Kaatje_S schreef:Het klinkt alsof jouw apotheek idd niet heel erg mee denkt. Aan de andere kant snap ik ook dat ze niet voor elke klant een halve dag bezig kunnen gaan met uitzoeken, die tijd en bezetting is er nu eenmaal niet.
Apotheken zouden veel meer en nadrukkelijker actie moeten voeren voor dit soort problemen. Nu verdwijnt het in het niets, de patienten worden niet geholpen maar er komt ook niet echt aandacht hiervoor.
Citaat:Binnen een cluster kan je vaak wel de voorraad inzien, maar daarbuiten niet. We communiceren het in principe wel als het dus niet leverbaar is, maar verder is het aan de klant om te beslissen of ze wat anders willen proberen.
Maar het zijn geen klanten, het zijn patienten. En de medicijnen die ze nodig hebben, zijn niet een kwestie van smaak maar van leven en levenskwaliteit.
Citaat:Het voorkeursmerk laten we in bestelling staan en we geven aan dat de klant zelf aan de bel moet trekken als het bijna op is, dat kunnen we niet voor iedereen bijhouden.
Kun je dan niet beter bij het Kruidvat gaan werken? Als je zo weinig interesse hebt in de medische kant? Het is geen 'voorkeur', het is een medische noodzaak. En het gaat hierbij ook niet om het 'aan de bel trekken als het bijna op is', dat doet de TS namelijk al.
Het gaat erom dat de apotheek allang een recept heeft, en vervolgens niets doet als er aan hun kant iets mis gaat. Terwijl dat toch echt de kern van het werk is, en de apotheek echt de enige is die hier wat kan veranderen. En levering van de juiste medicijnen is de taak van een apotheek. Ik zou ook liever willen dat het beter geregeld is (en ik doe mijn best: ik neem een verantwoorde zorgverzekering, ik stem op politici met aandacht voor de zorg, ik steun iedere actie waar ik kan) maar de patienten de pech maar laten hebben... nee, dat kan niet.
En wat mij betreft krijgt iedere apotheek die 'medische noodzaak' op een recept negeert omdat ze het zien als een 'voorkeur' van 'klanten' een tuchtklacht. Je speelt met de levens van mensen.