Acrylnagel gebroken

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Photograph

Re: Acrylnagel gebroken

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-12-22 21:27

Voor de verwarring, ik bedoelde dat k de nagels nu 2,5 week heb!!

Photograph

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-12-22 21:27

Padoertje schreef:
3 maanden! Lijkt me niet helemaal juist. Ik ga elke drie weken.

Ik bedoel ook 3 weken hahahab oeps

Petrichor

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-22 21:32

roosa schreef:
Die dingen lossen toch gewoon op in de aceton?
Ik had ,m er al lang afgevreten :))

Mwah niet mijn keuze, op een wond behoorlijk pijnlijk. Buiten dat om gaat het er ook niet af met even weken, dan moet je eerst de topcoat en lengtes er af knippen/vijlen.

Photograph

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-12-22 21:36

En vijlen doet nu zoveel pijn, ik heb wel een tipknipper. Ga dat thuis even proberen

Petrichor

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-22 12:03

Gelukt?

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-22 13:36

_San87_ schreef:
roosa schreef:
Die dingen lossen toch gewoon op in de aceton?
Ik had ,m er al lang afgevreten :))

Ooit aceton op een open wond gegooid?

Dat is maar even. Ik had het toch gedaan. Eraf met dat ding.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-22 13:46

Suzanne F. schreef:
_San87_ schreef:

Ooit aceton op een open wond gegooid?

Het acryl moet eerst gevijld worden, dan weken in aceton, en dan moet je t acryl eraf schrapen.

Photograph

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-12-22 16:49

Ik heb nu de lengte eraf geknipt, zodar ik het niet meer kan stoten. Ik denk dat het 2 weken duurt totdat dat stukje gebroken nagel eraf geknipt kan worden, en dan laat ik het volledig verwijderen. Her acryl is er voor een groot deel al wel afgevijld, ik heb er nu geen last meer van

fleurtjeuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-22 08:04

He TS
Hoe is het nu?
Ben je inmiddels bij je styliste geweest of heb je contact gehad?

x_Jeanine_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-22 08:50

Ik heb vorig jaar een waterpolo bal tegen m'n nagels aan gehad, 2 nagels gebroken en ingescheurd.
Gelijk stylist berichtje gedaan. En ze wilde dat ik de volgende ochtend gelijk kwam. Maar was die avond in de buurt, zij vrij en thuis. Heeft ze hem die zelfde avond kunnen 'redden' kort gemaakt, alles zoveel mogelijk er af gevijld en foto's gemaakt, deze ook naar haar instructrice gestuurd voor advies en ik moest elke dag foto doorsturen!
Man wat een pijn en ellende was dat! 1 nagel volledig eraf en de andere voor de helft!

Tip voor de volgende keer, probeer zo snel mogelijk terrecht te kunnen

Jennyj01

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-22 09:33

Even schoonmaken met een beetje waterstof peroxide 3%, drogen en dan nagel lijm ertussen laten lopen. Zo te zien ben je toe aan opvullen, dat zou ik dan zo snel mogelijk doen dan is het weer netjes en stevig. Ik lees net dat je de schaar er al ingezet hebt. Dat is natuurlijk ook een optie.

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-22 09:40

Suzanne F. schreef:

Same.. en ik heb dat ook gedaan toen :') T scheelde dat t een pink was misschien
Grove vijl de toplaag eraf, deppen met aceton, op je tanden bijten, vijlen, dippen and repeat..
De schade viel mee, bij de styliste ontsmet en luchtdicht afgeplakt.
Conclusie: paarden en acrylnagels werkte niet voor mij :')

A_nouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-22 09:48

Oeh hier had ik toch echt eventjes mee naar je nagelstyliste gegaan.

Zelf ervaren aantal jaren terug en als je dit niet goed desinfecteerde en in de gaten kan houden door de kleur acryl loop je echt een risico op infecties.. ook heel goed inkorten zodat hem echt niet stoot want dan loop je ook nog eens het risico je nagelbed blijvende te beschadigen.

Hoe het er toen bij mij uitzag:

Spoiler:
Afbeelding

Spoiler:
Afbeelding

Padoertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-22 12:12

Scheelt ook enorm als je je (acryl)nagels niet te lang laat worden. Ik zie zoveel dames met onwijs lange nagels en dat is met paarden niet echt een lekkere combinatie. Paard schrikt, tik van het halstertouw tegen je nagel en het is al klaar. Ik houd ze meestal tussen een halve centimeter en 0,8 cm in en dan iets in een puntje gevijld. Dat is voor mij echt de maximale lengte, wil ik normaal kunnen typen en alles met de (jonge) paarden kunnen doen.

Mijn dochter had ze eerst iets langer en verloor iedere maand wel 1 of 2 nagels door rare fratsen van paarden. Ze gaat bij dezelfde nageltoko als ik en ik ben er echt nog nooit eentje verloren. Nu ze de nagels iets korter heeft, gaat het wel goed. En werk met handschoentjes aan als je veel paarden in de hand hebt.

moonsparkle

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-22 12:41

Ik zag iemand adviseren om in een sodabadje te houden, maar dat wordt tegenwoordig afgeraden bij wonden

Haley

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-22 23:10

Padoertje schreef:
Scheelt ook enorm als je je (acryl)nagels niet te lang laat worden. Ik zie zoveel dames met onwijs lange nagels en dat is met paarden niet echt een lekkere combinatie. Paard schrikt, tik van het halstertouw tegen je nagel en het is al klaar. Ik houd ze meestal tussen een halve centimeter en 0,8 cm in en dan iets in een puntje gevijld. Dat is voor mij echt de maximale lengte, wil ik normaal kunnen typen en alles met de (jonge) paarden kunnen doen.

Mijn dochter had ze eerst iets langer en verloor iedere maand wel 1 of 2 nagels door rare fratsen van paarden. Ze gaat bij dezelfde nageltoko als ik en ik ben er echt nog nooit eentje verloren. Nu ze de nagels iets korter heeft, gaat het wel goed. En werk met handschoentjes aan als je veel paarden in de hand hebt.

Ik werk in de paardenbranche en mijn nagels zijn zeker niet korter als die van de topicstarter. In het begin zal het even wennen zijn, maar uiteindelijk kun je er gewoon mee werken net als ieder ander. Pas als ik ze laat uitgroeien en ik ze dan stoot, kan het zijn dat ze bij de uitgroei van mijn eigen nagel los komen. Ik heb ze nog nooit gebroken, maar een ongeluk zit altijd in een klein hoekje en valt niet altijd te voorkomen.

A_nouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-22 00:24

Op het moment dat je 3/4 weken aan uitgroei hebt en je hebt lange nagels loop je bij stoten wel sneller het risico om ‘trauma’ aan je nagel aan te brengen. Net als met mijn foto.

De nagel is vanaf die tijd gewoon wat uit balans wat ook logisch is gezien de vorm van je nagel niet overal hetzelfde is en het product dat je er op hebt zitten ook niet. Op sommige plekken is het dan wat flexibeler als andere waardoor je je bij verkeerd stoten goed kan stoten.

Ik zou zeker met lange nagels en longeren ook heel goed opletten wat je doet en ver je met je uitgroei zit. Heb zelf geleerd er echt rekening mee te houden :=