherson schreef:Fibromyalgie is vaak een misdiagnose. (niet altijd, voordat bokt over me heen komt.. En ja ik weet een beetje waar ik het over heb).
Aangezien ik op beide een groen vinkje heb; waar zou dan verder naar gekeken moeten worden?
Lukasje schreef:Love_Rosie schreef:
Aangezien ik op beide een groen vinkje heb; waar zou dan verder naar gekeken moeten worden?
Ja ik ook ! Wat zou er dan precies verder onderzocht moeten worden?
Janneke2 schreef:Duloxetine werkt oa in op serotonine.
Er is aanpak van fibromyalgie via drie types voedingssupplementen,
één van de drie typen werkt ook in op serotonine (je serotonine gehalte werkt zogezegd in op je pijngevoeligheid).
De twee andere pijlers zijn de aanpak van darmbacteriën (bij een prima functionerende darm is het toch mogelijk dat je rode bloedcellen als je ze onder de microscoop bekijkt bijeen 'klonteren' als centerolletjes-
en centerolletjes betekent dat je spieren etc relatief weinig doorbloed worden, met kans op spierpijn),
en het beïnvloeden van de pH van in principe het 'water' tussen je cellen. (Dat is lastig te meten, de pH van het bloed is gelukkig vrijwel constant, maar de pH van speeksel en urine geeft een indicatie. En wat je niet wil is te veel melkzuur zoals bij spierpijn.)