Handschoenen om honden te wandelen?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

BillyJ

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-11-22 11:15

miereneter schreef:
Goede ervaringen met Sealskinz hier, maar die ik had waren wel dik en lomp. Een andere mogelijkheid (naast zeilspul) is alpinistenhandschoenen, die moeten ook met touw werken. Bijvoorbeeld van de Decathlon: https://www.decathlon.nl/p/leren-handsc ... KsQAvD_BwE

Deze soort heb ik al, maar ondanks het goed behandelen van het leer worden ze erg zompig na enige tijd en ze drogen ook erg langzaam. (Kan ze niet op de verwarming leggen door het leer)
Opzich worden mijn handen niet koud, maar volgende dag natte handschoenen aantrekken is 10x niks.

Anoniem

Re: Handschoenen om honden te wandelen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-22 12:02

Ik heb leren handschoenen met voering. Erg warm, en kan het poepzakje zelfs nog loskrijgen met de handschoenen aan. Als ik ze thuis heb gebruik ik ook wel eens mijn roeckl's want die zijn ook zo lekker warm

Evelyne79

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-22 12:05

Neus eens bij motorhandschoenen

tamary

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-22 13:00

BillyJ

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-11-22 12:27

midori

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-22 14:21

BillyJ schreef:
Die van Kerbl zien er idd ook wel goed uit!

Ze moeten niet 100% waterdicht zijn, maar ook niet dat ze na 5min al vol zitten met water.
Ik ken de membranen. (Zelf zeiler en motorrijder geweest en jarenlang in scheepvaart gewerkt).
Maar ik dacht, mss heeft iemand al ervaring met een bepaald type handschoen dat fijn is, specifiek voor wandelen met de hond haha
Ik heb genoeg echt waterdichte handschoenen thuis, maar ik vind deze te dik/stug/lomp/.. lekker als je uren stilstaat aan dek, maar niet om met hondenlijnen te sjouwen.

Ah dan hoef ik je daar inderdaad niks over te vertellen :D probleem ligt m inderdaad in dat je dingen vasthoudt net je handen, dan staat er meer "druk" op en laten ze sneller water door.. de werkhandschoenen van de laatste post zijn dan idd een optie als je het niet erg vindt dat ze van boven wel nat worden. Perfect als het (bijna) niet regent maar je wel met natte dingen bezig bent.

_Christina

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-22 15:16

Zeilhandschoenen zijn prima! Zowel de vingerloze zomervariant (niet neopreen), als ook de winterversie (wel neopreen) van Decathlon. Ik heb net zo'n lomp exemplaar, ik kan alleen niet bevestigen of het met (slip)lijnen waar grip op zit lang goed gaat, ik heb geen lijnen met extra grip. Het is dat je niet om de hoek woont, anders mocht je de mijne wel hebben of proberen. Ik heb het trekken al een tijd geleden afgeleerd/omgebogen, dus die handschoenen liggen stof te happen.

Milky_Way

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-22 15:17

Hier precies het zelfde probleem, heb een hond die niet los kan dus wandel vaak met een 10 meter lijn. Deze word klets nat buiten als de lijn door het natte gras gaat. Heb ook gezocht naar waterdichte handschoenen die niet al te dik zijn en heb deze gekocht bij de Bever:

https://www.bever.nl/p/extremities-insulated-wp-sticky-powerliner-handschoen-GPBAD42025.html?colour=4168

Heb ze nog niet gebruikt omdat ik het nog niet koud genoeg vond, dus of ze echt fijn zijn, lang meegaan en 100% waterdicht dat moet ik zelf ook nog ondervinden.
Maar wie weet heb je er wat aan en zijn ze wellicht geschikt voor jou :)

BillyJ

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-11-22 16:55

Oeh Milky_Way, die zijn er ook fijn uit!

@_Christina, de lijnen zelf hebben geen "grip", ik noem het sliplijn maar het is eigenlijk een sleeplijn?
Een lange (zoals longeertouw) lijn van 10m, 20m, ...

@Midori, het is idd omdat je de lijnen echt vast hebt en deze doorheen je handpalm bewegen/uitgeknepen worden haha ..
Ik heb idd de 3mm neoprene zeil handschoenen en deze zijn wel OK opzich. Maar wou toch even polsen of er nog iets beter was. Handen zijn hierin niet koud, maar wel nat.

_Christina

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-22 17:06

Oh sorry dan had ik verkeerd gelezen! Maar dan zijn die zeilhandschoenen zeker wel prima, ik zie dat ze tegenwoordig ook een dikke wintervariant hebben. Lijkt me alleen wat lastig daarmee beloningsbrokjes pakken (mocht je die gebruiken), maar ze lijken mij wel lekker warm (en waterdicht?)!

callippo

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-22 17:29

Met naad kan nooit helemaal waterdicht zijn.

Ik zweer bij mijn thermo werkhandschoenen. 100% waterdicht en warm. Kun je rustig de hele waterbak ijsvrij mee maken: Afbeelding

Nadeel: na een uur inspanning krijg je hierin wel zweethanden en ze zijn wat onhandig voor kleine handelingen.

BillyJ

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-11-22 12:47

Ik heb idd gisteren ook mijn gewone waterdichte werkhandschoenen aangehad met liner en die waren eigenlijk idd best goed haha

Ook leuke handschoenen gevonden van revolution race, de outdoor glove.
Met waterdicht membraan en versterkte "binnenhand". Mss die maar eens bestellen voor kerst :Y)