Goede zilvershampoo?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

KM_Ris

Re: Goede zilvershampoo?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-23 20:44

Ik heb de zilvershampoo van Keune :D

DonDon

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-23 20:49

Fanola is goed, Fudge of matrix color obsessed.

x_Rebecca

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-23 20:58

Ik gebruik op aanraden van mijn kapper fanola, ik hoef het maar 1x in de week/twee weken te gebruiken om van de gelige gloed af te blijven. Enige nadeel is dat je paarse handen krijgt en als je heel fanatiek bent met de shampoo dat het tegen het paars/blauwige aan kan worden, maar bij mij werkt het echt helemaal top.

Whizz

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-23 21:19

Yv_ schreef:
Ik heb ook jarenlang Fanola en Fudge afgewisseld, met voorkeur voor Fanola.
Het laatste halfjaar gebruik ik echter de Goodbye yellow van Schwarzkopf en daar reageert mijn haar (en hoofdhuid) echt stukken beter op. Sterke pigmenten, maar totaal niet droog. Ik heb tussendoor ook die nieuwe lijn van ze geprobeerd, maar kom toch weer terug op de No Yellow. Ook heel fijn prijsje, alleen niet in de drogist of supermarkt te koop. Maar ik bestel toch altijd haardingen online, dus voor mij geen probleem

https://www.haarspullen.nl/nl/schwarzko ... =141625424

Deze is nu voor bijna de helft in de aanbieding bij veepee!

Sterre98

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-23 21:20

Hier Fanola. Heb jaren gebruik gemaakt van Schwarzkopf. Mijn haar vind Fanola wat prettiger.

Minder droog en het voelt minder als stro :+

Rytir

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-23 22:56

Bij mij droogt de fanola juist meer uit dan de fudge. Ik heb bruin haar met highlights maar heel veel natuurlijke warme en koper tinten (waar ik dus vanaf wilde). Dat maakt natuurlijk ook uit. De fudge kan ik alleen niet even laten intrekken om mijn bruine basiskleur wat koeler te maken want dan worden mijn highlights paars... De shampoo van mijn kapper werkt maar die moet ik iedere wasbeurt gebruiken dus dat is rete duur. De Elvive deed bijna niks en uiteindelijk uitgekomen bij andrelon. Eens per 1 a 2 weken doe ik daar een ' haarmasker' mee (super charmant met verhoud folie :') om het hoofd). Dat werkt tot nu toe het beste! Koele tinten, geen uitgedroogd haar en het ruikt ook minder zilver shampoo'erig :D

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-23 23:21

De Fanola laat ik vaak even intrekken en dan heb ik soms echt een paarse gloed over mijn highlights. Zijn in ieder geval grijs geworden. Werkt als een speer. Mijn handen en nagelriemen zijn dan ook paars.
Ik ken geen betere dan de Fanola. Ik heb ook weleens de blauwe Fanola geprobeerd maar die werkt wat minder goed.

Lous

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-23 23:22

Bij mij doet die van Schwarzkopf het hartstikke goed, prachtig ijsblond/grijs, en gewoon te koop in de Supermarkt en bij de Drogisterijen.
En vaak nog in de aanbieding.

Phen

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-23 12:58

Ik gebruikte altijd Fanola. Werkte prima maar eigenlijk zijn alle zilvershampoos funest voor mijn haar. Sindskort gebruik ik metal detox shampoo en mijn haar is nu echt heel gezond. Qua kleur misschien wat minder grijs maar de warmte blijft er wel goed uit.

ir_2021

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-23 13:24

Mijn kapper gaf als tip twee keer te shampo'en: eerst 1x met de silvershampoo en daarna nog 1x met je eigen normale shampoo. Dan wordt je haar én goed schoon + krijg je bij de tweede shampoo nog een beetje verzorgende ingrediënten vanuit je normale shampoo mee en droogt het dus minder uit.

Oh en haarspullen.nl heeft vaak goede deals/prijzen op 'bekende' producten!

Cchanny

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-23 13:44

Ik gebruik de KIS Color No Yellow Shampoo

Rytir schreef:
Bij mij droogt de fanola juist meer uit dan de fudge. Ik heb bruin haar met highlights maar heel veel natuurlijke warme en koper tinten (waar ik dus vanaf wilde). Dat maakt natuurlijk ook uit. De fudge kan ik alleen niet even laten intrekken om mijn bruine basiskleur wat koeler te maken want dan worden mijn highlights paars... De shampoo van mijn kapper werkt maar die moet ik iedere wasbeurt gebruiken dus dat is rete duur. De Elvive deed bijna niks en uiteindelijk uitgekomen bij andrelon. Eens per 1 a 2 weken doe ik daar een ' haarmasker' mee (super charmant met verhoud folie :') om het hoofd). Dat werkt tot nu toe het beste! Koele tinten, geen uitgedroogd haar en het ruikt ook minder zilver shampoo'erig :D

Interessant. Ik heb ook warm bruin haar met highlights.
Ga denk ik ook maar Fudge of Fanola gebruiken.

Andrelon komt hier niet er in. Kreeg er ontzettende haar uitval van.

Selina

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-01-23 22:55

Heb uiteindelijk de Fanola gekocht. Zodra ik een douche heb die maar uittesten. En denk dat ik ook maar wat handschoentjes koop :+

Sterre98

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-23 23:06

Ja verstandig met die Fanola, we gebruiken hem in de salon ook. Maar ik word zelf altijd helemaal paars :+

Arethe

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-23 23:23

Fanola heeft ook haar maskers die geweldig zijn.
Verder voor een shampoo is het goed om eerst met gewone shampoo te wassen en de zilver shampoo daarna te gebruiken, laat hem dan ook even intrekken (start met 5 min en dit kan je altijd opbouwen). Lekker masker of conditioner gebruiken erna want het droogt wel uit.