Xyris schreef:Ik begrijp jullie wel, het was niet mijn bedoeling om jullie in het ongelijk te stellen ofzo. Het is een voorbeeld waarbij het met een sisser lijkt af te lopen. Daarom zeg ik inderdaad ook dat ik hoop dat iemand er nog wat aan heeft, al ben ik bang dat dat voor het gros helaas niet zo zal zijn. Ik hoop dat ik niemand tegen de schenen heb geschopt en dat het desondanks iemand die in een soortgelijke situatie zit als die van mij een beetje hoop geeft.
Nee dat snap ik hoor. En anderen ook. Maar wat is met een sisser aflopen in dit geval? Ik denk dat iedereen zoiets op zijn eigen manier beleeft, waardoor je heel moeilijk kan bepalen hoe iets voor iemand gevoeld heeft of invloed heeft gehad. Dat is niet altijd slecht hè, dat niet.
daantjuhhh schreef:Lughnassadh schreef:Cupcakes_ wij zijn zo’n gezin. Ik ben het kind met een, ernstige, beperking. Ik heb 2 broers, beide jonger dan ik, en zij hebben niets overgehouden aan hun jeugd. Natuurlijk hebben zij ook minder fijne dingen meegemaakt maar het heeft geen invloed gehad op hun jeugd. Baalde ze wel eens van hun zus? Zeker (omgekeerd trouwens ook :

). Heel veel is te danken aan mijn ouders en de manier waarop ze ons groot gebracht hebben. Ik heb dan ook een prima relatie met mijn beide broers.
Dat je er weinig over hoort is vrij logisch. Immers, hoe banketstaaf ook, het verkoopt niet. Dus mensen komen over het algemeen alleen naar buiten met de minder fijne verhalen. En die tref je in de media, op het internet, etc. Maar ze zijn er.
Dat het geen invloed heeft gehad gaat er bij mij niet in.
Dat ze terug kijken op een goede of gelukkige jeugd maakt het nog niet dat het geen invloed heeft gehad.
Ik heb over het algemeen ook een gelukkige jeugd gehad. Geen zorgeloze of makkelijke jeugd. Maar wel goed. Het heeft zeker wel invloed gehad.
Nouja, dit dus.
Overigens heb ik nog steeds het idee dat bij sommige mensen er niet makkelijk gesproken wordt hierover. Alsof het meteen verwijten zijn. Het heeft er voor mij in elk geval ook wel voor gezorgd hoe ik in het leven sta, welke keuzes ik maak oid gemaakt heb en wie/hoe ik ben.