Wat heb ik toch? steken in buik

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

DeTjoeter

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-22 21:44

Deugenietje schreef:
DeTjoeter schreef:
Ik heb een periode ook veel buikpijn gehad, steken en de dokter dacht aan galstenen. Het was zo erg dat ik me moest ziekmelden van werk. Ik heb toen ook een echo gehad en er was niks te vinden. Uiteindelijk bleek ik wormen te hebben waar ik zo'n buikpijn van kreeg. Dus iets heel anders en de dokter had daar ook nooit aan gedacht. Ik had ook licht verhoogde infectiewaarden.

OH jeetje, bah.

Zag je de wormen ook terug in je ontlasting?

Uiteindelijk na een aantal weken heb ik 1 worm in de ontlasting terug gevonden. Verder niks! Daarna een wormenkuurtje en geen buikpijn meer gehad.

Ik weet niet hoe ik dubbel moet quoten, maar om ts haar vraag ook te beantwoorden: ik had verder geen jeuk! Dat verschilt misschien per soort worm?

Yltje

Re: Wat heb ik toch? steken in buik

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-22 22:20

Er vroeg al iemand naar de alvleesklier, was daar naar gekeken? Ook hier ervaring mee en bij mij begon het als rugpijn, gevoel van verkeerd hebben geslapen. Dat werd op een gegeven moment enorme krampen. Ik ben nog nooit bevallen maar kon me voorstellen dat weeën zo moesten voelen. Maar op een gegeven moment deed alles gewoon zeer. Ik dacht zelfs meer last rechtsonder, richting blinde darm, te hebben als links waar je avleesklier zit.

Al met al hoop ik dat ze je snel kunnen helpen! Sterkte!

Boheme

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-22 23:11

Art_Ificious schreef:
Thnx, maar volgens gyneacoloog moet als het aan de nieren is de pijn uitstralen naar de rug ook, dat heb ik niet.

ps. Ben minder actief, kom alleen nog via laptop op bokt dus vooral 's avonds als ik thuis ben.

Laat eens je eens nakijken door een MDL arts een gynaecoloog weet niet alles van de buik en organen. En bij mijn man had hij ook geen pijn in zijn rug bij nierstenen en ik had met mijn galstenen pijn in mijn middenrif en kon juist verlichting vinden door stil uitgestrekt te gaan liggen op een koude vloer, andere hadden juist bewegingsdrang . Dus ook a typische symtomen

Eapy

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-22 05:36

Art_Ificious schreef:
Thnx, maar volgens gyneacoloog moet als het aan de nieren is de pijn uitstralen naar de rug ook, dat heb ik niet.

ps. Ben minder actief, kom alleen nog via laptop op bokt dus vooral 's avonds als ik thuis ben.

Ik aanvankelijk ook niet.

Dorine92

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-22 07:53

Slik je medicijnen of pijnstillers? Sowieso kan bijvoorbeeld ibuprofen of diclofenac mega veel schade geven, maar er zijn veel meer medicijnen waar je eigenlijk een maagbeschermer bij moet slikken. En dan nog is het de vraag of die helpt

Natascha

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-22 09:01

Het kan natuurlijk van alles zijn. Zelf had ik precies dezelfde klachten. Bleek bij mij van een flinke candida te komen icm glutenintolerantie. 1 stuk darm links onderin m'n buik was enorm gevoelig. Als ik daarbij dan ook nog eens ongesteld was ging mijn immuunsysteem op hol en kreeg ik vreselijke steken en krampen zo erg dat ik op het laatst gewoon flauwviel van de pijn.
Regulier arts dacht aan nierstenen. Ben uiteindelijk uit wanhoop naar een orthomoleculair arts gegaan en die wees me op candida. Moest per direct op streng candida dieet en glutenvrij gaan eten. Nooit meer last van gehad gelukkig.
Wat redelijk hielp bij de steken/krampaanvallen is buscopan.
Weet natuurlijk niet wat jouw verhaal is, maar misschien dat je hier wat aan hebt.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-22 10:17

Endometriose?

Art_Ificious

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-12-22 22:55

bedankt voor de nieuwe input.

Vorige zondag was het weer zover... een enorme steek/kramp links direct aandrang om groot toilet te bezoeken en ook moeten gaan, ontlasting was ook meer aan de zachte kant en lichtbruin, leek ook een grotere hoeveelheid dan ik gewoonlijk heb.
geen koorts.

's avonds nog lichte krampen/steken (moeilijk te beschrijven wat het nu precies is), misselijk maar geen koorts. Echter de hele nacht niet goed kunnen slapen en als ik me omdraaide in bed zo misselijk dat ik moest overgeven tot 4x toe die nacht. Kwam ook echt van heel diep.

Maandag niets anders gedaan dan in bed gelegen, niet kunnen eten, en maar 2 glazen gedronken toen ik iets of wat helderder wakker was.
Huisarts had me dinsdag ook thuis gelaten om wat op kracht te komen na maandag niet gegeten te hebben, ik miste ook echt veel energie zowel dinsdag als de rest van de week op het werk voelde ik me nog zwak.

Eten lukt echter nog steeds niet zoals voorheen, ik kan de grote hoeveelheden die ik at precies niet meer binnen krijgen. Waar ik bv moeiteloos een gewone friet + 2 stukken vlees kon eten, kan ik nu een kleine friet en 1 stuk vlees niet eens volledig op krijgen.
Ook het gevoel dat eten en drinken op m'n maag blijft liggen soms.
Ook minder hongerig tussendoor.

Denk steeds meer aan verder onderzoek van maag en darmen.

Art_Ificious

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-12-22 23:05

bijkomend heb ik ook veel last van vermoeidheid. Waar ik normaal na het werk nog energie heb om direct naar de paarden te gaan bv, viel ik woensdag bijna direct in slaap toen ik na het werk thuis even op bed ging liggen. Donderdag ook nog snel vermoeid ondanks 8u slaap te hebben gehad de nacht.

Flower033

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-22 23:18

Klinkt wel iets van de maag, galblaas of alvleesklier.
Galstenen worden nog wel eens over het hoofd gezien. Zeker als het kleintjes zijn. Geeft pijn. En misselijkheid bij veel eten.
Als er een steentje klem heeft gezeten waardoor er geen gal naar je darmen kan, krijg je lichtgekleurde of zelfs grijze en ontlasting.

Art_Ificious

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-12-22 23:22

vandaag geen krampen/steken gehad,
maar wel minder honger, gevoel dat eten en drinken op de maag blijft liggen.

Ik snap het gewoon niet meer. Ik wil terug de energieke vrouw zijn die ik was voor september :(

xLoki

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-22 23:38

Hoi TS, ik vind het heel herkenbaar klinken. Ik heb prikkelbare darm syndroom en daardoor twee keer een forse darmontsteking gehad. De tweede keer vergelijkbare symptomen als jij omschrijft, alleen dan had ik het rechts naast de navel. Ben hiervoor op de SEH geweest (ivm koorts, veel pijn en hoge infectiewaarden) en meerdere keren bij de MDL arts. Bij mij was echter wel op de abdomen echo de ontsteking te zien en ik had hele forse loslaatpijn (dus als de dokter in je buik drukt en dan plotseling los laat, dan ging ik door het plafond). De pijn verergerde na een maaltijd en verminderde na stoelgang, tijdens/vlak voor de stoelgang ondraaglijke pijn, eigenlijk precies hoe jij omschrijft. Ik moest toentertijd van de MDL een vezelarm dieet volgen, zodat je darmen 'stil' komen te liggen en tot rust komen. Daarbij gebruikte ik zo nodig medicatie tegen de krampen (buscopan) en hebben we verschillende andere medicijnen geprobeerd, die helaas niet hielpen. Uiteindelijk bij een diëtist terecht gekomen en het FODMAP dieet gevolgd, wat voor mij een groot deel van de klachten tot rust heeft gebracht. Mocht je vragen hebben, stuur me gerust een PB.

Art_Ificious

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-12-22 23:41

xLoki schreef:
Hoi TS, ik vind het heel herkenbaar klinken. Ik heb prikkelbare darm syndroom en daardoor twee keer een forse darmontsteking gehad. De tweede keer vergelijkbare symptomen als jij omschrijft, alleen dan had ik het rechts naast de navel. Ben hiervoor op de SEH geweest (ivm koorts, veel pijn en hoge infectiewaarden) en meerdere keren bij de MDL arts. Bij mij was echter wel op de abdomen echo de ontsteking te zien en ik had hele forse loslaatpijn (dus als de dokter in je buik drukt en dan plotseling los laat, dan ging ik door het plafond). De pijn verergerde na een maaltijd en verminderde na stoelgang, tijdens/vlak voor de stoelgang ondraaglijke pijn, eigenlijk precies hoe jij omschrijft. Ik moest toentertijd van de MDL een vezelarm dieet volgen, zodat je darmen 'stil' komen te liggen en tot rust komen. Daarbij gebruikte ik zo nodig medicatie tegen de krampen (buscopan) en hebben we verschillende andere medicijnen geprobeerd, die helaas niet hielpen. Uiteindelijk bij een diëtist terecht gekomen en het FODMAP dieet gevolgd, wat voor mij een groot deel van de klachten tot rust heeft gebracht. Mocht je vragen hebben, stuur me gerust een PB.
bedankt. Die loslaat-test had huisarts en gyneacoloog ook gedaan, dat gaf geen klachten bij mij.

mijn darmen hebben wel meer dan 24u "stilgelegen" van zondagavond tot dinsdagmiddag heb ik namelijk niets gegeten, enkel 2 glaasjes gedronken. Eerste keer ontlasting had ik ook pas woensdag weer, ook een klein beetje maar.

Zinzi_jewel

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-22 01:33

Volg even, dochter van bijna 16 zelfde soort klachten ! Zit nu ook in onderzoeksfase
Misschien lees ik hier wel dingen waar we zelf niet aan denken .

Froukje_J

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-22 05:02

Ik herken mezelf toch wel in je verhaal...
Bij mij bleken het toch verstopte darmen te zijn..
En nee dat was op echo's en foto's niet te zien.. ook op gynaecologisch gebied was alles uitgesloten..
Ik kon ook elke dag wel naar de wc soms vaker, had ook diaree maar dit kan dus gewoon langs de verstopping gaan.
Ik ben er echt goed ziek van geweest inc koorts.
Ook zou ik je adviseren om je bloed eens op bepaalde allergieën enz te testen.
Je verhaal past bijvoorbeeld ook wel een beetje bij Coeliake.
Ik wens je heel veel beterschap!

Sanet

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-22 07:35

Maar er is dus nog steeds geen verwijzing naar een MDL arts? Mijn man heeft een ontstoken galblaas gehad, met onwijze koliek aanvallen, dan deed het gewoon vanaf zijn borstbeen tot zijn schaamstreek zeer. Niet specifiek op 1 plek.

Het wordt nu toch wel gewoon tijd om naar alle andere organen te kijken dan je baarmoeder, blaas en nieren?

ievie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-22 10:17

Froukje_J schreef:
Ik herken mezelf toch wel in je verhaal...
Bij mij bleken het toch verstopte darmen te zijn..
En nee dat was op echo's en foto's niet te zien.. ook op gynaecologisch gebied was alles uitgesloten..
Ik kon ook elke dag wel naar de wc soms vaker, had ook diaree maar dit kan dus gewoon langs de verstopping gaan.
Ik ben er echt goed ziek van geweest inc koorts.
Ook zou ik je adviseren om je bloed eens op bepaalde allergieën enz te testen.
Je verhaal past bijvoorbeeld ook wel een beetje bij Coeliake.
Ik wens je heel veel beterschap!

Hier moest ik ook wel aan denken.
Sterkte

Iser

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-22 10:55

Ik denk I ook aan diverticulitis. Heb dezelfde klachten gehad, soms wel pijn, soms niet. Laatste keer ben ik opgenomen in het ziekenhuis maar ze konden niets vinden. Pijn werd steeds erger, en na een paar dagen is er een mri gemaakt en een scan. Ik bleek een gesprongen divertikel te hebben, dus een darm perforatie. Na een spoedoperatie werd ik wakker met een stoma.
Ik zou het toch nog maar een keer naar voren brengen bij je (huis)arts.