Coeliakie

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

chevax

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-12-22 17:28

Ayasha schreef:
Maar je hebt Crohn? Word je daarvoor behandeld?
Van Crohn is geweten dat het niet enkel in de dikke darm blijft.
Ik zou het dan denk ik meer bij de Crohn gaan zoeken.

Nee, ik word niet behandeld omdat mijn dikke darm volledig is verwijderd. Daarmee was al het aangetaste weg. In eerste instantie was de diagnose colitis met vermoeden van crohn. Omdat alleen m’n dikke darm ziek was (en dat past bij colitis), maar de pathologie wel crohn was. En tot nu toe was er verder nooit iets ziek.

maj0

Re: Coeliakie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-22 18:16

At je al glutenvrij op het moment van het onderzoek bij de mdl?

Hier ook iemand met coeliakie. Ik had ook niet de normale coeliakie dingen. Ik had alleen ontzettend buikpijn. Maar ik hoor ook mensen die totaal geen last hebben maar wel coeliakie hebben.

Ik zou toch eens met de mdl om tafel gaan wat het nu precies is en wat je beste kunt doen.

Wat betreft glutenvrij eten. Ja het is wennen maar er zijn zat dingen die best goed te doen zijn, maar dat is af en toe even zoeken.
Brood is zo ding de 1 vind dit de ander vind dat lekker. Ik haal het brood bij bakker leo

Ik hoop dat je snel weet waar je aan toe bent.

chevax

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-12-22 18:21

maj0 schreef:
At je al glutenvrij op het moment van het onderzoek bij de mdl?

Hier ook iemand met coeliakie. Ik had ook niet de normale coeliakie dingen. Ik had alleen ontzettend buikpijn. Maar ik hoor ook mensen die totaal geen last hebben maar wel coeliakie hebben.

Ik zou toch eens met de mdl om tafel gaan wat het nu precies is en wat je beste kunt doen.

Wat betreft glutenvrij eten. Ja het is wennen maar er zijn zat dingen die best goed te doen zijn, maar dat is af en toe even zoeken.
Brood is zo ding de 1 vind dit de ander vind dat lekker. Ik haal het brood bij bakker leo

Ik hoop dat je snel weet waar je aan toe bent.

Nee, ten tijde van de operatie at ik gewoon. De letsels aan maag/twaalfvingerige darm zijn niet recent ontstaan, daarvoor is de schade te intensief. Ik heb ook geen buikpijn. Het is gewoon erg vervelend dat er tegenstrijdige dingen worden gezegd. Ik hou het zelf voorlopig ook maar op crohn. Heb nu maagbeschermers.

tootje71

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-22 18:54

Ik heb de ziekte van during , mijn gluten allergie uit zich voornamelijk op de huid middels enorme jeuk en open plekjes. Als ik gluten eet krijg wel iets buikpijn en last van gas maar de meeste last heb ik op de huid.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-22 18:59

chevax schreef:
Nee, ten tijde van de operatie at ik gewoon. De letsels aan maag/twaalfvingerige darm zijn niet recent ontstaan, daarvoor is de schade te intensief. Ik heb ook geen buikpijn. Het is gewoon erg vervelend dat er tegenstrijdige dingen worden gezegd. Ik hou het zelf voorlopig ook maar op crohn. Heb nu maagbeschermers.

Dan zou ik de prof vertrouwen zoals je al doet, kan hij eventueel naar je huisdokter bellen?

Mij valt op dat colitis en crohn echt precies ziektes zijn die geheel niet in de boeken voorkomen. :+ elke dokter die niet specifiek voor de darmen is heb ik al moeten uit leggen wat het in houdt. Zeker als de schade er al langer moet zitten vrees ik toch dat dat letsel van crohn is eerlijk gezegd...