4 week pijn na val van paard.

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Horsepride

Re: 4 week pijn na val van paard.

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-23 20:52

Meest seh en huis artsen weten hoe je doormiddel van drukke en beweging kunt vast stellen waar er mogelijk een breuk zit. Daarnaast bestaan er voor bepaalde breuken geen gips (sleutel been, ribben, enz). Ik zal het advies opvolgen van je arts en het goed te tijd geven.

FennyPower

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-01-23 08:36

Mhh de pijn is door geschoten naar boven rondom mijn ribben. Daar was ik volgensmij niet op gevallen.
Dubio of ik nu weer terug moet bellen naar de dokter :(

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-23 09:49

Gewoon bellen overleggen kan altijd.

FennyPower

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-01-23 18:27

Heb vanmorgen gemeld inderdaad.
Morgen terug bellen omdat de huisarts gaat overleggen met het ziekenhuis voor een scan.omdat fotos al gemaakt zijn.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-23 18:42

FennyPower schreef:
Mhh de pijn is door geschoten naar boven rondom mijn ribben. Daar was ik volgensmij niet op gevallen.
Dubio of ik nu weer terug moet bellen naar de dokter :(
Kan zijn dat dat spierpijn is doordat je compenseert met de rest van je lichaam, maar verstandig dat je toch je HA even gebeld hebt. :j Hopelijk kun je snel terecht voor een scan!

Mooblie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-23 18:59

Ik zou ook even vragen naar pijnmedicatie.

Ik heb zelf een zenuw beschadigd en mijn bekken stonden scheef na een val. Vooral door dat laatste juist veel baat gehad door al vroeg naar de fysio te gaan.

En helaas, zoals hier ook wordt aangegeven zeker een jaar last van gehad en blijft altijd een zwakke plek. Met griep bijvoorbeeld voel ik de typische spierpijn meteen daar.

FennyPower

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-01-23 09:32

Ik kan donderdag al in het ziekenhuis terecht!
Pijn medicatie heb ik.

Briiet

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-23 10:16

Op foto’s is niet alles te zien.
Ik had na val dikke knie. Op foto’s niks te zien maar op mri een breuk te zien. Waar ze eerst nog zeiden voorzichtig lopen werd na 3 weken je moet liggen en op krukken lopen.
Na 3 jaar had ik nog pijn bleek er nog een hernia te zitten.
Laat je echt goed na kijken.

Jessix

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-23 23:26

SusanH schreef:
Jessix schreef:
Ik zou toch nog even verder onderzoek laten doen en het liefst nogmaals foto's. Helemaal omdat je aangeeft niet te kunnen liggen in de positie die ze het liefste wilde.

Ik heb mijn rug zwaar gekneusd gehad na een val van mijn paard. De ergste pijn die ik ooit gehad heb in mijn leven, ondanks de pijnstillers. Ik kon maar op 1 manier liggen in bed ( op mijn rug met een kussen onder mijn knieën). Dus zo gek vind ik het niet wat ts aangeeft. Ik ben uiteindelijk door een manueel therapeut behandeld omdat mijn wervels scheef bleken te staan. Dit hebben ze op de foto en scan niet gezien. Toen zij ze weer recht had gezet ( dat was echt heel naar) werd het wel iedere dag een stukje beter. Maar heeft alsnog zeker 3 maanden geduurd voor ik weer uit de.v8eten kon.

Ik vind het ook niet gek dat ze pijn heeft. Maar als het toen niet goed onderzocht kon worden omdat TS niet in de juiste positie kon komen vind ik het slim om nogmaals goed te laten onderzoeken als je last blijft houden. Zelf heb ik dat niet gedaan en dacht inderdaad ook gekneusd, maar dat bleken achteraf 3 gebroken wervels. Ja... daar pluk ik nu de vruchten van. Een manueel therapeut zou in mijn geval nog dramatischer zijn geweest.

Jessix

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-23 23:27

FennyPower schreef:
Ik kan donderdag al in het ziekenhuis terecht!
Pijn medicatie heb ik.

Goed dat je terug gaat! Hoop dat ze wat voor je kunnen betekenen.

FennyPower

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-01-23 14:28

Ik blijk toch een scheurtje te hebben in het bot.
Zeker met de klachten die ik extra erbij heb gekregen komt dit overheen met waar de breuk zit. Dat zorgt dat het overstraald naar andere plekken. Die pijn.

Een scheur in mijn pubis.

Lizenlotte

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-23 15:18

Schaambeen dus? Dat is echt pijnlijk en kan helaas zomaar 3 maanden duren, ik hoop voor jou dat je er niet zo lang last van houdt en dat je goede pijnstilling hebt gekregen. Bij mij was het dus precies zo, dus goed dat je gevraagd hebt om verder onderzoek! Sterkte met de pijn.

FennyPower

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-01-23 15:22

Lizenlotte schreef:
Schaambeen dus? Dat is echt pijnlijk en kan helaas zomaar 3 maanden duren, ik hoop voor jou dat je er niet zo lang last van houdt en dat je goede pijnstilling hebt gekregen. Bij mij was het dus precies zo, dus goed dat je gevraagd hebt om verder onderzoek! Sterkte met de pijn.

Klopt inderdaad

Gaabje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-23 16:14

He bah, dat is naar zeg. Goed dat je terug bent gegaan en veel beterschap met het herstel!

Jessix

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-23 17:15

FennyPower schreef:
Ik blijk toch een scheurtje te hebben in het bot.
Zeker met de klachten die ik extra erbij heb gekregen komt dit overheen met waar de breuk zit. Dat zorgt dat het overstraald naar andere plekken. Die pijn.

Een scheur in mijn pubis.

Zo zie je maar. Altijd goed om toch weer even goed onderzoek te doen en een diagnose te krijgen. Dan weet je tenminste wat er is. Beterschap!

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-23 18:24

Beterschap.