Ik ben overigens zelf werkzaam als klinisch verloskundige dus begeleid geregeld vrouwen na een sectio, en denk er best veel van te weten

vragen zijn dus welkom.
Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
flooooo schreef:Ik heb pas met 36 weken een afspraak bij de gynaecoloog gepland staan, ben ook niet medisch, enkel de bevalling. Omdat het hier de vorige keer om een stuit ging vond ik het niet zo zinnig om al eerder te gaan praten. Blijkt dit namelijk weer een stuitligger ga ik direct voor sectio maar bij goede ligging twijfel ik.
Overigens mocht ik best eerder met de gyn gaan praten hoor als dat mijn verzoek was, alleen in mijn geval zag ik er het nut niet echt van in.
Had een voorspoedig herstel en was binnen 6 weken ook echt pijnvrij en toch vond ik het best pittig. Dat is deels de reden dat ik denk misschien toch maar een VBAC. Bovendien ook de ervaring.
Er komen hier heftige verhalen voor bij maar ik ben wel heel blij met de input allemaal! Geeft weer iets om over na te denken. Inleiden middels infuus doen ze hier in het zkh niet overigens, dat had ik al gevonden.
flooooo schreef:Ik heb pas met 36 weken een afspraak bij de gynaecoloog gepland staan, ben ook niet medisch, enkel de bevalling. Omdat het hier de vorige keer om een stuit ging vond ik het niet zo zinnig om al eerder te gaan praten. Blijkt dit namelijk weer een stuitligger ga ik direct voor sectio maar bij goede ligging twijfel ik.
Overigens mocht ik best eerder met de gyn gaan praten hoor als dat mijn verzoek was, alleen in mijn geval zag ik er het nut niet echt van in.
Had een voorspoedig herstel en was binnen 6 weken ook echt pijnvrij en toch vond ik het best pittig. Dat is deels de reden dat ik denk misschien toch maar een VBAC. Bovendien ook de ervaring.
Er komen hier heftige verhalen voor bij maar ik ben wel heel blij met de input allemaal! Geeft weer iets om over na te denken. Inleiden middels infuus doen ze hier in het zkh niet overigens, dat had ik al gevonden.
BabiiVeeraa schreef:Is die rekentool ook zelf ergens te benaderen?
LaDonna75 schreef:Heel gave baan inderdaad! Lekker afwisselend ook. En soms best pittig.
Het is heel wisselend hoe vrouwen de sc ervaren. Maar de meeste moeders die van hun 2e per sc bevallen, weten wat ze kunnen verwachten. Hoewel het dan nog wisselt. En na een vbac herstellen de meeste vrouwen sneller dan van een sc maar natuurlijk zijn ook daar uitzonderingen bij. Met een klein kindje thuis en een baby is het soms lastig rust nemen na een sc, ook iets om rekening mee te houden. Hulptroepen inschakelen dus! Want kraamzorg is echt weinig helaas.
De rekentool is wel een goed hulpmiddel maar ook niet meer dan dat; 70% kans op een sc is nog steeds 30% kans op vaginaal. Dus tja…
Overigens mag je ook met borstvoeding best vee medicatie wel, meer dan tijdens de zwangerschap. Paracetamol mag sowieso met bv en diclofenac ook, en dat is doorgaans voldoende qua pijnstilling.
flooooo schreef:Mloes, daar ben ik dus allergisch voor, ik wil zelf de keuze kunnen maken en goede voorlichting en afwegingen zijn belangrijk. Maar het verschilt ook mega per arts heb ik het idee hoor. Wat is snel weer op de been? Ik vond het vooral waardeloos de eerste week zo weinig met mijn baby te kunnen, het was vooral BV geven en de rest deed mijn man.