Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
floripori17 schreef:Er worden steeds meer ziektes gelinkt aan Vit D tekort. Heeft te maken met dat wij in Europa in de winter nooit aan genoeg Vit D kunnen komen. Hier kun je ook de "winter dip' aan terug linken onder andere. De hoeveelheden die worden voorgeschreven in Nederland zijn vaak niet accuraat aan de behoefte. In Duitsland zijn ze al verder wat dat betreft. Mijn vader besteld al jaren uit Duitsland. Dan kun je ook voor hogere dosering kiezen namelijk.
floripori17 schreef:Er worden steeds meer ziektes gelinkt aan Vit D tekort. Heeft te maken met dat wij in Europa in de winter nooit aan genoeg Vit D kunnen komen. Hier kun je ook de "winter dip' aan terug linken onder andere. De hoeveelheden die worden voorgeschreven in Nederland zijn vaak niet accuraat aan de behoefte. In Duitsland zijn ze al verder wat dat betreft. Mijn vader besteld al jaren uit Duitsland. Dan kun je ook voor hogere dosering kiezen namelijk.
Saaams schreef:Ik werk in de zorg en onze clienten hebben ook een brief gehad. De vitamine colecalciferil en calci chew.
Maar het gaat hierbij om een bedrag tussen de €3,77 en €5 per maand.
Dat is toch verwaarloosbaar?
Sting schreef:Wat is de reden dat er hier zoveel vit d geslikt worden? Oprecht nieuwsgierig. Dagelijkse dosering is 200 IE als ik voedingscentrum kan geloven. Bij een tekort 'extra' slikken om het weer op pijl te krijgen is ook niet verkeerd. Maar de hoeveelheden hier zijn vele malen hoger.
Zelf nooit geslikt, nu als zwangere wel (400ie, laagste dosering die er te krijgen was) op aanraden van verloskundige.
Djeradalover schreef:Hier nog iemand, en bij mij zit de vitamine in de medicijnrol dus moet het hoe dan ook bij de apotheek ‘afnemen’. Ze gaan natuurlijk geen kruidvat pilletjes erin doen.
Maar balen is het wel…
Charlotte124 schreef:Ik heb eerst ook op recept van de ha gekregen. Heb daarna regelmatig een kuur zelf besteld, D-cure 25000 ie. Ik bestelde bij viata.nl maar kan het daar nu niet vinden. Google geeft wel andere websites waar het te krijgen is, ik ga ook weer eens bestellen. Wel altijd al zelf betaald.
ivy_power89 schreef:Magnesium is een ander verhaal....
Voor 3 weken ben ik ruim 26 euro kwijt.
Heb gekeken naar die van de drogist maar de sterkte is niet te vergelijken met het gene wat ik krijg.
Ik krijg nu 3x daags 500mg en die van de drogist zijn 20mg
chanicha schreef:Ik vraag me altijd af of die van de drogist net zo goed zijn
MirandaMalik schreef:https://vitaminesvoordelig.nl/product/v ... -vit4ever/
Deze neemt mijn dochter elke dag.
35 euro heb je voor een jaar genoeg.
Kijk eens in de facebookgroep vitamine d en k2 tekort, daar staat veel info.
MirandaMalik schreef:https://vitaminesvoordelig.nl/product/v ... -vit4ever/
Deze neemt mijn dochter elke dag.
35 euro heb je voor een jaar genoeg.
Kijk eens in de facebookgroep vitamine d en k2 tekort, daar staat veel info.
x_spekkie_x schreef:ivy_power89 schreef:Magnesium is een ander verhaal....
Voor 3 weken ben ik ruim 26 euro kwijt.
Heb gekeken naar die van de drogist maar de sterkte is niet te vergelijken met het gene wat ik krijg.
Ik krijg nu 3x daags 500mg en die van de drogist zijn 20mg
Misschien hebben andere mensen betere tips, want ik slik geen hoge dosering magnesium.
Maar ik koop ze de laatste tijd bij Body en Fit (deze), 250mg per tablet (magnesiumcitraat en bisglycinaat), 60 tabletten voor nu €7,14 (momenteel uitverkocht). Dus voor jouw dosering kun je 10 dagen met een doosje doen.
Let bij magnesium op in welke vorm het is (citraat en bisglycinaat worden het beste opgenomen). Zie ook deze blog van Oersterk.