Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Dorine92 schreef:Ik kan je alleen iets zeggen vanaf de andere kant. Ik wil geen kinderen en ik heb nooit kinderen gewild. Ik zie het leuke ook niet van kinderen, dus dat maakt het wel heel erg makkelijk als je altijd alleen maar de nadelen eraan ziet![]()
Ik heb natuurlijk vriendinnen en veel andere mensen om me heen die wél kinderen hebben, en die zien mij continu doen waar ik zin in heb, schijt aan alles. En dan zeggen ze wel van jeetje wat lijkt me dat heerlijk. Ze zeggen ook van zodra je kinderen krijgt, draait letterlijk ALLES om de kinderen. Ook zeggen ze eigenlijk allemaal dat je relatie er niet beter van wordt, en veel zijn ook vrij vlot uit elkaar gegaan nadat er kinderen kwamen. Maarja... feit is ook dat veel mannen juist wegblijven bij vrouwen die geen kinderen willen, dus ja... wat is beter.. eerst iemand hebben en dan verliezen... of iemand helemaal niet kunnen krijgen?
Al met al denk ik dat de keuze die je maakt, uiteindelijk een keuze is tussen volledige vrijheid en volledig gevangenschap. Als jij denkt dat het voor jou niet zal voelen als gevangenschap, omdat je gevangen zit met het mooiste wat in jouw ogen het mooiste is wat je kunt hebben op aarde, dan zou ik ervoor gaan. Als het je benauwt of als je twijfelt, zou ik het niet doen.
En zoals al eerder genoemd is.. denk ook aan in wat voor wereld je zo’n kind neerzet
VanHuisUit schreef:Het houden van is onvoorwaardelijk en is dat altijd geweest én... je weet niet wat dat is als je geen kind(eren) hebt.
VanHuisUit schreef:En voor iedereen die twijfelt of uitstelt: er komt een leeftijd dat dat niet meer kan, en elk jaar dat je uitstelt is er één...
Avalanche schreef:VanHuisUit schreef:Het houden van is onvoorwaardelijk en is dat altijd geweest én... je weet niet wat dat is als je geen kind(eren) hebt.
Wow, hoe bedoel je dit? Ik schrik een beetje van wat je hier zegt, maar wil eerst weten hoe je het bedoelt.VanHuisUit schreef:En voor iedereen die twijfelt of uitstelt: er komt een leeftijd dat dat niet meer kan, en elk jaar dat je uitstelt is er één...
Ergens is dat ook wel prettig, Moeder Natuur maakt een einde aan de twijfel als je die nog had.