Welke lippenbalsem werkt écht?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Aight

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-22 16:18

edit: tekst wat aangepast

ik gebruik zelf 1x in de week bepanthen zalf of cicaplast baume

Dit zijn cremès net zoals huidcreme die echt intrekken en niet alleen maar afsluiten (zoals olie/vaseline).

Vaseline is prima om je huid af te sluiten (en vocht binnen te houden), maar als je vocht tekort komt, dan moet je die voeden. Waarschijnlijk is in de winter de luchtvochtigheid in je (slaap)kamer en buiten erg laag. Daardoor drogen ze uit. Kijken of je die kan verhogen. Daarnaast aanvullen met voedende creme en dán kan je evt je lippen afsluiten met een olie/balsem.

AmyJamess

Re: Welke lippenbalsem werkt écht?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-22 16:22

Ik volg.

Het hele jaar door heb ik alleen maar droge lippen tot bloedens toe.
Heb gewone lipbalsem geprobeerd, vaseline uit een potje en blistex. Alle 3 helpt niet.
Ook niet smeren geprobeerd maar op een gegeven moment gaan de scheuren gewoon pijn doen.

Nu zag ik laatst ook lipmaskers voorbij komen. Iemand die dat gebruikt of ervaring mee heeft?

DiantaM

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-22 16:31

Echt het enige dat bij mij werkt als ik acuut pijnlijke droge lippen heb, is vaseline.

Een a twee daagjes smeren en ik ben er weer van af. Van al het andere wordt het alleen maar ellendiger.

Amber_anne

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-22 16:38

AmyJamess schreef:
Ik volg.

Het hele jaar door heb ik alleen maar droge lippen tot bloedens toe.
Heb gewone lipbalsem geprobeerd, vaseline uit een potje en blistex. Alle 3 helpt niet.
Ook niet smeren geprobeerd maar op een gegeven moment gaan de scheuren gewoon pijn doen.

Nu zag ik laatst ook lipmaskers voorbij komen. Iemand die dat gebruikt of ervaring mee heeft?

Stoppen met smeren en dan olijfolie of kokosolie gebruiken

Hoe erg het ook is bij mij hielp het doorzetten wel

BeFunny

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-22 16:43

Bij mij werkt enkel vaseline
Savonds voor het slapen gaan doe ik er een flinke klodder op en overdags kleine laagjes.

ElCid

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-22 16:44

Ik maak mijn eigen lippenbalsem, erg makkelijk en die werkt echt en is zonder chemische toevoegingen.
Als olie kan je dan van alles nemen ( avocado, amandel, olijf, etc. etc. ) en als "boter" gebruik ik cacao of shea boter. Etherische olie kan, maar is niet nodig. Voor recept; https://aromalifestyle.nl/lippenbalsem-recept/

BeFunny

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-22 16:49

Dat deed ik ook idd. En deed vooral een mengsel van vaseline/honing en Shea butter was ook fijn spul. Maar enkel vaseline voldoet dus doe ik die moeite niet meer.

Slmt9

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-22 16:54

Met vaseline kwam ik er juist niet vanaf en leek het juist in stand te houden. Met mn eigen product heeft t even wat weken geduurd, maar ben ik er niet meer van afhankelijk.

Dizzy505

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-22 16:57

Danielleeee_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-22 16:58

Ik heb in elke jas en tas een klein potje vaseline :D Werkt bij mij heel goed tegen droge lippen!

ElCid

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-22 17:06

Vaseline is een minerale olie, op basis van petroleum.............ik smeer niks op mijn lijf wat ik niet zou kunnen eten en petroleum..........nou nee.
Als ik al iets koop is het de balsem van Burts Bees, die is heel fijn.

BeFunny

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-22 17:12

Maar je gebruikt wel oliën in je producten?
Ik heb jaren lang gewerkt met Olien o.a. en maakte zeep, crèmes, shampoo etc ook kaarsen en waxmelts
Als ik iets niet op droge huid wil dan zijn het geurolièn of dat nou etherisch of parfum is. Dat droogt namelijk uit.

En ik zweer echt bij vaseline. Ook bij kloofjes. Of een butter zoals Shea en dan puur.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-22 17:35

Leo schreef:
Ik heb drama lippen, snel pijnlijk, maar de lippenbalsem van Loveli werkt fantastisch! Ik heb zowel naturel als met een kleurtje.

Hier sluit ik me bij aan!

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-22 18:05

germie schreef:
De huid kan er niets mee. Het is ook absoluut niet giftig, maar het betekent wel dat het wel zacht aanvoelt, maar niet helpt om de huid te voeden.

Klopt.. vaseline legt een laagje op de huid waardoor er geen vocht uit kan en droge lucht en/of zure urine de huid niet (verder) kan beschadigen.
Je wilt juist dat je lippen niet gevoed worden (lees: de huid opent zich) waardoor je juist vocht gaat verliezen.
Laatst bijgewerkt door Brainless op 23-11-22 18:12, in het totaal 1 keer bewerkt

Suliko

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-22 18:08

Absoluut weleda Everon of die van Burts Bee's, op basis van natuurlijke, milde ingrediënten en geen petroleum of alcoholzooi wat juist uitdroogt en te heftig is. Die van Loveli klinkt ook goed, ik gebruik hun zonnebrand wel eens.
Sindsdien heb ik altijd zachte lippen. Wat voor mij goed werkt is het voor het slapen gaan opsmeren zodat het kan herstellen.

Ladyson

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-22 18:17

Hyarulon nog wat.. Dat heeft namelijk (echt bewezen) als werking dat het vocht aantrekt en vasthoudt.

Slmt9

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-22 18:23

Brainless schreef:
germie schreef:
De huid kan er niets mee. Het is ook absoluut niet giftig, maar het betekent wel dat het wel zacht aanvoelt, maar niet helpt om de huid te voeden.

Klopt.. vaseline legt een laagje op de huid waardoor er geen vocht uit kan en droge lucht en/of zure urine de huid niet (verder) kan beschadigen.
Je wilt juist dat je lippen niet gevoed worden (lees: de huid opent zich) waardoor je juist vocht gaat verliezen.

Je kan ook eerst de voedende olie doen en dan dun laagje vaseline erover heen. Dat adviseert Jetske Ultee en een Dr. Leenarts bijv. ook bij nachtcrème.

JesdaJinn

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-22 18:25

Ik werk in een koelcel (ong 3 graden) en als ik last krijg van droge lippen is vaseline het enige dat echt goed helpt

RvS

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-22 18:44

Fid

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-22 19:00

Ragdollcat

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-22 19:34

Blistex, blauwe potje!
Echt niks meer anders voor mij.

daantjuhhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-22 19:42

Hier werkt alles.

Ik heb het probleem als ik droge lippen heb dat ik er aan ga peuteren en hele vellen eraf trek.
Ook flink bloeden vaak.

Een paar x smeren en weg is het.
En dan peuter ik er ook niet meer aan.

Sunnda

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-22 20:07

Rituals!

_Lois_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-11-22 20:12

Oh wow, veel reacties! :D

Ik smeer nu niks, heb nog een oude balsem liggen maar die werkt dus ook niet echt dus ik smeer vaker niet dan wel. Maar ik merk dat als ik niks smeer, ik velletjes krijg en daar aan ga zitten pulken of dat ik vaak met mn mond m'n lippen nat maak.
Veel verschillende suggesties ook, zag dat oa Loveli, Burt Bees en Bepanthem vaker genoemd werden. Ik wil ook graag iets zonder troep inderdaad.
Ik ga online kijken en wat bestellen :j

Sure_lee

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-22 20:13

Ik heb loveli en burt Bees geprobeerd maar werkt voor mij minder dan die van Weleda.