Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Dorine92 schreef:Ik kan je alleen iets zeggen vanaf de andere kant. Ik wil geen kinderen en ik heb nooit kinderen gewild. Ik zie het leuke ook niet van kinderen, dus dat maakt het wel heel erg makkelijk als je altijd alleen maar de nadelen eraan ziet![]()
Ik heb natuurlijk vriendinnen en veel andere mensen om me heen die wél kinderen hebben, en die zien mij continu doen waar ik zin in heb, schijt aan alles. En dan zeggen ze wel van jeetje wat lijkt me dat heerlijk. Ze zeggen ook van zodra je kinderen krijgt, draait letterlijk ALLES om de kinderen. Ook zeggen ze eigenlijk allemaal dat je relatie er niet beter van wordt, en veel zijn ook vrij vlot uit elkaar gegaan nadat er kinderen kwamen. Maarja... feit is ook dat veel mannen juist wegblijven bij vrouwen die geen kinderen willen, dus ja... wat is beter.. eerst iemand hebben en dan verliezen... of iemand helemaal niet kunnen krijgen?
Al met al denk ik dat de keuze die je maakt, uiteindelijk een keuze is tussen volledige vrijheid en volledig gevangenschap. Als jij denkt dat het voor jou niet zal voelen als gevangenschap, omdat je gevangen zit met het mooiste wat in jouw ogen het mooiste is wat je kunt hebben op aarde, dan zou ik ervoor gaan. Als het je benauwt of als je twijfelt, zou ik het niet doen.
En zoals al eerder genoemd is.. denk ook aan in wat voor wereld je zo’n kind neerzet
wat ik overigens niet echt mis. Ik geniet nu veel meer van eigen huis en omgeving ipv de constante sociale bezigheden.
Ik vind het namelijk zo zwaar. Een dier dat constant afhankelijk is. Dat níks kent nog. Geen ritme heeft. Veel aandacht wil. Je oppas moet regelen als je moet werken oid. Je huis constant een zooi is. En als je een poedersuiker dag hebt gehad, je alsnog de hond moet uitlaten of dat dan net de hond besluit lekker lang te blaffen.
zelfs zo dat ik dacht, waarom vertelden ze dat er nooit bij...
daarom dus, want als je dat had geweten...
lekker joch. VanHuisUit schreef:Het houden van is onvoorwaardelijk en is dat altijd geweest én... je weet niet wat dat is als je geen kind(eren) hebt.
VanHuisUit schreef:En voor iedereen die twijfelt of uitstelt: er komt een leeftijd dat dat niet meer kan, en elk jaar dat je uitstelt is er één...

Hoe rustig en ¨goedkoop¨ was ons leven toch voor haar. Avalanche schreef:VanHuisUit schreef:Het houden van is onvoorwaardelijk en is dat altijd geweest én... je weet niet wat dat is als je geen kind(eren) hebt.
Wow, hoe bedoel je dit? Ik schrik een beetje van wat je hier zegt, maar wil eerst weten hoe je het bedoelt.VanHuisUit schreef:En voor iedereen die twijfelt of uitstelt: er komt een leeftijd dat dat niet meer kan, en elk jaar dat je uitstelt is er één...
Ergens is dat ook wel prettig, Moeder Natuur maakt een einde aan de twijfel als je die nog had.
Maar dat is het dan ook wel weer en daarna heb ik 2 dagen nodig om bij te komen. Kinderen vreten energie voor mij. En ja, ik weet dat men zegt dat het anders is met je eigen kinderen, maar daar moet je dan maar op hopen. Voor hetzelfde geld is dat niet zo, maar eens je kinderen hebt heb je daar geen keuze in en je kinderen nog minder. Is dat dan iets waar je maar op moet gokken? Dat je het mogelijk leuk gaat vinden? Dat doe je bij een huisdier ook niet, waarom bij een kind dan wel? Ik snap de tijdsdruk, maar vind dat de wens de doorslag moet geven en als je te laat bent dan ja.. Moeilijk. Maar als je spijt hebt van het wel krijgen lijkt dat me erger dan andersom. Daar heb je immers ook de kinderen mee (en die voelen dat echt wel ook al probeer je het nog zo te verbergen).