moyra schreef:Ja ik ben extra verzekerd voor de fysio.
Ik heb 4,5 jaar met een hernia geleefd en met fysio dat kunnen pappen en nathouden. Uiteindelijk toch geopereerd. Inmiddels 6 maanden verder. Omdat ik een fysio met contract hebt vergoed de verzekering de eerste 20 behandelingen ook. De 18 behandelingen die in mijn pakket zitten blijven dus staan voor eventueel een andere aandoening.
Hiervoor had ik ook altijd al 9 behandelingen in mijn pakket zitten omdat je nooit weet of je het nodig hebt.
Post operatief is één jaar uit basisverzekering waarbij je de eerste 20 zelf betaald OF (indien je aanvullend verzekerd bent) met je aanvullende verzekering. Na die 20 wordt de rest (tot een jaar post operatief) uit de basis vergoed en geldt enkel je eigen risico (die na operatie wel al erdoor is). Dat heeft niks met gecontracteerd/niet gecontracteerd te maken dus die 18 behandelingen uit je aanvullende pakket worden hiervoor gebruikt. Kijk het even goed na voor je voor verrassingen komt te staan

Als je eind 2022 geopereerd bent en daar bvb al 4 behandelingen hebt gehad, betekent dat wel dat je in 2023 nog maar 16 zelf/uit aanvullende hoeft te "betalen".. Dan zit je aan de 20 en ga je over op volledige vergoeding.