Oogmigraine? Of iets anders?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Jessix

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-23 21:07

Hilary schreef:
Jessix schreef:
Oh echt naar bed? Ik loop er gewoon mee door.

Ja, ik duik altijd maar gewoon m’n bed in na het eten en drinken. Een tekort van één van die drie is bij mij de oorzaak, dus dan pak ik ze alle drie maar gelijk aan :)

Ik kan de oorzaak bij mij niet achterhalen. Heb het zoals ik al schreef minimaal 1x per week en soms meerdere per dag al vanaf maart 2021. Gelukkig kan ik er mee doorlopen, anders zou ik veel moeten missen.

Jessix

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-23 21:09

Benfan schreef:
Jessix schreef:
Oh echt naar bed? Ik loop er gewoon mee door.

Word bij mij echt niet! als ik niet uitkijk gooit mijn geluk er nog een meniere aanval erbij doorheen. Dan is het eind echt zoek. -O-

Ja bij mij is het na de aura wel weer te doen. Inderdaad voel ik me alsof ik een nacht gefeest heb met veel alcohol, maar meer ook niet. Vroeger kreeg ik de echte klassieke migraine er achteraan, dus met dat vergeleken kan ik dit goed hebben.

mysa

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-23 21:12

Denk ook oogmigraine. Ik heb het ook soms. Ik zie flikkerende 'haaientanden'. Half uurtje ogen dicht helpt meestal.

Hilary

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-23 21:12

Oh dat is wel veel vaker dan dat ik er last van heb. Eens in de zoveel tijd is het niet zo erg om maar gewoon je bed in te duiken, maar elke week… pfffft, daar zou ik ook niet blij mee zijn :n

Jessix

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-23 21:27

Hilary schreef:
Oh dat is wel veel vaker dan dat ik er last van heb. Eens in de zoveel tijd is het niet zo erg om maar gewoon je bed in te duiken, maar elke week… pfffft, daar zou ik ook niet blij mee zijn :n

Nee is ook niet fijn. Gebeurd ook altijd wanneer het niet uitkomt (al komt het natuurlijk nooit uit). Maar er is helaas niets aan te doen.

Sosha

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-23 21:47

Klinkt inderdaad als oogmigraine.
Ik kreeg het toen ik een bril nodig had zonder dat ik dat door had.
Doordat je ogen te hard moeten werken, kan het getriggerd worden.
Ik zou eerst eens een tijdje consequent je bril dragen en kijken of het dan weg blijft.

Coco4life

Re: Oogmigraine? Of iets anders?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-23 22:00

Ja dat kan het zijn, maar het kan ook komen door te veel achter je beeldscherm, of stress.

Akires1

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-23 14:31

Ik ben hier ook al jaren mee bekend.
Op https://oogfonds.nl/oogklacht/oogmigraine/ staat duidelijke informatie.
Jouw klachten doen wel vermoeden dat het om oogmigraine gaat, TS. Maar bij twijfel zou ik zeker een afspraak maken bij de huisarts.

Op YouTube zijn verschillende filmpjes te vinden, waarop te zien is hoe een aura bij oogmigraine er uit kan zien. Sommige simulaties zijn heel herkenbaar.

LWDaisy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-01-23 22:57

Akires1 schreef:
Ik ben hier ook al jaren mee bekend.
Op https://oogfonds.nl/oogklacht/oogmigraine/ staat duidelijke informatie.
Jouw klachten doen wel vermoeden dat het om oogmigraine gaat, TS. Maar bij twijfel zou ik zeker een afspraak maken bij de huisarts.

Op YouTube zijn verschillende filmpjes te vinden, waarop te zien is hoe een aura bij oogmigraine er uit kan zien. Sommige simulaties zijn heel herkenbaar.

Oh die ga ik eens opzoeken dan!
Ik heb er voorlopig geen last meer van gehad. De lampen staan nu op geel of groen hier.

Qua beeldschermtijd - ik zit enkel 's avonds voor de laptop, op mijn werk zie ik geen schermen van dichtbij (enkel om ze schoon te maken haha).

Mocht het toch nog eens voorvallen, maak ik zéker een afspraak. Volgens mij kwam het echt van dat roze licht.

Mloes

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-23 23:20

Klinkt als oogmigraine inderdaad, bij mij wordt het getriggerd door stress (en dan in combinatie met vermoeidheid). Ik ben er na dan ook moe maar verder geen hoofdpijn ofzo gelukkig.
Hopelijk was bij jou de roze lamp de oorzaak, en blijft her weg!

LWDaisy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-01-23 12:15

Update - geen last meer gehad! Lampen hebben niet meer op roze gestaan, dus ik denk/hoop echt dat het daardoor kwam :)

Sosha

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-23 17:54

Gelukkig maar !