Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
95Ellen schreef:In wat voor land ben je op reis? Zou het misschien ook niet iets schelen als je een (nep)trouwring om doet?
Toen ik in Kenia was scheelde het nogal of ik tegen mannen zei dat ik een 'boyfriend' had, dan bleven ze zeggen dat ze met me wilden trouwen, terwijl als ik zei dat ik een 'husband' had, dat een stuk minder was, gek genoeg.
Idioot dat het uberhaupt nodig is natuurlijk en lost het probleem ook lang niet geheel op, maar wellicht scheelt het?
Niobe schreef:Iets roepen van DE MELOENEN LOPEN OVER HET WATER ofzo, dat verwart mensen en druipen ze af.
Heb het zelf alleen nog nooit geprobeerd maar het schijnt te helpen
Fearn schreef:Helaas is dat part and parcel aan het reizen als vrouw alleen.95Ellen schreef:In wat voor land ben je op reis? Zou het misschien ook niet iets schelen als je een (nep)trouwring om doet?
Toen ik in Kenia was scheelde het nogal of ik tegen mannen zei dat ik een 'boyfriend' had, dan bleven ze zeggen dat ze met me wilden trouwen, terwijl als ik zei dat ik een 'husband' had, dat een stuk minder was, gek genoeg.
Idioot dat het uberhaupt nodig is natuurlijk en lost het probleem ook lang niet geheel op, maar wellicht scheelt het?
Lief dat er zoveel reacties zijn!![]()
Ik ben in Zuid-Oost Azië. Over het algemeen heel veilig, maar toch blijken enkele mannen mij als makkelijk doelwit te zien, vooral wanneer het duidelijk is dat ik alleen reis. En ik zie er natuurlijk Westers uit.
Ik probeer mij niet teveel alleen op afgelegen plekken te bevinden maar soms kom je er niet onderuit.
Echter één van de keren dat ik werd lastig gevallen zat ik gewoon op een terras in een relatief toeristisch gebied. Een man kwam op mij af en raakte mij aan bij m'n schouders met de woorden "massage".. dus niet bij een massagesalon ofzo, maar ik had gewoon een drankje besteld op een terras en zat te wachten.
Ik duwde die man weg en zei een aantal keten luid "no!" Maar hij stopte niet. Toen kwam er gelukkig een andere man tussen staan en toen stopte het pas.
Maar zoiets verwacht je dan ook totaal niet..
De enkele keren dat ik 's avonds door een steegje moest lopen, gebeurde er juist niets
Overigens waren die kennissen dan weer mensen die ik op reis had ontmoet en al iets langer kende, maar die ik nog niet genoeg kende voor fysiek contact. Dan vond ik t lastiger.
Urbanus schreef:In een vriendelijke situatie zeg ik "nee dankjewel", maar als ik iemand niet ken en hij is opdringerig dan ben ik heel bot.