Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Gitana schreef:Handig topic!
Ik wil ook weer gaan vergelijken en eventueel overstappen, dat doe ik eigenlijk elk jaar.
Zijn er mensen die geen tandverzekering hebben? Ik heb eigenlijk nooit wat aan mijn tanden en ga enkel voor controle. Het schijnt dat het in zo’n situatie voordeliger kan zijn om geen tandverzekering te hebben, maar het gewoon te betalen. Heeft iemand daar ervaring mee?
Ik wil ook weer gaan vergelijken en eventueel overstappen, dat doe ik eigenlijk elk jaar.
Zijn er mensen die geen tandverzekering hebben? Ik heb eigenlijk nooit wat aan mijn tanden en ga enkel voor controle. Het schijnt dat het in zo’n situatie voordeliger kan zijn om geen tandverzekering te hebben, maar het gewoon te betalen. Heeft iemand daar ervaring mee?
Gitana schreef:Okee goed om te horen!
Ik heb net even gecheckt en ik heb afgelopen jaar bijna 16 euro pm betaald aan tandartsverzekering. Dat heb ik inderdaad nooit opgemaakt
nobillity schreef:Gitana schreef:Okee goed om te horen!
Ik heb net even gecheckt en ik heb afgelopen jaar bijna 16 euro pm betaald aan tandartsverzekering. Dat heb ik inderdaad nooit opgemaakt
Dat is echt zonde van je geld inderdaad.
Je kan er dan nu voor kiezen dat je aankomend jaar geen tandartsverzekering afsluit.
Mocht er nou iets met je gebit aan de hand zijn kun je je altijd laten doorverwijzen naar de kaakchirurg (valt niet onder de tandartsverzekering). Of dat jaar erna weer een tandartsverzekering afsluiten.
janderegelaa schreef:nobillity schreef:Gitana schreef:Okee goed om te horen!
Je kan er dan nu voor kiezen dat je aankomend jaar geen tandartsverzekering afsluit.
Mocht er nou iets met je gebit aan de hand zijn kun je je altijd laten doorverwijzen naar de kaakchirurg (valt niet onder de tandartsverzekering). Of dat jaar erna weer een tandartsverzekering afsluiten.
Dan betaal je wel € 385,00 eigen risico...
Flowery schreef:Ik zit nu bij FBTO maar ik ben zwanger en zij hebben daar helaas geen extra module voor dus ik moet ook gaan shoppen. We hebben wel een verzekeringsmannetje die ik alles uit kan laten zoeken maar ben bang dan duurder uit te zijn dan wanneer ik t zelf doe
janderegelaa schreef:nobillity schreef:
Dan betaal je wel € 385,00 eigen risico...
Rongyos schreef:Flowery schreef:Ik zit nu bij FBTO maar ik ben zwanger en zij hebben daar helaas geen extra module voor dus ik moet ook gaan shoppen. We hebben wel een verzekeringsmannetje die ik alles uit kan laten zoeken maar ben bang dan duurder uit te zijn dan wanneer ik t zelf doe
Kraamzorg zit in de basisverzkering, ik weet niet wat je evt. meer zou willen?
In theorie kun je aanvullende verzekeringen afsluiten bij een andere verzekeraar dan waar je je basisverzekering hebt. Maar ze kunnen dan daar wel een extra prijs voor rekenen én ze zijn niet verplicht om je te accepteren.
MightyJoe schreef:Rongyos schreef:Kraamzorg zit in de basisverzkering, ik weet niet wat je evt. meer zou willen?
In theorie kun je aanvullende verzekeringen afsluiten bij een andere verzekeraar dan waar je je basisverzekering hebt. Maar ze kunnen dan daar wel een extra prijs voor rekenen én ze zijn niet verplicht om je te accepteren.
Er zijn wel een aantal vergoedingen opgenomen in de aanvullende verzekeringen omtrent zwangerschap.
Er is een eigen bijdrage per uur voor kraamzorg.
Extra kraamzorg bij bepaalde situaties.
Lactatiedeskundige
Eigen bijdrage verloskamer bij bevalling in ziekenhuis zonder medische noodzaak
Eventueel zwangerschapscursus.