Afvallen en koud

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

_Anne_V

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-22 23:08

Ik at juist te weinig om af te vallen, maar heb het ook continu koud :brr:

Ineke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-22 23:23

Ik heb mijn hele leven lang al onder gewicht en heb het daardoor onder andere in de winter standaard koud.
Wat het beste werkt is laagjes aan doen, want de lucht tussen de lagen isoleert weer. En vooral natuurlijke materialen dragen zoals (merino) wol, leren schoenen, liefst wol gevoerd.

belle_boef

Re: Afvallen en koud

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-22 23:26

Het is heel eenvoudig. Als je je winteren kachel niet opstookt wordt je van binnenuit niet warm. Wat je nog kan doen is kruidige thee, wat spicy thee oid. Maar het meeste zal gewoon een druppel op een gloeiende plaat zijn. Je kan je kachel aan de buitenkant wat warm inpakken maar stop je er dan alsnog aan de binnenkant geen hout is blijft het aan de binnenkant koud.

Naar, het went ten delen maar het is het maken van een onmogelijke keuze.

prugelpiet

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-22 23:35

zonder elektrische deken kan ik het wel vergeten te slapen in de winter. Zo intens koud. Met een elektrisch dekentje is dat niet meer het geval.

Ik heb tegenwoordig ook een zwaarte dekbed die verrassend veel warmte meegeeft.

Voor in huis heb ik bij de bank een elektrisch camping kacheltje. Daar zit ik naast.

En dan heb ik nog mijn werkkleding aan: thermolegging, rijbroek, 2 paar sokken, hemdje, tshirt, shirt met lange mouwen en trui. Als ik naar buiten ga doe ik daar als het even kan Uggs onder aan, maar anders goede leren jodphurs met een dikke zool. Op dagen als vandaag doe ik dan 1 dons gevoerde winterjas aan, maar ik doe er ook nog rustig een bodywarmer of een tussen/herfst jas onder. Altijd minimaal een hoofdband om of een muts op, koud hoofd is koud lijf. En goede handschoenen. Desnoods ook 2 over elkaar.

Als ik thuis warme huissokken en extra huistrui aan.

MilesNF

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-22 23:41

Misschien eens proberen wat sporten voor je doet? Sinds ik veel sport ben ik echt een kacheltje ipv een ijsklompje.

Zonnetje81

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-12-22 00:52

Helaas zit dat er nu niet in, ik heb voorheen actief kracht training gedaan. Maar ik werk fulltime, na het werk 2 pony’s verzorgen in eigen beheer en daarna thuis nog mijn eigen dieren bedrijfje waar ik fysiek ook nog 2 uur bezig ben. Dus helaas is mijn dag te kort.

Gelukkig ben ik niet de enige.

Movement

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-22 00:58

Wat bij mij helpt is veel thee drinken! :Y)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-22 09:13

Movement schreef:
Wat bij mij helpt is veel thee drinken! :Y)

Is wetenschappelijk geloof ik juist onderzocht dat dit averechts werkt omdat de hete drank je kacheltje naar beneden haalt :P Maar je kunt er wel lekker je handen aan opwarmen.

Voordeel van afvallen vond ik dat je kleding te groot wordt en je dus twee lagen aankan :)) . Ik deed altijd een paardrijbroek aan onder mijn spijkerbroek :') . Een thermolegging werkt alleen beter wsl :)) .

En ik weet niet hoe je met je G/W/L zit, maar je kunt natuurlijk een elektrisch kacheltje kopen om de boel een beetje te boosten (vreten alleen stroom die dingen. Dus als je een nieuw contract hebt niet doen.)
Anders is een goedkopere oplossing een kruik.

Ik heb er zo één en die heeft mijn levenkwaliteit aanzienlijk verbeterd :)) :

https://www.amazon.nl/CityComfort-warmw ... 77602&th=1

Suliko

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-22 09:35

@Menino, dat is vooral zo als de temperatuur in de omgeving warm is, dat thee helpt om af te koelen. Als de temperatuur in de omgeving koud is en je lichaam koud voelt, dan helpt thee juist wel met warm houden omdat je lichaam niet ook nog de vloeistof op lichaamstemperatuur moet krijgen wat warmte kost.

Als lichtgewicht persoon heb ik het ontzettend makkelijk koud. Maar voor mij is stilzitten vooral funest. Zolang ik mijn bloedsomloop op gang hou, blijf ik goed warm. Door genoeg stappen te zetten, te sporten en niet te lang achter elkaar te blijven zitten. Even een ommetje lopen doet vaak al wonderen.
Als mijn voeten koud zijn als ik in bed ga liggen, dan maak ik een kruik (geen kokend water!!) en leg die bij mijn voeten. Verder heb ik een heb ik een winterdekbed en een wollen deken, die laatste haal ik er vaak af omdat ik het te warm krijg.

Als ik lees welke lagen kleding je over elkaar aan hebt, lees ik eigenlijk allemaal polyester producten :o Die geven geen warmte, maar vooral veel zweet als je ook maar iets beweegt en daardoor koel je juist af. Ik zou gaan kijken naar kleding van natuurlijke materialen, katoen, bamboe en wol. Die isoleren een stuk beter en voeren zweet goed af. Ik zweer zelf bij merino onderkleding, van dilling of icebreaker bijvoorbeeld, dat kriebelt ook niet.

Yv_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-22 10:10

Zonnetje81 schreef:
Maar ik heb het ZOOOO INTENS KOUD. Enige dat zou helpen is lekker schranzen haha.

Wat dacht je van bewegen? Ga een rondje wandelen, daarna heb je het geheid warm als je terugkomt in huis.

Rebel_Jits

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-22 11:31

Hier nog een koukleum in bed :7
Gelukkig vindt mijn man het goed dat ik me opwarm aan hem. Ook m'n ijsvoeten en bevroren handen :knuffel: Dat doet echt wonderen, haha. Dus dat is mijn tip, vind een hete bedpartner :D

Zonder grapjes, vroeger had ik een electrische dekentje. Even 10 minuutjes voordat je in bed stapt al aan zetten. En als je dan opgewarmt bent, uitzetten en uit bed trekken (want het ligt niet zo comfy). Eenmaal warm blijf ik gelukkig warm.

Lijsken

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-22 12:13

Zonnetje81 schreef:
zelf s met 23 graden voelt het hier helemaal niet warm

Zonnetje81 schreef:
Paardrijlegging met een superdry trainingsbroek er overheen.
Hemdje, ariat fleece trainingsvest en een fleece vest van kingsland.
dikkere sokken met badstof voering aan. En in mijn cowboy laarzen overdag dubbel

Ik vind het best schokkend dat je het met deze hoeveelheid kleding icm een temperatuur van 23 graden in huis nog zo koud hebt. Speelt er niks anders? Ik had het ooit ook zo extreem koud, maar dat bleek een probleem met mijn schildklier, met de juiste medicatie is het nu een stuk beter te doen.

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-22 13:07

Het hoort erbij denk ik. Ik ben 5 jaar terug 20 kg afgevallen en sindsdien heb ik het altijd koud :brr: vooral nu. Dus ik heb bijna altijd dikke sokken aan, en pas een korte broek bij 25 graden plus. Maar soms vind ik het zelfs dan nog koud als ik niet in de zon ben :=

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-22 14:07

Ik heb geen ervaring met afvallen maar heb sowieso niet enorm veel op de botten + lage bloeddruk.
Voor mij is het iets dat bij het leven hoort.
Zodra het buiten onder de 20 graden gaat krijg ik het koud. Ik heb ook rustig bij een buitentemperatuur van 15 graden een muts op en handschoenen aan :+
Als ik thuis werk trek ik een dikke panty onder mijn broek aan, dikke sokken met mega sloffen erover, en 3 lagen bovenkleding. Ik gebruik ook vingeloze wollen handschoenen voor het typen.
Ik ga regelmatig tussen de middag naar mijn paard maar ik moet zeggen dat die bewegingswarmte hooguit een uurtje nut heeft.

Mando

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-22 14:19

Herkenbaar.

In de winter drink ik warm water of thee.
Ik heb een warmte rug kussen als ik daar tegenaan ga zitten wordt de rest ook warm.
Zorgen dat je nieren en bijnieren warm worden dan wordt de rest ook warm.
Laagjes.. eigenlijk doe je alles al.

Het is vreselijk om het altijd koud te hebben.

In bed pyama, waterbed op warm, sokken, dik dekbed en tegenwoordig ook zwaarte deken erover wat ook veel warmte vasthoud.

Succes,

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-22 16:43

Ik herken het ook. In en in koud nu ik 30kg afgevallen ben en nog steeds in een kcal tekort zit. Ik heb een kruik in bed en dikke vesten aan, maar ik verdom het om mn huis warmer te stoken.

Winged

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-22 16:53

Zonnetje81 schreef:
Helaas zit dat er nu niet in, ik heb voorheen actief kracht training gedaan. Maar ik werk fulltime, na het werk 2 pony’s verzorgen in eigen beheer en daarna thuis nog mijn eigen dieren bedrijfje waar ik fysiek ook nog 2 uur bezig ben. Dus helaas is mijn dag te kort.

Zelfs een wandeling van 15 minuten kan al helpen warm te worden. Bewegen zorgt voor warmte.

Verder: kleden in laagjes, warme dranken (Warme citroenranja?), voeten goed warm houden, dekentje, eventueel 10 minuten hoepelen of touwtje springen...

Movement

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-22 18:51

Menino schreef:
Is wetenschappelijk geloof ik juist onderzocht dat dit averechts werkt omdat de hete drank je kacheltje naar beneden haalt :P Maar je kunt er wel lekker je handen aan opwarmen.

Oh echt? Ik ervaar dit niet. Ik word er juist heerlijk warm van! In de zomer klopt het inderdaad wel dat thee drinken op warme dagen helpt om je lichaam te koelen.

Suliko

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-22 18:58

Movement schreef:
Menino schreef:

Oh echt? Ik ervaar dit niet. Ik word er juist heerlijk warm van! In de zomer klopt het inderdaad wel dat thee drinken op warme dagen helpt om je lichaam te koelen.

Andersom klopt het inderdaad ook niet. Het koelt af in de zomer, maar in de kou is het juist prettig voor je lichaam om warm te eten en te drinken, omdat anders je lichaam de vloeistof op lichaamstemperatuur moet krijgen wat warmte kost.

Zonnetje81

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-12-22 22:45

Vandaag een betere dag sinds ik thuis ben!

Gisteren was denk ik (hoop ik) een extreem slechte dag en inderdaad met wat ik aan had dacht ik wat mankeer ik.

Vandaag sinds ik thuis ben 1,5 uur bezig geweest met de katten en zit nu op de bank en heb het niet koud.

Op het werk wel even ouderwets heerlijk tegen een warme radiator gehangen voor een uur. Een van mn collega’s kwam binnen brrrrr het isnhier zo koud overal. Dus erg toepasselijk.

Zonnetje81

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-12-22 22:47

Winged schreef:
Zonnetje81 schreef:

Zelfs een wandeling van 15 minuten kan al helpen warm te worden. Bewegen zorgt voor warmte.

Verder: kleden in laagjes, warme dranken (Warme citroenranja?), voeten goed warm houden, dekentje, eventueel 10 minuten hoepelen of touwtje springen...

Dat snap ik maar ik doe al zoveel na mijn werk! Dus meer bewegen zie ik niet zitten. Ik moet af en toe even tot rust komen. Ik werk ooit 60 uur per week en sowieso 7 dagen pw met mijn eigen bedrijf.

lies_sparkle

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-22 23:22

Even een andere hoek; als je zo koud wordt, dan is je motortje ook niet meer aan. Het helpt natuurlijk niet als je zo weinig eet met het afvallen dat je per ongeluk je hele metabolisme (= motortje) stil legt. Helpt het misschien om iets meer te eten? Het hoeft echt niet veel meer hoor maar als je net over een randje valt kun je het heel koud krijgen.

Ik heb het soms zo druk dat ik vergeet te eten en dan heb ik het erna ook zooo koud! Nu heb ik het momenteel ook wel koud maar echt niet zo extreem als jij beschrijft.

Dus misschien een klein beetje extra eten wat je wel weer verbrandt als je interne motortje weer aan gaat :)