Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Menino schreef:Herkenbaar hoor, hoewel het voor mij niet per se thuiswerken is. Maar kantoorwerk (en studeren) an sich. Juist als je op je reet zit, en hetgeen wat je doet bloedsaai is, is eten ongeveer het enige vermaak mogelijk voor mijn gevoel.
Als ik tijd heb ga ik in de lunchpauze een uurtje fietsen op mijn racefiets of mountainbike. Kom je verder mee dan wandelen, dus dan kan je hier lekker de bossen in. En dat doet mij mentaal onwijs goed. In een uurtje kan je echt stevig trainen, en dat half uurtje haal ik later weer in..
Verder heb ik een onwijs actieve vriend die ook nog eens een snel metabolisme heeft. Dus hij kan echt eten als een bootwerker zonder aan te komen. Moet heel erg oppassen dat ik niet met hem mee ga eten, want ik mag qua kcal echt ongeveer de helft van wat hij zou moeten binnenkrijgen. Aangezien je schrijft dat je vriend erg actief is, kan dat mss voor jou ook wat meer een aandachtspuntje zijn(vind dit in de praktijk misschien nog wel lastigste
) .
Nala schreef:Het is zeker een groot deel ruggengraat en “gewoon bewegen” / “gewoon niet snacken”, maar dat blijft toch echt makkelijker gezegd dan gedaan. Vooral omdat ik, zodra ik niet meer “mag” snacken van mezelf, aan niks anders meer kan denken terwijl ik thuis zit