Omhoog groeiende nagel

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

thequeensmum

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-23 19:41

Nico12 schreef:
Mijn voetnagels zien er vrijwel identiek uit. Zeker niet fraaier. Volgens mijn huisarts is daar niets aan te doen wat zal helpen. Is bij mij al 10 jaar zo. Het enige wat volgens de huisarts zou helpen is een kuur van tabletten maar gezien de impact op de maag raad de huisarts het af. Middeltjes als daktarin en reklame over schimmel nagels wijst de huisarts naar het rijk der fabelen.

Een goede medisch pedicure kan echt heel veel voor je betekenen hoor. Ook zijn er best goede middelen tegen schimmelnagels, maar dat is een kwestie van een hele lange adem.
Dus regelmatig naar de pedicure om je nagels dun te laten frezen en minimaal een jaar elke dag smeren.

anca

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-23 19:44

karrij schreef:
anca schreef:
Uit jaren lange ervaring kan ik zeggen dat er niets is wat helpt. Geen een middel werkt echt afdoende.
Medicatie via de ha wil de mijne en ik hoor van meer niet doen omdat dat een aanslag op meerdere organen is.

Mijn pedicure zegt ook je hebt echt alles en meer geprobeert maar zij houdt het bij en s zomers gooi ik er een lak overheen.

Je zult versteld staan hoe goed vicks kan helpen en inderdaad niet bij iedereen! Het kost je een tientje en stel dat het bij jou wel werkt! Ik heb er de afgelopen 15 jaar al zeer veel goede resultaten van gezien

Ja weet ik. Ik gebruik het ook. T helpt alleen dat de nagel niet zo donker verkleurd en iets minder dik. Maar voor de rest houdt de pedicure het dun en netjes. Al meer dan 20 jaar last , alle 10 teennagels en verschillende pedicures.

Fnanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-23 20:18

Een lange adem is wel nodig, en een goede medisch pedicure... Bij mij koste het twee jaar behandelingen bij de pedicure en twee maal daags sprayen met deze spray:

Afbeelding

Maar nu helemaal weg :)

Jennyj01

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-23 07:33

Nico12 schreef:
Mijn voetnagels zien er vrijwel identiek uit. Zeker niet fraaier. Volgens mijn huisarts is daar niets aan te doen wat zal helpen. Is bij mij al 10 jaar zo. Het enige wat volgens de huisarts zou helpen is een kuur van tabletten maar gezien de impact op de maag raad de huisarts het af. Middeltjes als daktarin en reklame over schimmel nagels wijst de huisarts naar het rijk der fabelen.

Dat is echt niet waar. Er zijn meer opties. De meeste huisartsen vinden het allemaal niet zo belangrijk maar er is echt wel wat aan te doen. Maar het vraagt wel inspanning en geduld. En soms ook geld.

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-23 14:47

Zulke nagels kun je ook krijgen doordat bijvoorbeeld een paard er op gestaan heeft. Dan is het geen schimmel. Dan is de groei verstoord en dat komt nooit meer goed. Ik heb dat bij 1 teen.

Verder zijn schimmelnagels onschuldig (ze zijn wel wat besmettelijk helaas, maar een infectie maakt je niet ongezond ofzo). Het ziet er niet fraai uit, maar je kunt er zonder issues gewoon oud mee worden. Dat is ook de reden waarom huisartsen er weinig aan doen. De pillen worden veelal afgeraden omdat ze slecht zijn voor de lever en vele bijwerkingen hebben. De smeermiddeltjes werken vaak niet echt, hooguit tijdelijk, maar je krijgt het nooit weg zeg maar. De middeltjes die wel werken moet ik nog tegenkomen. Weet van diverse mensen dat ze van alles geprobeerd hebben, maar niets werkt.

Frezen van nagels kun je zelf, een goede nagelfrees kost 15-25 euro en dan kun je doen wat een pedicure ook doet. De nagel is dan dun, maar je blijft wel wat verkleuring zien vaak, al valt het dan amper nog op. Met nagellak er op is het dan niet meer zichtbaar. Maar ook weer niet iedereen kan tegen nagellak.

Vicks wordt vaker genoemd, maar je kunt dat niet op nagels smeren zonder de boel af te plakken en 10 tenen afplakken is natuurlijk niet te doen. Een olie zoals teatree werkt dan beter.

Ali express had tot een paar jaar geleden een middeltje wat ook echt de omliggende huid aantastte, maar het deed het echt goed bij kalknagels.

Maar om eerlijk te zijn denk ik dat je er gewoon mee moet leven. Met frezen maak je het al bijna onzichtbaar. En veel meer is er niet aan te doen.

karrij

Re: Omhoog groeiende nagel

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-23 18:29

Neem van mij aan Germie dat je niks af hoeft te plakken hoor als je vicks gebruikt,gewoon opsmeren en klaar!
Ik heb dit spul na 15 ervaring bij veel mensen goed werk zien doen! Zeker niet bij iedereen,dat zeg ik ook niet meer bij zo'n 80% wel

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-23 21:12

karrij schreef:
Neem van mij aan Germie dat je niks af hoeft te plakken hoor als je vicks gebruikt,gewoon opsmeren en klaar!
Ik heb dit spul na 15 ervaring bij veel mensen goed werk zien doen! Zeker niet bij iedereen,dat zeg ik ook niet meer bij zo'n 80% wel

Maar dan trekt het er toch niet in? Want dat is wat je wel wilt neem ik aan. Olie trekt er langzaam in.

karrij

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-23 18:10

germie schreef:
karrij schreef:

Maar dan trekt het er toch niet in? Want dat is wat je wel wilt neem ik aan. Olie trekt er langzaam in.

Zeker wel en al helemaal als de nagel net is dus gefreesd

Janneke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-23 21:16

Jennyj01 schreef:
Nico12 schreef:

Dat is echt niet waar. Er zijn meer opties. De meeste huisartsen vinden het allemaal niet zo belangrijk maar er is echt wel wat aan te doen. Maar het vraagt wel inspanning en geduld. En soms ook geld.

Daktarin is de commerciële naam voor miconazol, dat gewoon in het farmaco- therapeutisch kompas staat.

Dus niets te 'rijk der fabelen'!

... nou mag iedereen het van mij 'een middeltje' noemen (maar het klinkt wat denigrerend, naar 'geld uit de zak kloppen' oid)
maar het is een schimmeldoder.

(Je kunt miconazol en een paar 'zusjes' slikken als pil of poeder, maar dat is relatief zwaar - bedenk ook dat nagels niet doorbloed zijn, dus je moet dan relatief veel en lang slikken. Dus lang leve de crème of nagellak met miconazol.)