Hoe lang pijn stuitje?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

cinniz123

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-23 23:41

Ik heb jaren last gehad van mn stuitje na mn bevalling.
Ik had pijn met zitten en fietsen was al helemaal hel.
Bekken fysio heeft me uiteindelijk doorgestuurd naar de pijn poli en ik zou voor rontgen met contrast vloeistof gaan om goed te kunnen zien wat er nou precies mis was maar toen bleek ik zwanger dus ging het niet door.
Na mn 2de bevalling nooit meer last gehad.
Rectaal recht zetten/losmaken zou ik zeker wel in geloven maar of ik het er voor over had gehad weet ik niet hoor >;)

Lieszje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-23 23:43

Ik heb een paar jaar geleden ook op vakantie mijn stuitje gekneusd.Iets met een kabelbaan en met mijn kont op de grond geknald na het opspringen :+

Na een week moest ik weer naar werk en dacht ik dat het wel ging. Nou niet dus. De ergste pijn duurde zo'n 6 weken. Daarna was het wat minder maar nog redelijk sterk aanwezig. Na een maand of 3 was de pijn bijna helemaal weg. Het is nog wel een hele tijd (denk wel bijna een jaar) gevoelig geweest als ik bijv. op een bepaalde manier ging zitten.

LieZ_Horses

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-23 23:46

Zoals hierboven al een aantal keer aangegeven laat er alsjeblieft z.s.m. naar kijken door een deskundige.

Een vriendin van mij heeft ook een ongelukje gehad en bij haar is het anaal losgemaakt. Afgelopen week is haar bekken rechtgezet want die is ook scheef komen te staan zonder dat ze het doorhad. Ze heeft er nu zo goed als geen last meer van maar moet wel nog een paar keer op controle.

Zelf ben ik 11 jaar geleden van een gladde rots afgegeleden en heel hard op mijn kont terechtgekomen. Nooit naar laten kijken want wist niet dat dit kon. Nog altijd last van als ik te lang moet zitten.

Marije_jiplover

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-23 23:48

Ik heb ook last gehad van stuitje na lancering van paard af en landing op onderrug en kont.

Bij mij zat de scheefheid die de pijn veroorzaakte in mijn SI gewrichten en die heeft de fysio weer los kunnen maken, waarna ik er zelf met oefeningen mee aan de slag kon om alles weer goed te houden.
Ik zou er zeker niet mee door blijven lopen, maar hulp inschakelen van een goede fysiotherapeut.

Def

Re: Hoe lang pijn stuitje?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-23 21:49

Stuitje recht zetten doen ze gewoon uitwendig met zachte technieken. Mijn bekkenfysio zit dan niet eens aan mijn bekken maar beweegt op een bepaalde manier mijn rug en dus bekken en dan staat hij weer recht.
Vaginaal of anaal kunnen je bekkenbodem spieren los gemaakt worden maar als je er last van hebt is dat het helemaal waard. Dat overleef je ook wel weer en als je pijn daarmee weg is, lijkt het mij een snel gemaakte keus.

Imre

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-23 21:51

Def schreef:
Stuitje recht zetten doen ze gewoon uitwendig met zachte technieken. Mijn bekkenfysio zit dan niet eens aan mijn bekken maar beweegt op een bepaalde manier mijn rug en dus bekken en dan staat hij weer recht.

Deze manier heeft mij ook enorm geholpen. :j Zoek naar een bekkenbodemfysio die werkt volgens de nimoc methode.

Maeve

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-01-23 18:17

Bedankt voor alle reacties allemaal.
Waar ik al een beetje bang voor was klopt dus wel, behoorlijk wat mensen die maanden tot jaren last houden.
Ik voel me in die zin gerustgesteld dat een aantal van jullie veel ernstigere pijn beschrijven dan ik nu voel. Ja het is pijnlijk en vervelend, en het mag wel verdwijnen inmiddels, maar ik denk dat ik toch mazzel heb gehad als ik sommige verhalen hier lees.

Voor nu wacht ik even af, maar als het met een week nog niet minder is geworden ga ik zeker op zoek naar een bekkenbodemfysio.
Bedankt voor met meedenken :-)