Nog meer mensen griep?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

prugelpiet

Re: Nog meer mensen griep?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-23 22:52

Dat geeft de mens hoop :')
Eergister begon ik met niezen, nu heb ik er knallende koppijn, zere spieren en een verstopte neus bij. Ik zal duimen voor mezelf dat het hier bij blijft. :Y)

CarolineCF

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-23 23:01

Hier voor het eerst Corona. Voelt ook als zware griep. Koorts. Keelpijn. Mijn kaken en oogkassen doen zeer. En maar snotteren. Baaaaaaaaaaah

madeliefw

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-23 23:06

Hier -even afkloppen- normaal nooit ziek of griep. En nu 5 dagen op bed gelegen met koorts, spierpijn, beurs gevoel, algehele malaise, conditie helemaal verdwenen, en als klapper na 5 dagen middenoorontsteking gekregen. Ab kuur gehad en nu een maand later kan ik zeggen dat ik weer fit ben. Twee keer corona gehad en dat was een stuk beter te doen.

Vayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-23 23:11

Gwenvd schreef:
Maar zouden jullie nog testen dan? Het voegt verder niet echt iets toe toch? We moeten toch uitzieken.

Hebben jullie nog tips tegen een zeer lijf van het liggen?

Nee, wij testen niet meer. Boodschappen zijn al duur genoeg. Ik ga geen geld uitgeven aan zelftesten.

Als ik zo ziek ben net als jij blijf ik automatisch thuis. Hooguit een snelle noodzakelijke boodschap. Ik zie de meerwaarde niet meer in van het testen. Wat maakt het nu nog uit of het corona is of griep? Bij beide wil je wat voorkomen dat je anderen besmet. En als je gevloerd bent door één van beide of een fikse luchtweginfectie bijv. dan wil je je gemak wel houden toch?

Ik zou een paracetamolspiegel opbouwen. Een douche kan ook wel eens opfrissen. En toch een beetje in beweging blijven en wat rekken en strekken wil nog wel eens helpen tegen de pijn in je lijf.
Toen ik mij op mijn naarste voelde nam ik naast 2 paracetamol ook nog een naproxen in.

Beterschap!

daantjuhhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-23 23:20

CarolineCF schreef:
Hier voor het eerst Corona. Voelt ook als zware griep. Koorts. Keelpijn. Mijn kaken en oogkassen doen zeer. En maar snotteren. Baaaaaaaaaaah

Ja ik heb er een keer ook zo ontzettend last van gehad. Hoge koorts 41 graden met ijlen en al.
Mijn huid deed ook zo zeer en koppijn.
Maar ik heb ook een keer gehad dat ik dacht, is dit het nou?

Hopelijk ben je snel beter. Beterschap.

Ook beterschap voor TS en gezin.

conejo

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-23 23:26

Vayo schreef:
Gwenvd schreef:
Maar zouden jullie nog testen dan? Het voegt verder niet echt iets toe toch? We moeten toch uitzieken.

Hebben jullie nog tips tegen een zeer lijf van het liggen?

Nee, wij testen niet meer. Boodschappen zijn al duur genoeg. Ik ga geen geld uitgeven aan zelftesten.

Als ik zo ziek ben net als jij blijf ik automatisch thuis. Hooguit een snelle noodzakelijke boodschap. Ik zie de meerwaarde niet meer in van het testen. Wat maakt het nu nog uit of het corona is of griep? Bij beide wil je wat voorkomen dat je anderen besmet. En als je gevloerd bent door één van beide of een fikse luchtweginfectie bijv. dan wil je je gemak wel houden toch?

Ik zou een paracetamolspiegel opbouwen. Een douche kan ook wel eens opfrissen. En toch een beetje in beweging blijven en wat rekken en strekken wil nog wel eens helpen tegen de pijn in je lijf.
Toen ik mij op mijn naarste voelde nam ik naast 2 paracetamol ook nog een naproxen in.

Beterschap!

Maar mocht je toch corona hebben weet je dat dus niet. Mocht je post covid er aan over houden is het wel handig om te weten dat je corona hebt gehad i.v.m. herstelzorg. 1 op de 8 mensen die corona hebben houden daar post covid aan over in Nederland (in Amerika zelfs 1 op de 5). En helaas veel artsen weten er nog te weinig van om zonder aantoonbaar corona die diagnose te stellen. En je hoeft niet echt heel ziek te zijn van corona om post covid er aan over te houden. Of een zwakkere gezondheid te hebben. Bij mijn fysiotherapie groep was met dan de helf heel sportief en fit voor ze corona kregen.

Iedereen moet het zelf weten of ze testen en ik gun niemand post covid.

Maar als je ziek de deur uit gaat houd dan wel afstand. Je ziet niet altijd aan iemand aan de buitenkant dat die extra risico loopt.

DonDon

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-23 08:09

Ik heb ook niet getest, ben gewoon thuis gebleven. Je ziet ook iedereen die deze griep heeft met precies dezelfde klachten.

SophievdV

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-23 08:19

Ik test ook niet meer. Alleen als het echt moet, bijvoorbeeld in het ziekenhuis oid. Als ik ziek ben blijf ik sowieso liever thuis want dan lig ik graag plat. En als mensen langs willen komen dan geef ik aan dat ik ziek ben. Mensen waarvan ik weet dat ze kwetsbaar zijn bezoek ik dan niet.

chanicha

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-23 08:28

Ik heb in december de griep gehad, best ziek van geweest met heel veel hoesten en vorige maand voor het eerst Corona.
Ik ben echt ziek geweest, misschien ook omdat mijn weerstand nog ruk was maar koorts en echt een paar dagen op bed gelegen en ik had geen geur en smaak meer.
Ik was helemaal verbaasd toen ik de test deed, ben al drie jaar steeds aan het testen als ik me niet goed voelde en steeds negatief dus ging er nu ook vanuit :')

Muiz
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-23 09:41

SophievdV schreef:
Ik test ook niet meer. Alleen als het echt moet, bijvoorbeeld in het ziekenhuis oid. Als ik ziek ben blijf ik sowieso liever thuis want dan lig ik graag plat. En als mensen langs willen komen dan geef ik aan dat ik ziek ben. Mensen waarvan ik weet dat ze kwetsbaar zijn bezoek ik dan niet.

Het ziekenhuis vind het ook niet meer zo interessant anders. Ik moest op vrijdag naar de hap (welke hier in het ziekenhuis zit) en had op dinsdag getest welke negatief was. Dus ik informeerde belangstellend of ik nog moest testen voordat ik kwam maar dat vonden ze niet zo nodig. "We houden wel wat afstand" was het enige.

Eapy

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-23 18:13

Wij waren eergisteren van plan om te eten bij vrienden van ons. Ik was wat verkouden en wilde voor de zekerheid testen, aangezien één van de twee regelmatig op bezoek gaat bij haar recent verzwakte opa. En jawel… Corona. Ben dus blij dat ik getest heb!

Needje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-23 18:40

Eapy schreef:
Wij waren eergisteren van plan om te eten bij vrienden van ons. Ik was wat verkouden en wilde voor de zekerheid testen, aangezien één van de twee regelmatig op bezoek gaat bij haar recent verzwakte opa. En jawel… Corona. Ben dus blij dat ik getest heb!

Ik zie hier dus echt de logica niet van.
Als die verkoudheid een gewone verkoudheid was kan dat die man dan toch net zo goed vellen?!

Eapy

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-23 18:47

Absoluut, en we hebben ze gevraagd wat ze wilden. Ze zeiden als je negatief test gewoon langskomen. Het ging letterlijk om een beetje snotterig.

Needje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-23 18:52

Oftewel. Raar. (imo dan)

Eapy

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-23 18:55

Wat een onvriendelijke reactie… is toch nergens voor nodig? Ik dacht ik deel het, maar laat maar zitten.. %)

Needje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-23 18:59

Nou ja buiten dat dit topic over griep gaat begrijp je zelf toch ook wel dat elk virus potentieel een verzwakte ouwe kan omleggen. Snap dus echt niet waarom er alleen bij Corona zo hysterisch over gedaan wordt. That's it.

Eapy

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-23 19:01

Het ging de afgelopen berichten over corona. Nogmaals, zo onvriendelijk reageren is een keuze die je maakt.

Pepperrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-23 19:02

Inderdaad, ongeacht welk virus je hebt... Dan ga je niet op bezoek bij een zwak iemand. Die kunnen niet alleen van corona, maar ook alle andere virussen dood gaan...

Daarom test ik ook niet meer. Ziek is ziek en dan blijf ik thuis. Snotter ik? Dan ga ik wel de deur uit maar houd ik afstand. (Tenzij ik naar een zwak iemand zou gaan uiteraard, maar die heb ik niet in mijn omgeving gelukkig).

Hier begin januari vreselijk ziek geweest en de longen uit mn lijf gehoest. Pas sinds een paar weken is die hoest volledig weg, wat een ellende....

chanicha

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-23 19:16

Needje schreef:
Nou ja buiten dat dit topic over griep gaat begrijp je zelf toch ook wel dat elk virus potentieel een verzwakte ouwe kan omleggen. Snap dus echt niet waarom er alleen bij Corona zo hysterisch over gedaan wordt. That's it.

Ik vind dit nou ook niet zo’n nette reactie hoor, een verzwakte ouwe :n

daantjuhhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-23 21:44

Nou ja in mijn geval legt griep mij plat.
En kom ik met griep sowieso nergens.

Corona heeft mij ook al een plat doen leggen. Maar ook een keer alleen keelpijn en een beetje hoofdpijn doen hebben.

Normaal werk en doe ik alles met een beetje hoofdpijn en keelpijn.

Vadrouille

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-23 21:50

In de volksmon griep, volgens de test corona..... 3 jaar corona omzeild en nu raak..
Vriend heeft alleen verkoudheidsverschijnselen en was na 2 dagen weer op de been.
Ikdacht gister owww nou gaat wel, gewoon verkouden ( moest van de baas werken, als ik maar oppaste bij mij ncollega ). 4 uur bezig en baas gebeld dat ik benauwd word dus de dag erna niet wilt werken.
Nu hele dag niks gedaan, spierpijn, hoofdpijn,koorts,hoesten,niezen, snotneus, heel moe en bij elke inspanning benauwd.... Mag van mij wel weer over zijn. Baas verwacht mij eigenlijk zaterdag gewoon weer op het werk, want corona bestaat niet meer en met griep kan je ook gewoon werken....
Enige reden dat ik getest heb is omdat ik een paar dagen daarvoor bij mijn vader ben geweest en corona kan hem fataal worden.

DiantaM

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-23 22:01

Het heerst echt vreselijk. Ken meerdere mensen die plat liggen. En met kids is het echt vreselijk ts. Ik hoop dat je je snel beter voelt.

En testen tja.. ik zie de meerwaarde niet. Elk virus is een flink risico voor iemand die zwak is. Gewoon heel voorzichtig zijn en goed uitzieken.