Soepblik schreef:Wat een antwoorden! En stap 1 lijkt me een duidelijke zaak; toch gaan stoken en zo'n thermometer kopen.
Het voelt overigens wel veel droger in huis - wij hebben redelijk veel planten en die hebben door de kou en donker momenteel bijna geen water nodig.
Het is gewoon echt irritant. Ik ben afgelopen jaar geopereerd en heb mentaal ook een hoop ellende gehad en voelde me nu eindelijk weer echt "officieel" gezond. Maar dan dit weer. Inmiddels ben ik bang om verkouden te zijn wanneer ik iets leuks heb gepland.
Om het huis te beschrijven overigens: het is een soort zolder in een oud klooster met een vide. 1 ruimte, dus, op de badkamer na. Er zitten echter veel kieren, en het is redelijk klein (34m2). Snel warm en snel koud, dus.
Het kan ook best zijn dat alle mentale oliebol die je hebt doorgemaakt er nu nog even fysiek uit komt. Ik heb dat ook gehad. Ik was in een half jaar 2 keer snotverkouden waarbij eentje een bijholteontsteking heefr opgeleverd en 2 keer flinke buikgriep mer overgeven en al. Misschien niet zo vaak maar zo ziek was ik heel lang niet geweest. Door een mindere mentale gezondheid gaat je weerstand namelijk ook flink achteruit. En vaak komt het mentale er dus ook fysiek uit.
Paar dat met een koud oud appartementje en dan kun je dit krijgen. Toch maar wat meer het kacheltje aan. Mijn vriend en ik hebben overdag de verwarming op 18 graden staan en snachts gewoon uit met lekkere dikke dekens op bed 
In die koude week werd het hier in huis snachts makkelijk 13 graden. En wij hebben dan wel ook een huisje. Geen klein appartementje. Dus dat maakt ook wel verschil. En voor zover ik weet valt er meer zorgen te maken over de kosten van electriciteit dan gas momenteel