Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Lalidan schreef:Weekendmigraine/hoofdpijn is best een veelvoorkomend probleem. In plaats van te starten met allerlei medische toestanden en geld verslindende onderzoeken en verwijzingen, lijkt het me het meest voor de hand liggende om te beginnen met doordeweeks je eerste kop koffie pas te nemen op een tijdstip dat je dat in het weekend ook kan doen. En inderdaad, toch eens een tijdje je wekker in het weekend ook wat eerder zetten.
Want juist die combinatie tussen doordeweeks vroeg(er) opstaan + koffie en dan in het weekend ineens later zijn, is echt de meest voorkomende en voor de hand liggende oorzaak. Begin bij het begin zou ik zeggen, en niet bij het einde. De zorg is al duur genoeg.
tengeltje11 schreef:hier ken ik er ook alles van.
tot een paar maanden terug had ik echt meer dan 20 dagen per maand last van migraine en hoofdpijn.
neuroloog kon enkel medicatie geven, magnesium en visolie deden niet genoeg, idem met osteopaat.
hier was het vooral spierspanning opbouwen in die mate dat ze niet meer konden ontspannen.
hier uiteindelijk via via acupunctuur en cupping laten doen, en wat een verschil na een behandeling!
heeft voor mij enorm veel verandert!
(kostte me 55 euro, dus ook geen gat in je hand zonder te weten of het efficient is)
Lalidan schreef:Weekendmigraine/hoofdpijn is best een veelvoorkomend probleem. In plaats van te starten met allerlei medische toestanden en geld verslindende onderzoeken en verwijzingen, lijkt het me het meest voor de hand liggende om te beginnen met doordeweeks je eerste kop koffie pas te nemen op een tijdstip dat je dat in het weekend ook kan doen. En inderdaad, toch eens een tijdje je wekker in het weekend ook wat eerder zetten.
Want juist die combinatie tussen doordeweeks vroeg(er) opstaan + koffie en dan in het weekend ineens later zijn, is echt de meest voorkomende en voor de hand liggende oorzaak. Begin bij het begin zou ik zeggen, en niet bij het einde. De zorg is al duur genoeg.
Art_Ificious schreef:Hm klinkt beetje als mijn geschiedenis.
Ook migraine achtig hoofdpijnen beginnen krijgen op mijn 14e, eerst werd aan hormonen gedacht. Maar toen het na mijn 20ste bleef en soms echt erg was dat ik helemaal van de aarde leek te zijn, toch bij neurologen geweest, uiteindelijk bij 3 geweest en alle 3 waren ze wel eens dat het géén migraine is (adhv tests) maar alle 3 kwamen ze met een andere verklaring. Dus ja wat is het dan?
Uiteindelijk Ben ik er zelf achter gekomen... Net als bij jou had ik het vaker tijdens verlof en weekenden. En net dan sliep ik langer dan 9u/nacht soms wel tot 12u, als ik 's morgens even wakker werd en terug indommelde was dit gegarandeerd het recept om daarna op te staan met barstende hoofdpijn.
Sindsdien sta ik dus gewoon op als ik wakker wordt.
Op voeding let ik niet. Bij mij is het echt dat slaappatroon wat de trigger is.
caro29 schreef:Hoe kijk je tegen Botox aan? Ik heb meer dan 20 jaar hoofdpijn. Begin november heb ik een migraine behandeling gehad en sindsdien geen aanval meer gehad. Ik hoor meer mensen waarbij het werkt
Art_Ificious schreef:Volgens ene was het clusterhoofdpijn (omdat ik ook daar bijhorende symptomen van heb, zoals de tintelingen en verstopte neus aan kant van de hoofdpijn)
Volgens een andere was het spanningshoofdpijn
En nog een ander zei stress.
Op zich spanningshoofdpijn en stress geven pijn op een andere plaats en niet waar ik de pijn had. (bij mij was het voornamelijk eenzijdig en vaak achter een oog/slaap).
Wat bij mij totaal niet hielp/helpt is paracetamol of dafalgan. Ik ben excedryn gaan nemen op advies van apotheker 2 per keer. En dit hielp véél beter en sneller.
In tussentijd kan ik zeggen dat ik het voorbije jaar maar 4x last heb gehad van hoofdpijn.
In de weekenden slaap ik zelden uit, ik heb een deeltijdse job als koeien melker en moet bijna altijd in het weekend 's ochtends melken om 7u30. Dus qua tijdsverschil van opstaan met door de week is het max 1u.
Door meer werk te hebben (50u/week, + daarnaast de paarden en een lief) heb ik eigenlijk ook minder tijd om over dingen te piekeren. Ik voel me ook gelukkiger eigenlijk, net alsof ik vrijer ben nu ik minder vaak hoofdpijn heb.
michelle933 schreef:Ja dat zal vast, regelmaat is erg belangrijk. Ik sta doordeweeks om 04:15u op en sta om 04:50u op de zaak dus dat zie ik in t weekend niet zo heel erg zitten
michelle933 schreef:caro29 schreef:Hoe kijk je tegen Botox aan? Ik heb meer dan 20 jaar hoofdpijn. Begin november heb ik een migraine behandeling gehad en sindsdien geen aanval meer gehad. Ik hoor meer mensen waarbij het werkt
Ja ik hoor er wisselende verhalen over. Kunnen ze ook botox spuiten in je nek?
Wordt dit door een arts gedaan of kan dit bij een random zaak?
caro29 schreef:Ik heb ook sumatriptan gehad en reageerde erg slecht. Daarna vanaf 2010 propranolol gehad. Werkte ook niet meer. Uiteindelijk leefde ik op combinatie ibuprofen 600 met panadol 400 op mijn slechtste dagen 3x.