Ik heb vorige week hardloopschoenen gekocht want ik wil gaan hardlopen. De eerste afspraak was een loopanalyse en schoenen passen. De tweede keer ging ik ermee hardlopen. Ik had gedacht te kunnen beginnen bij 10km, maar dat haalde ik niet. Dus die schoenen werken niet hoor.
Zoiets?
Hrt is geen éénmalige behandeling, maar een traject. Wacht nou gewoon eens een paar weken en ga zelf ook actief aan de slag met de tips.
Earth
Geplaatst: 23-02-23 11:50
Ik ben ook net begonnen en ik verwacht geen wonderen, dit is iets van de lange adem. Hoeft geen maanden te duren maar geef het wat weten de tijd.
Ik snap dat je je zo voelt. Alleen is het vaak een heel langdurig proces. Jouw lichaam produceert dan teveel stresshormonen en moet langzaam aan weer naar een nieuw normaal. En daar gaat helaas meer tijd overheen dan dat je zou willen.
Ik doe ook nog steeds mijn oefening, 2 tot 3x per dag. Volgende week heb ik weer een afspraak staan, ben benieuwd om te zien of het iets heeft gedaan of dat andere oefeningen beter kunnen gaan werken.
Het is soms zoeken naar oefeningen die bij je passen; niet iedere oefening is voor iedereen geschikt. Wel is het zo dat zo goed als alle oefeningen ook geoefend moeten worden en tijd vragen vooraleer ze (een voor jou duidelijk merkbaar verschil maken en je ze kunt toepassen op momenten dat je ze echt nodig hebt.
Je verwacht echt te snel resultaat. En soms boek je wel resultaat,maar zijn due gewoon te klein voor je om gelijk waar te nemen. En ineens denk je , verhips, het werkt echt.
Psychosomatische fysiotherapie is niet iets wat in twee behandelingen (2 weken?) helpt. Je hebt die migraine vast ook al een tijdje. Het gaat echt nog langer duren om te ontdekken hoe je dit zelf kan reguleren. Binnen de PSF ga je vaak op zoek naar je eigen patronen en probeer je te ontdekken hoe jij/je lichaam werkt. Dat je dat niet in 2 behandelingen voor elkaar krijgt is heel normaal. Overigens ben jij de belangrijkste sleutel in de behandeling, dus ik neem aan dat je ook zelf oefent enzo
"Ik wil graag dat het werkt...!" is een uitstekende instelling.
Accoord, je kunt het niet afdwingen, en bijvoorbeeld ontspannen is een kwestie van loslaten.
(Al kun je bijvoorbeeld te veel spanning in de rugspieren rondom een zere rug soms veel plezier doen door de buikspieren juist aan het werk te zetten - dus afhankelijk van talloze factoren is het wellicht niet 'alleen maar' ontspannen...)