Uitslag oogtest wat betekend het?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Nico12

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-22 08:57

veneri schreef:
Vanwege veel hoofdpijn, snachts met 1 oog nauwelijks wat zien, en soms wazig zien achter de pc, heb ik mijn ogen laten testen. Er is een bril in de maak....
Maa wat betekend deze testuitslag nu precies?

..... oog sterkte cilinder as
Veraf Links 0.00 -1.25 81
Veraf Rechts 0.00 -0.75 96

Doet mij denken aan droge ogen/ te weinig knipperen wegens pc werk.
Probeer eens 3 tot 5 keer per dag Hylo gel, natuurlijk middel.
Als dat help maar net niet genoeg dan Idroflog echter deze is gebruik na advies oogarts. Bouwt traanfilm op na een periode van enkele maanden.
Noch sterkere middelen zijn Vidisic echter ook advies oogarts nodig.
Kijk ook of onderste ooglid, nabij oog, echt huidkleurig is en niet rood.

Wistaire

Re: Uitslag oogtest wat betekend het?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-22 13:07

Als je nog steeds klachten heb zou ik gewoon even terug gaan. Mocht de opticien er nou niets mee kunnen toch even door laten sturen naar een oogarts... je hebt maar één paar ogen, daar moet je zuinig op zijn.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-22 13:15

Drie dagen is kort, wanneer je na twee weken nog problemen hebt dan terug gaan.

_Kellyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-22 15:17

Toen ze bij mij lenzen hadden gegeven met de cilinder die ze gemeten hadden, had ik ook een dronken gevoel, waardoor ik zelfs misselijk werd. Bij mij maakte het trouwens niet uit of ik mijn lenzen 3 dagen in had om te proberen of een week, het werd bij mij niet minder en ging ook niet weg. Heb na een week ook echt gezegd dat dit niet te doen was.. Daarom hebben ze toen een kwartje van de cilinder afgehaald en heb toen nergens meer last van gehad. Misschien is jouw cilinder toch ook iets te sterk?

Janneke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-22 15:39

Hmm, nadat ik er ooit achterheen had gezeten dat de cilinder netjes werd gemeten,
zette ik de bril op en mijn ogen ontspanden.

Ik herken het gevoel van een nieuwe bril en denken '... brrr, moet ik voortaan zo kijken?'.
En nee, dat hoeft echt niet.

har166

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-22 15:41

Ik heb een goed oog en een slecht oog. Mijn slechte oog laat zich niet meten en corrigeren XD maar als ik een bril opzet waarbij beide ogen een glas op de juiste sterkte hebben dan ziet mijn goede oog wazig. Ik herken dat wazige dus. Ik wilde graag een bril om muziek ( beter ) te kunnen lezen, maar mijn slechte oog corrigeert zichzelf zodanig dat daar geen juiste sterkte op kan worden aangemeten. Heb jij nu een bril waarbij beide ogen een corrigerend glas hebben?

Annick75

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-22 16:23

Nico12 schreef:
Doet mij denken aan droge ogen/ te weinig knipperen wegens pc werk.
Probeer eens 3 tot 5 keer per dag Hylo gel, natuurlijk middel.
Als dat help maar net niet genoeg dan Idroflog echter deze is gebruik na advies oogarts. Bouwt traanfilm op na een periode van enkele maanden.
Noch sterkere middelen zijn Vidisic echter ook advies oogarts nodig.
Kijk ook of onderste ooglid, nabij oog, echt huidkleurig is en niet rood.

Advies oogarts bij Vidisic hoeft volgens mij niet perse, ik heb het gewoon via de huisarts. Nou heb ik het al jaren, dus wellicht is er in de tussentijd iets veranderd. Ik combineer het inmiddels met artelac, ook via de huisarts.