Gehoorapparaat

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

supertammy

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-22 23:32

@Art_Ificious, misschien is een oorapparaat met een passtukje dan meer wat voor jou?! Bij mij kunnen er geen microfoontjes in mijn oor, omdat het een radicale holte is. De ruimte binnenin is veel groter dan de buitenkant. Zelfde aandoening gehad als jou.
Ik heb onderstaand passtukje. Zoveel mogelijk open, zodat mijn oor nog lucht heeft. Na een verkoudheid of ineens warm weer krijg ik soms ook wel een loop-oor of oorontsteking, maar verder is het droog.
Afbeelding

Art_Ificious

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-22 00:00

supertammy schreef:
@Art_Ificious, misschien is een oorapparaat met een passtukje dan meer wat voor jou?! Bij mij kunnen er geen microfoontjes in mijn oor, omdat het een radicale holte is. De ruimte binnenin is veel groter dan de buitenkant. Zelfde aandoening gehad als jou.
Ik heb onderstaand passtukje. Zoveel mogelijk open, zodat mijn oor nog lucht heeft. Na een verkoudheid of ineens warm weer krijg ik soms ook wel een loop-oor of oorontsteking, maar verder is het droog.
[ [url=m/EC97FY.jpg]Afbeelding[/url] ]

Dat ziet er wel interessant uit.
Maar kan ik dat nog laten veranderen bij amplifon? Ik heb m'n hoortoestel van voor de zomer.

Zoals ik begreep hebben ze bij mij tijdens de laatste operatie de ruimte binnenin juist kleiner gemaakt. Ik heb 1 gehoorbeen (hamertje) dat vervangen is door een titanium prothese, de andere gehoirbeentjes zijn donor. Helaas heeft dat niet geholpen om het gehoor te verbeteren, waarschijnlijk teveel schade opgelopen vóór ze de cholesteatoom ontdekten toen ik 8 was, nadeel is ook weer dat ik 15 jaar na de eerste 2 operaties (nr 1 op mijn 10e en half jaar later nr 2 omdat m'n lichaam het donor hamertje afstootte) opnieuw een cholesteatoom begon te ontwikkelen in datzelfde oor. En door al de operaties ook littekenweefsel, zowel binnenin als op het trommelvlies.

Liesje89

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-22 00:09

Ik volg/sluit me aan :)

Pasgeleden ben ik met een doorverwijzing vanwege duizeligheid bij de KNO geweest en ook een hoortest gehad. Daaruit bleek dat ik aan beide oren gehoorverlies heb. Ook heb ik aan beide oren tinnitus (dat had ik zelf al geconstateerd, word er gék van). Ik heb 2 gehoorapparaatjes nodig en heb 9 jan een afspraak bij de audicien.. Ik ging naar de KNO om te kijken waar de duizeligheid vandaan komt, en kom thuis met een ‘recept’ voor gehoorapparaten. Doe normaal :')

De hoop is dat ik minder last heb van die irritante piep-fluit-ruis in mijn hoofd als ik het omgevingsgeluid beter kan horen. Ik hoop het van harte.

future_vet

Re: Gehoorapparaat

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-22 08:32

Wellicht wat off-topic maar interessant te lezen andere ervaringen over de cholesteatoom.
Ik heb dat ook gehad namelijk.
Ontdekt op m’n 18de, maar geen idee hoe lang het er al zat. Was vroeger zo vaak naar huisarts geweest met “ik hoor slecht”. Kreeg altijd terug “ja maar je bent verkouden, dus neusspray” of “we spuiten je oren wel uit”.
Nou cholesteatoom was zo groot dat ik met spoed geopereerd moest worden. Geen gehoorbeentje meer te redden, bot aangetast en uiteindelijk alles verstevigd met glasvezel. Geen donor of protesters helaas, daar was de ruimte te groot voor. Dus ik hoor gewoon slecht.

Art_Ificious

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-22 09:08

future_vet schreef:
Wellicht wat off-topic maar interessant te lezen andere ervaringen over de cholesteatoom.
Ik heb dat ook gehad namelijk.
Ontdekt op m’n 18de, maar geen idee hoe lang het er al zat. Was vroeger zo vaak naar huisarts geweest met “ik hoor slecht”. Kreeg altijd terug “ja maar je bent verkouden, dus neusspray” of “we spuiten je oren wel uit”.
Nou cholesteatoom was zo groot dat ik met spoed geopereerd moest worden. Geen gehoorbeentje meer te redden, bot aangetast en uiteindelijk alles verstevigd met glasvezel. Geen donor of protesters helaas, daar was de ruimte te groot voor. Dus ik hoor gewoon slecht.

Had je naast slecht horen dan ook geen loopoor met enorme geur? Ik had dat wel, (ook voor gepest geweest op school) en op mijn 8ste is het dus ontdekt, vermoedelijk de aangeboren variant) maar ik moest nog 2 jaar wachten voor ik geopereerd mocht worden. Ben in Wilrijk door een professor geopereerd.
Bij mij was de schade binnenin erger dan ze verwacht hadden ondanks meerdere mri's. De gehoorbeentjes waren allemaal aangetast, trommelvlies bijna volledig weg. Die zijn bij mij wel allemaal donor geworden toen.

Neussprays zijn tevens ook slecht voor de oren. Ik mag niet zomaar eender welke gebruiken.
Ook die oorsprays if eender welke oordruppels mag ik niet zomaar gebruiken.

future_vet

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-22 09:10

Nee want mijn trommelvlies was intact. Had wel veel last van duizeligheid
Als kind wel af en toe oorontsteking gehad, maar blijkbaar gingen de alarmbellen nog niet af toen.

Ravel13

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-22 09:16

Ik heb sinds een jaar of 8 gehoorapparaten. Eerst Widex en nu Specseavers. Toestel in het oor.
Widex vind ik vele malen beter dan Specseavers. Ik heb spijt dat ik ze bij Specseavers aangeschaft heb en nu weer jaren moet wachten voor andere.
Goed testen is belangrijk en het tijd geven om te wennen aan meer horen.
Ik heb ook tenitus, stuk of 8 tonen tegelijk.
Ik merk niet veel verschil met of zonder gehoorapparaat. Helaas. Maar het went ik probeer er niet naar te luisteren. Alleen versta ik mensen daardoor minder.

Art_Ificious

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-22 09:49

future_vet schreef:
Nee want mijn trommelvlies was intact. Had wel veel last van duizeligheid
Als kind wel af en toe oorontsteking gehad, maar blijkbaar gingen de alarmbellen nog niet af toen.

Oh ja ik had als kind ook echt heel vaak oorontstekingen maar ook toen geen alarmbellen. Pas toen leerkrachten m'n ouders erop attent maakten dat ik niet goed leek te horen en heel snel afgeleid was is er verder onderzoek gekomen.

Bleek dat ik rechts toen nog maar 35db had. Na de operatie is dat weer naar 75 gegaan. Maar 15 jaar later terug een ontsteking... Weer cholesteatoom aan het vormen (kans op herval was 3%) en nu heb ik rechts 55db.

pjotrg

Woonplaats: La Malachère (da's ergens in het oosten van Frankrijk)

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-22 11:53

Art_Ificious schreef:
Wat voor hoorapparaat heb je TS?
....

Ik ben bij amplifon geweest.
ampli-connect R 5
Kan met smartphone bediend worden. Maar met mijne lukt dat niet (mijne ondersteund geen Google en veel apps werken Dus niet)
....

Ik had datzelfde probleem bij gehoorapparaten van Signia. Werkt alleen met een "aaiphone". En die komt er bij niet in!

Voor mij was dat de reden om voor Phonak te kiezen

jeetje77

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-22 12:27

Oh mijn widex apparaatjes app werkt ook alleen op mijn werk telefoon omdat dat een merk foon is ipv een onbeduidend Chinees merk

Wpaard

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-12-22 17:12

Afbeelding
Deze gehoorapparaatjes heb ik. Er staat in het klein audionova op.

Gisteren ermee heen geweest maar heb het gevoel alsof ik verneukt wordt waar ik bij sta. Hij doet iets in de computer en ik hoorde idd geen gesuis meer en ging weer weg. Keek in mijn app en heeft hij gewoon iets daar vanuit versteld..
Ik irriteer me nog steeds mateloos over hoe onduidelijk, tweetonig ik hoor via die dingen en het verschilt ook per oor..
Volgende week maar weer mee heen

superpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-22 17:24

Mijn moeder heeft ze sinds enkele jaren. Zij had een ruis en met de apparaatjes juist niet meer. Ze heeft een heel pakket, kan er steeds binnenlopen en dan kijken ze en stellen ze bij waar nodig en krijgt alle batterijen.

In het begin had ze wel een paar controles om te kijken hoe het ging en wat aangepast moest. Ze heeft niet hele moderne die op een eigen app gaan, want dat begrijpt ze zelf niet.

Je ziet ze ook echt niet zitten in kort grijs haar en ze heeft verder geen pijn, klachten etc.

Ze mogen niet echt nat worden, dus ze heeft voor de hond uitlaten toen een goede regenjas met capuchon gekocht.

lor1_1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-22 19:02

Mijn hoortoestellen kunnen ingesteld worden met een app maar ik gebruik de app niet en heb hem uiteindelijk verwijderd.
Werken net zo goed zonder app, het verschil is dat je ze met de app kunt aanpassen op bijvoorbeeld winkelbezoek (verder uitfilteren vd omgevingsgeluiden) en die instelling kunt opslaan zodat je de volgende keer gewoon die functie aantikt in de app en de toestellen gelijk daarop overschakelen.

Ik heb ook nog ergens een minimic liggen, die functioneert als koptelefoon (navigatie), speaker bij (ik noem maar wat) vergaderingen/schoolklassen (minimic aan de spreker geven en vragen of die hem aan zijn trui knijpt).
Nadeel is wel dat hij je batterijen leegzuigt en bij een bepaald percentage aan batterij gewoon stopt.
Maar het geeft veel vrijheid qua dingen meekrijgen in drukkere situaties.
En hij is oplaadbaar, ook wel fijn want je kunt hem tussendoor bijvoorbeeld aan een powerbank hangen als je de juiste kabel hebt. :)

vierspan

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-22 19:42

Blijven terug gaan wanneer je niet tevreden bent, ik weet van mijn partner dat het heel heel veel uit maakt wie (welke medewerker) je helpt bij de hoorzaak.

Friesfanaat

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-22 19:55

vierspan schreef:
Blijven terug gaan wanneer je niet tevreden bent, ik weet van mijn partner dat het heel heel veel uit maakt wie (welke medewerker) je helpt bij de hoorzaak.

Mee eens, en inderdaad teruggaan als je niet tevreden bent. Jij bent degene die er dagelijks mee rond moet lopen en dat moet je gewoon als prettig ervaren.

Art_Ificious

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-22 21:25

Idd als je niet tevreden bent blijven terug gaan.

Ik was van in begin tevreden. Maar tijdens de proefperiode van 1 maand waarbij elke week het toestel weer iets bijgesteld werd, had ik geen last van vocht in mijn oor.

Durf mijn toestel echter niet dragen bij de paarden en bij de koeien waar ik werk of op de boerderij van mijn vriend. Ben bang dat het eens valt en ik het niet terug vind, of erger, dat het in de koeienroosters valt

future_vet

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-22 22:40

Art_Ificious schreef:

Ik was van in begin tevreden. Maar tijdens de proefperiode van 1 maand waarbij elke week het toestel weer iets bijgesteld werd, had ik geen last van vocht in mijn oor.

Durf mijn toestel echter niet dragen bij de paarden en bij de koeien waar ik werk of op de boerderij van mijn vriend. Ben bang dat het eens valt en ik het niet terug vind, of erger, dat het in de koeienroosters valt

Oh bij mij zit hij wel stevig? Ook met kalveren verlossen nooit de angst gehad dat hij eruit zou vallen…

Friesfanaat

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-22 22:45

future_vet schreef:
Art_Ificious schreef:

Oh bij mij zit hij wel stevig? Ook met kalveren verlossen nooit de angst gehad dat hij eruit zou vallen…

Hier draag ik ze zelfs in achtbanen (die over de kop gaan) in pretparken, ben ze nog nooit verloren in de 26 jaar dat ik ze draag..

Art_Ificious

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-22 22:54

Haha ja dat kwijtraken zit "tussen m'n oren". Maar het ding kostte 2.000 euro dus ik doe er dan liever voorzichtig mee :)

jeetje77

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-22 23:43

Ik heb er dus extra draadjes aan laten zetten dat ie echt in mijn oorschelp klem blijft zitten. Ik doe ook alle scouting activiteiten ermee.

thirteenn

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-22 23:51

Art_Ificious schreef:

Ik ben van mijn paard gedonderd terwijl ik de halve groep over mij heen kreeg en ze bleven nog zitten. Ook in achtbanen etc. Heb je je apparaten niet verzekerd?

Art_Ificious

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-22 01:49

Heb er een verzekering bij genomen. Maar liever safe dan sorry Hoor.
En in de mestput van de koeien zie ik het liever niet belanden :')

Ben er wel eens een buitenrit mee gaan maken, maar betrapte me erop dat ik continu maar lag te voelen of ik hem nog had. Echt niet fijn en ontspannend.

Dagmar80

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-22 09:36

Ik heb vanaf mijn vierde al apparaten en tja, zelfs mijn kleuterjaren overleefden die dingen :D

Ik ga er ook gerust mee in achtbanen, leuk voorbeeld. Wel een tip: bij achtbanen waarbij je van die stootkussens aan de zijkant van je hoofd hebt kun je ze wel beter even uitdoen... (doosjes meenemen en veilig in je tas). Ik heb zo zelf namelijk al eens bij toen Six Flags mijn oorhaak beschadigd, gelukkig vielen ze nog binnen de garantie... :+ := Dat was in de achtbaan waarbij je onder de baan hangt in zo'n stoeltje.

Overigens ging bij gym op school met salto's e.d. mijn ene apparaat wel steeds achter mijn oor vandaan, heel irritant.

Ik lees iemand die Widex heeft, die heb ik dus ook heel lang gehad en die bevielen goed qua geluid en verstaanbaarheid. Alleen had de audicien helaas geen moderne Widexen voor mij om te gaan proberen. Uiteindelijk dus voor Starkey's gekozen, buiten categorie model, dat was nog een gedoe dat ik dát model wilde... Dus uiteindelijk heeft dat een hoop extra geld gekost en ben ik overgestapt naar een andere verzekering om het nog enigszins betaalbaar te houden.

Ik heb ook een app, maar al tijden niet gebruikt... Zal hem weer eens updaten (door het updaten kan het zijn dat hij op een gegeven moment niet meer werkt, moet je hem weer opnieuw installeren..). Er zit zelfs een ingebouwde stappenteller in :D Maar die gebruik ik dus nooit en hij klopt ook niet.

Gehoorapparaten en water dat gaat niet samen nee... Al hebben ze inmiddels wel apparaten die wel tegen water kunnen, maar dan mag je wel een heeeeeel dikke portemonnee hebben. Over vocht gesproken, zijn er mensen die zo'n droogapparaatje hebben voor hun gehoorapparaten? Ik wil er eigenlijk nog eentje kopen omdat dat goed is voor het behoud van je apparaten.

Art_Ificious

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-22 11:37

Ik heb een droogblokje wat ik bij in het oplaadstation leg.
Amplifon medewerker heeft me dat meegegeven. Een doosje met meerdere stuks.

supertammy

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-22 19:59

Ik heb een droogdoosje voor in het stopcontact. Ik heb het 1 keer gebruikt toen ze nat waren geworden van de regen. :o