Handen paars, kleur alsof ik dood ben?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-23 01:17

Caira schreef:
Heb je geen Raynaud? Mijn vinger doen dit, maar ik weet dat het voor iedereen anders is. [ [url=m/bGeeGn.jpg]Afbeelding[/url] ]

Hier nog iemand! Helemaal wanneer ik tijdens het koude weer aluminium aanraak. Dan is het helemaal feest.
Bij sommige mensen worden ze idd ook paars.

Suzanne F.

Re: Handen paars, kleur alsof ik dood ben?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-23 08:43

Ik heb soms 1 vinger die paars wordt. Kan geen kwaad zeggen ze. Is idd wat hierboven staat.

LWDaisy

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-23 08:49

Ik verlies heel snel het gevoel in mijn vingertoppen als ik het kou heb! En hoewel ik dan tijdelijk geen gevoel heb, voelt dat toch heel vervelend :')

Mijn bovenbenen kleuren ook snel paars van de kou. Of als ik mijn telefoon in de broekzak vooraan steek, die moet echt in de achterzak. Ik span er bloed mee af denk ik als ik hem vooraan steek, wat "een voos been" geeft.

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-23 09:17

LWDaisy schreef:
Ik verlies heel snel het gevoel in mijn vingertoppen als ik het kou heb! En hoewel ik dan tijdelijk geen gevoel heb, voelt dat toch heel vervelend :')

Mijn bovenbenen kleuren ook snel paars van de kou. Of als ik mijn telefoon in de broekzak vooraan steek, die moet echt in de achterzak. Ik span er bloed mee af denk ik als ik hem vooraan steek, wat "een voos been" geeft.

Ja vroeger had ik echt ‘winterdijen’. Van die jeukende plekken op de zijkanten van mijn bovenbenen. Deed ook echt zeer. Was paars en jeukte als een gek.

kiki1976

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-23 09:31

Wat betreft het bellen van de hap.
Hier bij onze hap werken via de website werken ze met een stappen plan die je moet invullen. Mocht je twijfelen dan kan je dat altijd doen.
Die geeft aan of het wel of niet tot de andere dag kan wachten.

Het erge is wel, de criterium dat je langs mag komen word strenger en strenger. Onze eigen ha vertelde al, dat mensen zelfs nu al geweerd worden met een vermoedelijke breuk. Zolang het geen open breuk is, kan het tot de andere dag wachten. Maar dit door de overbelastheid van de hap

Joanne1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-23 09:55

Onali schreef:
Heb je ze al onder de warme kraan gedaan?
Zo nee, doe dat eerst. Je zal zien dat de kleur wegtrekt.

Neeeeeeee nooit doen als het (wel) Reynaud is, dat doet hels pijn en is niet goed!

Kimmie25501

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-03-23 10:01

kiki1976 schreef:
Hier bij onze hap werken via de website werken ze met een stappen plan die je moet invullen. Mocht je twijfelen dan kan je dat altijd doen.

Het erge is wel, de criterium dat je langs mag komen word strenger en strenger. Onze eigen ha vertelde al, dat mensen zelfs nu al geweerd worden met een vermoedelijke breuk. Zolang het geen open breuk is, kan het tot de andere dag wachten. Maar dit door de overbelastheid van de hap

Dat is waar ook trouwens. Ik had laatst vermoedelijk mijn teen gebroken en heb daar een heel weekend mee rond moeten lopen omdat ik niet naar de HAP mocht. Uiteindelijk was hij toch wel gebroken, dus dat was best zuur. Het gebeurde op vrijdag aan het eind van de middag, de timing had dus niet slechter kunnen zijn haha

LWDaisy

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-23 11:21

Suzanne F. schreef:
LWDaisy schreef:

Ja vroeger had ik echt ‘winterdijen’. Van die jeukende plekken op de zijkanten van mijn bovenbenen. Deed ook echt zeer. Was paars en jeukte als een gek.

Ja die jeuk is echt gekmakend he! Ik mis mijn bad haha, das was echt de fijnste oplossing om weer op te warmen!

Polly
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-23 12:24

Kimmie25501 schreef:
kiki1976 schreef:

Dat is waar ook trouwens. Ik had laatst vermoedelijk mijn teen gebroken en heb daar een heel weekend mee rond moeten lopen omdat ik niet naar de HAP mocht. Uiteindelijk was hij toch wel gebroken, dus dat was best zuur. Het gebeurde op vrijdag aan het eind van de middag, de timing had dus niet slechter kunnen zijn haha

Welke teen was het? Alleen bij een grote teen word je verwezen naar de gipskamer, voor andere tenen word een foto niet eens geadviseerd (ook niet overdag) de behandeling bij een gebroken teen (die recht staat) is niet anders dan de behandeling voor een gekneusde teen.
Overigens wel heel pijnlijk, ik heb mn teen weleens gebroken nadat ik een ninja kick voordeed aan mijn zoon en toen ineens bleek dat de wasmachine toch iets dichterbij stond dan ik dacht :+

Snippergroen

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-23 12:41

Heb je er ook pijn aan TS? Of kleurt het enkel? Ik word zelf bij kou wit met paars en fluorescerend oranje :+ Zeker zodra een ledemaat 'koud is tot op het bot'. Dan word ik wel stijf maar ik heb een geen pijn aan. Volgens mijn huisarts kan dat geen kwaad.

Kimmie25501

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-03-23 14:01

Polly schreef:
Kimmie25501 schreef:

Welke teen was het? Alleen bij een grote teen word je verwezen naar de gipskamer, voor andere tenen word een foto niet eens geadviseerd (ook niet overdag) de behandeling bij een gebroken teen (die recht staat) is niet anders dan de behandeling voor een gekneusde teen.
Overigens wel heel pijnlijk, ik heb mn teen weleens gebroken nadat ik een ninja kick voordeed aan mijn zoon en toen ineens bleek dat de wasmachine toch iets dichterbij stond dan ik dacht :+

Het was de grote teen, maar veel behandeling behalve tapen was inderdaad niet mogelijk. Hoewel het weten wel heel fijn was.

Snippergroen, het kwam dus deels door mijn broek :+ Maar nu is het nog lichtjes blauw, dat heb ik wel vaker en daar voel ik niks aan behalve kou.

Martje80

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-23 14:16

Rocamor schreef:
Martje80 schreef:
Heb je een nieuw donkere broek aan?

Denk je dat ze Al Bundy is?

Ts, heb je ze inderdaad al goed opgewarmd?

Ik heb het wel eens gehad met een nieuwe donkere spijkerbroek, zo ge is dat toch niet?