Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
dieseltje09 schreef:Tja ik wil je niet helemaal ongerust maken maar een beknelde zenuw kan ook komen door een nekhernia...(zoals waar ik ondertussen al een goede 2 jaar mee rond loop) En dan wil je alle goede adviezen ten spijt die hier worden gegeven ab-so-luut niet dat er door een fysio/chiropractor/manueel therapeut aan getrokken/gecorrigeerd oid word. Mijn neuroloog was bij mij héél duidelijk, spierversterkende oefeningen, graag. Manipulaties dikke vette no-go!
*knip*
Hutcherson schreef:Bijzonder dat een neuroloog dan of all people spierversterkende oefeningen adviseert. Hoe worden die spieren aangestuurd, doorbloed en voorzien van bloed dan? Volgens mij door die beknelde zenuw. Hoe ga je een spier trainen die slecht doorbloed is, niet voldoende zuurstof kan krijgen en z'n afvalstoffen niet kwijt kan? Om nog maar te zwijgen over de prikkels die gestuurd moeten worden om samen te trekken. Met een beknelde zenuw wordt dat lastig.
Hutcherson schreef:dieseltje09 schreef:Tja ik wil je niet helemaal ongerust maken maar een beknelde zenuw kan ook komen door een nekhernia...(zoals waar ik ondertussen al een goede 2 jaar mee rond loop) En dan wil je alle goede adviezen ten spijt die hier worden gegeven ab-so-luut niet dat er door een fysio/chiropractor/manueel therapeut aan getrokken/gecorrigeerd oid word. Mijn neuroloog was bij mij héél duidelijk, spierversterkende oefeningen, graag. Manipulaties dikke vette no-go!
*knip*
Bijzonder dat een neuroloog dan of all people spierversterkende oefeningen adviseert. Hoe worden die spieren aangestuurd, doorbloed en voorzien van bloed dan? Volgens mij door die beknelde zenuw. Hoe ga je een spier trainen die slecht doorbloed is, niet voldoende zuurstof kan krijgen en z'n afvalstoffen niet kwijt kan? Om nog maar te zwijgen over de prikkels die gestuurd moeten worden om samen te trekken. Met een beknelde zenuw wordt dat lastig.
Druif_01 schreef:Ik ben niet echt fan van de fysio met zulke klachten, die behandelen vaak de symptomen, maar niet de oorzaak.