Wanneer is een HB waarde te laag?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

secricible

Re: Wanneer is een HB waarde te laag?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-23 10:20

Ik wil net zeggen, dit zijn geen waarde voor een biefstukje en appelstroop. Hier is gewoon meer voor nodig.

Het beste om dit toch aan te blijven kaarten in het zkh. Als ik het goed begrijp is er een reden gevonden voor de bloedarmoede en moet die met een operatie verholpen worden. Maar kan de operatie niet plaats vinden door de bloedarmoede.
Dat lijkt me een goede vraag voor een dokter: hoe komen we uit deze cirkel?

kiki1976

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-01-23 11:31

Blacky94, moet dagelijks ijzer tabletten innemen naast van die shakes voor oa extra eiwitten. Daarnaast verschillende vitamines

Janneke2, diëtiste is sinds een kleine 2 weken gestart (1x geweest) berg shakes voor os extra eiwitten en extra vitamines. Ijzertabletten al van het ziekenhuis.

gomir, helaas hartproblemen, longembolieën. Hart is nu ook nog door de embolieën vergroot. Degene word naarmate de HB zakt verder kortademig

Sizzle, arts doet er luchtig over, ha vind de waardes hard verslechteren maar doet niks omdat ze onder behandeling ziekenhuis is

secricible, precies maar helaas loopt degene in het ziekenhuis tegen een muur. Ook degene die als begeleiding mee gaat.

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-23 16:01

Je kan het toch bij de behandelend arts vragen?
Als de patient sinds de vorige OP ijzer krijgt dan is het hb misschien gewoon nog niet omhoog maar de ferritine wel. Maar dat is maar gokken. Je zult het antwoord echt in het ZH moeten zoeken.

superpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-23 16:13

Bij mijn moeder werd juist snel gereageerd en ook achter elkaar van alles gedaan. HB en kalium aangepakt, oorzaak achterhaald en heel veel onderzoeken.

Als een arts of ziekenhuis voor je gevoel iets niet goed doet of je wil weten waarom men bepaalde keuzes maakt, moet je gewoon een gesprek aanvragen.
Heb ik ook gedaan en toen belde binnen 2 uur een van de artsen mij om alles te bespreken.

Nu is mijn moeder uit het ziekenhuis en had ik een gesprek met haar huisarts aangevraagd en die belde me, dus ook prima.

Soms is het beter om antwoorden op je vragen te krijgen en geeft dat weer rust. Nu weet je niet hoe en waarom men bepaalde keuzes maakt, terwijl die misschien goed te verklaren zijn.

kiki1976

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-01-23 10:13

Vandaag weer gebeld met het ziekenhuis en ze krijgt een bloedtransfusie

Iedereen bedankt voor het reageren en tips, ook degene via pb.

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-23 09:28

Hoe is de operatie gegaan?
Hopelijk alles goed.

kiki1976

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-02-23 09:49

Lief dat je het vraagt.
Het was nog even spannend of de operatie door mocht gaan want HB was na de bloedtransfusie nog maar 5.4 en moet minimaal 6 zijn.
Maar deze nieuwe arts (hadden we nog niet gezien omdat ze naar een ander ziekenhuis moest voor de operatie) was van mening dat langer wachten geen optie meer was.
Maar operatie is goed gegaan. Tumor is verwijdert en zo op het oog geen uitzaaiingen te zien. Nu afwachten op de kweek of deze ook schoon is.

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-23 10:04

Oh wat fijn dat het gelukt is, het zal behoorlijk spannend geweest zijn voor jullie.
Ik hoop hard mee dat er geen uitzaaiingen zijn.

kiki1976

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-02-23 10:31

Ja was ff spannend ook voor degene zelf. Je ligt dan toch alleen maar af te wachten in een vreemd ziekenhuis