Homeoffice: hoe blijven jullie fit?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Jessix

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-23 11:32

Ik kan juist beter thuis werken om fit en op gewicht te blijven.
Ik heb ten eerste geen grote voorraad snoep en chips. Ik heb hier mijn honden, katten en paarden, dus sta veel regelmatiger op om even wat voor hun tussendoor te doen. Ik eet tussen de middag gewoon een paar bruine boterhammen, in plaats van uit lunchen gaan met collega's. En ik voer zo vaak als kan telefonisch overleg waarbij ik dan ga wandelen.

Op kantoor is de verleiding tot meer eten en snoepen aanwezig. Altijd wel collega's die trakteren en veel leuke horeca in het dorp. Ook wandel ik daar niet zo snel verder dan van vergadering naar vergadering en van werkplek naar het koffieapparaat.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-23 11:51

Herkenbaar hoor, hoewel het voor mij niet per se thuiswerken is. Maar kantoorwerk (en studeren) an sich. Juist als je op je reet zit, en hetgeen wat je doet bloedsaai is, is eten ongeveer het enige vermaak mogelijk voor mijn gevoel :P .

Als ik tijd heb ga ik in de lunchpauze een uurtje fietsen op mijn racefiets of mountainbike. Kom je verder mee dan wandelen, dus dan kan je hier lekker de bossen in. En dat doet mij mentaal onwijs goed. In een uurtje kan je echt stevig trainen, en dat half uurtje haal ik later weer in. :) .

Verder heb ik een onwijs actieve vriend die ook nog eens een snel metabolisme heeft. Dus hij kan echt eten als een bootwerker zonder aan te komen. Moet heel erg oppassen dat ik niet met hem mee ga eten, want ik mag qua kcal echt ongeveer de helft van wat hij zou moeten binnenkrijgen. Aangezien je schrijft dat je vriend erg actief is, kan dat mss voor jou ook wat meer een aandachtspuntje zijn :) (vind dit in de praktijk misschien nog wel lastigste :o ) .

Nala

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-05-23 11:56

Menino schreef:
Herkenbaar hoor, hoewel het voor mij niet per se thuiswerken is. Maar kantoorwerk (en studeren) an sich. Juist als je op je reet zit, en hetgeen wat je doet bloedsaai is, is eten ongeveer het enige vermaak mogelijk voor mijn gevoel :P .

Als ik tijd heb ga ik in de lunchpauze een uurtje fietsen op mijn racefiets of mountainbike. Kom je verder mee dan wandelen, dus dan kan je hier lekker de bossen in. En dat doet mij mentaal onwijs goed. In een uurtje kan je echt stevig trainen, en dat half uurtje haal ik later weer in. :) .

Verder heb ik een onwijs actieve vriend die ook nog eens een snel metabolisme heeft. Dus hij kan echt eten als een bootwerker zonder aan te komen. Moet heel erg oppassen dat ik niet met hem mee ga eten, want ik mag qua kcal echt ongeveer de helft van wat hij zou moeten binnenkrijgen. Aangezien je schrijft dat je vriend erg actief is, kan dat mss voor jou ook wat meer een aandachtspuntje zijn :) (vind dit in de praktijk misschien nog wel lastigste :o ) .

Haha ja, mijn vriend is inderdaad ook zo'n gevalletje. Maaaar ik eet vegan en hij niet, dus als de snacks die hij in huis haalt niet vegan zijn is het ook prima :')

Gitana

Re: Homeoffice: hoe blijven jullie fit?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-23 12:48

Ik denk dat je jezelf onbedoeld slechte gewoonten hebt aangeleerd en die zijn moeilijk af te leren
Een mooie start van goede gewoonten aanleren kan bijv zijn; je thuiswerkplek op een andere plek neerzetten of opnieuw inrichten. Hiermee maak je een soort “nieuwe start” en dat is ook het perfecte moment om nieuwe dingen aan te leren, zoals ochtends wandelen/hardlopen, sochtends eten en healthy snacks voorbereiden voor de dag, misschien is er een soort thee die je heel lekker vind die als snack kan dienen?

Doubtless

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-23 13:54

Nala schreef:
Het is zeker een groot deel ruggengraat en “gewoon bewegen” / “gewoon niet snacken”, maar dat blijft toch echt makkelijker gezegd dan gedaan. Vooral omdat ik, zodra ik niet meer “mag” snacken van mezelf, aan niks anders meer kan denken terwijl ik thuis zit _O-

Sterker nog, dit is 100% de oplossing. Er is geen alternatief. Als je alleen maar thuis kunt werken terwijl je snackt en niet sport, dan zul je niet fit blijven. Stoppen met smoesjes en "ja maar", of gewoon naar kantoor gaan...

Jessix

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-23 14:23

Ik haal het gewoon ook niet in huis. Als ik elke dag ijs, koekjes, snoepjes en chocolade zou hebben dan zou ik het elke dag eten. Ik trakteer me zelf elke week wel op iets lekkers, maar heb er beslist geen voorraadje van. Ik kan er dan niet vanaf blijven en kom daar echt van aan.

Gini

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-23 14:29

Als niks kopen niet lukt, probeer dan minder te kopen. In plaats van een ruime voorraad chips zodat er altijd wel wat ligt, koop je bv. 1 grote zak chips. Kies je om te schransen en is de zak op 1 of 2 dagen op, oké, dan heb je de rest van de week geen chips. Of je eet iedere dag een handje. Maar je kan geen 3 zakken per week meer opeten, want die zijn er niet.

Dat heeft mij geholpen om uiteindelijk toch vaker gezonde keuzes te maken, zelfs al ligt er nog ongezonde brol. In de tijd dat de snoepkast helemaal vol zat, was het voor mij ook moeilijker omdat de keuze zo reuze was en er altijd wel iets lag. Ik moest niet bewust nadenken en kon altijd iets uit die kast grijpen.