Op weg naar een gezonder/gelukkig leven, gedragsverandering toepassen

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Muga

Re: Op weg naar een gezonder/gelukkig leven, gedragsverandering toepassen

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-23 22:47

Ik ga ook lekker. Al 2 kg kwijt en minimaal 3x in de week op de sportschool. Soort 2e thuis.
Ook bewust aan t genieten van mn gezin. Rijkdom!

Mer1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-23 16:09

Ik ga ook goed met mijn doelen al had ik ze al wat eerder gesteld, namelijk in juni 2022 toen 2 mensen afzonderlijk aan mij vroegen hoe lang ik nog moest met mijn zwangerschap. Note: Ik was niet zwanger maar gewoon te dik. Ik wilde al een hele tijd afvallen, maar had de gebruikelijke smoesjes: Geen tijd, te moe, gezin, bedrijf, hoogseizoen, hou van lekker eten en drinken etc.... ofwel ik was gewoon professioneel slachtoffer van mijn eigen gedrag.

Alles omgegooid, coaching, personal training en dieet aanpassen en voila we zijn bijna 6 maanden verder, ben 16 kilo kwijt. Train 2 x per week met PT en doe 2 x per week hardlopen. Dat gaat echt nu de goede kant op. Ben veel fitter, ben veeeeel minder moe, kan een leukere moeder zijn voor mijn kids en meer doen met mijn paarden. ben van 95 kilo nu naar 79 gegaan en wil onder de 70 uitkomen. Ondanks dat ik weinig tijd heb, MAAK ik tijd voor mezelf en als je echt wil kun je dat gewoon. Dan maar een uurtje minder moe op de bank hangen. Voel mij echt zoveel beter. En ja ik kan niet meer dagelijks aan de wijn, of meerdere malen per week een pak koekjes naar binnen werken, maar ik drink nog steeds af en toe een wijntje, eet nog steeds af en toe een stukje taart en lust ook nog een koekje, maar alles in veel mindere mate. Ook eet ik bijna geen brood, pasta en aardappelen meer, maar wel als ik uit eten ga. Alleen gewoon wat minder en dat is echt heel goed vol te houden. En als ik een paar dagen zondig dan houd ik er weer een paar dagen meer rekening mee en dat compenseert prima zo. Heb echt een fijn ritme te pakken.

Biscuitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-01-23 12:01

Uitgebreide update van mijn kant volgt, ik zit tot over mijn oren in de deadlines. En die stress triggert... En dus heb ik weer apps op mijn telefoon... :Y)

Maar ik kwam wel een mooi filmpje tegen:
https://vm.tiktok.com/ZMYdjnMcs/
"If you want to do something regularly, forget relying on sheer will. You've got to make it easy and convenient. So, do not set the goal and forget to set the scene"

Iriscope

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-23 20:21

Inmiddels zijn we 3 maanden verder en ben ik benieuwd hoe het jullie vergaat.
Ik heb een giga dip, mn motivatie is ver te zoeken (eigenlijk al zeker 2 maanden).
Geen motivatie om te rijden, geen motivatie voor mn financiele doelen, geen motivatie om te werken. Zit verder wel goed in mn vel maar geen idee hoe ik zin en motivatie terug kan krijgen.

Herkennen mensen dit probleem of hebben jullie tips?

Muga

Re: Op weg naar een gezonder/gelukkig leven, gedragsverandering toepassen

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-23 08:06

Heel herkenbaar. Afgelopen tijd ook een dip gehad. Inmiddels wel meer aan t sporten. Wat achteraf fijn is maar soms moeilijk om te starten. Maar niet gaan maakt de dip erger. Wel al 8,8kg afgevallen. Dus dat zou een feestje moeten zijn, maar lekker in mn vel zitten lukt nog niet zo goed helaas.
Tips sta ik ook open voor!

Iriscope

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-23 08:52

Ik vraag me ook af of het komt omdat ik misschien te veel wilde doen tegelijk, dat het een soort van motivatie burn-out is.
Na een nachtje slapen zie ik het nu iets positiever in en ga ik straks een paar doelen opstellen om weer mee te beginnen, maar iets minder heftige doelen en misschien iets minder verschillende vlakken tegelijk. Ik hoop dat de motivatie een beetje terug komt als het allemaal wat meer haalbaar is.

Je leven omgooien op teveel vlakken tegelijk, is natuurlijk ook best een hele opgave.