Zorgverzekering 2023

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Re: Zorgverzekering 2023

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-22 07:32

Ik zit nu nog bij FBTO, ben ik tevreden over maar ik ga wel even kijken of het goedkoper kan. Heb weinig nodig, ben alleen basis verzekerd. Wil wel vrije ziekenhuis keuze hebben. Eigen risico ben ik elk jaar al kwijt aan mijn bezoek bij de reumatoloog en de medicijnen elke 3 maanden.

dierenfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-22 07:37

Hier al jaren IZA. Zeer tevreden maar wil dit jaar overstappen ivm kosten. Nog totaal geen idee waar naartoe ivm podoloog en dan is IZA de beste maar ook direct duurste

Denise_Storm

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-22 08:48

Wij zitten nu dit jaar voor het eerst bij Interpolis, maar daar ga ik heel snel weer weg. We hebben MeerZeker maar zelfs dan vergoeden ze bijna niks óf er zitten heel veel regeltjes aan vast.

Ik zat jarenlang bij Zekur en was daar erg tevreden over. Waren overgestapt omdat je bij Interpolis behandelingen kan delen. Maar ik betaal liever een extra fysiobehandeling dan alle andere dingen die ik dit jaar zelf moest betalen :+ Ik denk dat we nu ook weer bij Zekur uitkomen.

Gitana

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-22 09:33

Handig topic!
Ik wil ook weer gaan vergelijken en eventueel overstappen, dat doe ik eigenlijk elk jaar.

Zijn er mensen die geen tandverzekering hebben? Ik heb eigenlijk nooit wat aan mijn tanden en ga enkel voor controle. Het schijnt dat het in zo’n situatie voordeliger kan zijn om geen tandverzekering te hebben, maar het gewoon te betalen. Heeft iemand daar ervaring mee?

Muurp

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-22 09:36

Ik stip ook even.
Mijn collectieve zorgverzekering vanuit het werk vervalt, dus even kijken wat dat betekent voor mijn premie. :)

nobillity

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-22 09:52

Gitana schreef:
Handig topic!
Ik wil ook weer gaan vergelijken en eventueel overstappen, dat doe ik eigenlijk elk jaar.

Zijn er mensen die geen tandverzekering hebben? Ik heb eigenlijk nooit wat aan mijn tanden en ga enkel voor controle. Het schijnt dat het in zo’n situatie voordeliger kan zijn om geen tandverzekering te hebben, maar het gewoon te betalen. Heeft iemand daar ervaring mee?

Ik heb ook geen tandartsverzekering.
Ik betaal alleen de kosten voor de behandeling a €25. Daar ga ik geen verzekering voor afsluiten, ben ik meer kwijt dan als ik de behandeling zo betaal.

Lijsken

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-22 09:53

Gitana schreef:
Handig topic!

Ja, ervaring mee. Ik heb een prima gebit en ben duidelijk goedkoper uit dan met verzekering. Wat ik bespaar aan tandartsverzekering gaat in een potje voor als ik wel iets mocht krijgen, maar dat potje zit inmiddels vol zat :)

Gitana

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-22 10:19

Okee goed om te horen!
Ik heb net even gecheckt en ik heb afgelopen jaar bijna 16 euro pm betaald aan tandartsverzekering. Dat heb ik inderdaad nooit opgemaakt :\

nobillity

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-22 10:36

Gitana schreef:
Okee goed om te horen!
Ik heb net even gecheckt en ik heb afgelopen jaar bijna 16 euro pm betaald aan tandartsverzekering. Dat heb ik inderdaad nooit opgemaakt :

Dat is echt zonde van je geld inderdaad.
Je kan er dan nu voor kiezen dat je aankomend jaar geen tandartsverzekering afsluit.
Mocht er nou iets met je gebit aan de hand zijn kun je je altijd laten doorverwijzen naar de kaakchirurg (valt niet onder de tandartsverzekering). Of dat jaar erna weer een tandartsverzekering afsluiten.

Lijsken

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-22 10:42

Ik heb overigens altijd mijn tandartscontrole staan begin december, dan check ik met de tandarts of er toch iets moet gebeuren. Als dat het geval is kan ik daar m’n verzekering op aanpassen. Tot nu toe nooit nodig geweest maar nu ik wat ouder wordt vind ik die bevestiging van hem wel prettig.

listiglistje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-22 10:52

Ik verander wel, AON wordt Zilveren Kruis :P

Ik ben collectief verzekerd (basis plus uitgebreid aanvullend verzekerd) via mijn werk, ik betaal maar 114 euro nu
dus zeer goedkoop en van mijn werkgever krijg ik ook nog 19 euro bijdrage per maand. Totaal kosten 95 euro

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-22 10:57

Ik zit eigenlijk verplicht bij vgz. Betaal 183 euro en ben dus erg bang voor volgend jaar. Want eigenlijk gebruik ik bijna alles en ben dus bang dat het of nog veel duurder wordt of uitgekleed en ik dus of zelf veel moet betalen of achteruit ga qua gezondheid omdat het niet te betalen is maar wel nodig.

Zit via de gemeente bij vgz.

deksel

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-22 11:00

Gitana schreef:
Handig topic!

Ik heb ook geen tandartsverzekering. Ik betaal 1x per jaar dus de kosten, +- €40. Ik heb wel een tandongevallenverzekering, van (als het goed is) €1.50 per maand. Dus mocht ik op m’n muil gaan en m’n tanden kwijtraken, wordt dat in ieder geval vergoed.

Ik zit nu bij Unive maar hoef daar niet per se te blijven. Basisverzekering is voor mij goed.

Flowery

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-22 11:03

Ik zit nu bij FBTO maar ik ben zwanger en zij hebben daar helaas geen extra module voor dus ik moet ook gaan shoppen. We hebben wel een verzekeringsmannetje die ik alles uit kan laten zoeken maar ben bang dan duurder uit te zijn dan wanneer ik t zelf doe _O-

janderegelaa
vanaf nu met een R erachter

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-22 11:05

nobillity schreef:
Gitana schreef:
Okee goed om te horen!
Ik heb net even gecheckt en ik heb afgelopen jaar bijna 16 euro pm betaald aan tandartsverzekering. Dat heb ik inderdaad nooit opgemaakt :

Je kan er dan nu voor kiezen dat je aankomend jaar geen tandartsverzekering afsluit.
Mocht er nou iets met je gebit aan de hand zijn kun je je altijd laten doorverwijzen naar de kaakchirurg (valt niet onder de tandartsverzekering). Of dat jaar erna weer een tandartsverzekering afsluiten.

Dan betaal je wel € 385,00 eigen risico...

Pantykous

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-22 11:06

janderegelaa schreef:
ONVZ, al jaren de beste verzekering. Het is niet voor niets dat de artsen zelf daar ook verzekerd zijn via de VVAA.

Hier ook al jaren ONVZ. Heel tevreden :j

Lalidan
Hoofd Wiki
Zeg maar Lila-Dan!
Of toch Heidepaars?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-22 11:07

janderegelaa schreef:
nobillity schreef:
Gitana schreef:
Okee goed om te horen!

Zo niet meer, want veel zorgverzekeraars controleren of een verwijzing naar de kaakchirurg terecht is. En de kaakchirurg is wel een béétje duurder dan de tandarts.

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-22 11:23

Zilveren Kruis 3*, al jaren tevreden mee.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-22 11:28

zijn de premies al bekend dan? Ik stap eigenlijk ieder jaar over naar de goedkoopste :D
Nooit veel verschil gemerkt in verzekeraars onderling.

Ik zit nu te kijken, ik zit bij FBTO en denk dat we daar ook blijven. Mijn enige eis is restitutiepolis en dan zijn zij de goedkoopste. Vroeger ook bij gezeten, en altijd fijn geholpen.

Overigens bij degenen die bij een zorgverzekering blijven omdat je daar ER in termijnen kan betalen.
Ik heb als student wel eens gehad dat ik mijn ER niet kon betalen en als je dan de klantenservice belt is het mijn ervaring dat er vrijwel altijd iets te regelen is, daarin. Ze hebben liever dat je het in termijnen betaalt dan niet, als je moeilijk uitkomt.

Rongyos

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-22 11:39

Flowery schreef:
Ik zit nu bij FBTO maar ik ben zwanger en zij hebben daar helaas geen extra module voor dus ik moet ook gaan shoppen. We hebben wel een verzekeringsmannetje die ik alles uit kan laten zoeken maar ben bang dan duurder uit te zijn dan wanneer ik t zelf doe _O-

Kraamzorg zit in de basisverzkering, ik weet niet wat je evt. meer zou willen?
In theorie kun je aanvullende verzekeringen afsluiten bij een andere verzekeraar dan waar je je basisverzekering hebt. Maar ze kunnen dan daar wel een extra prijs voor rekenen én ze zijn niet verplicht om je te accepteren.

nobillity

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-22 11:42

janderegelaa schreef:
nobillity schreef:

Eigen risico heb je overal natuurlijk :)

MightyJoe

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-22 11:50

Rongyos schreef:
Flowery schreef:

In theorie kun je aanvullende verzekeringen afsluiten bij een andere verzekeraar dan waar je je basisverzekering hebt. Maar ze kunnen dan daar wel een extra prijs voor rekenen én ze zijn niet verplicht om je te accepteren.

Er zijn wel een aantal vergoedingen opgenomen in de aanvullende verzekeringen omtrent zwangerschap.
Er is een eigen bijdrage per uur voor kraamzorg.
Extra kraamzorg bij bepaalde situaties.
Lactatiedeskundige
Eigen bijdrage verloskamer bij bevalling in ziekenhuis zonder medische noodzaak

Eventueel zwangerschapscursus.

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-22 11:51

nobillity schreef:
janderegelaa schreef:

Eigen risico heb je overal natuurlijk :)

Nee, alleen bij dingen uit de basisverzekering.

Yv_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-22 11:54

Ik zit al jaren met AV Top bij DSW en had ook geen plannen om over te stappen. Ja, het is duur, maar het niet-gezeik dat het oplevert áls ik een keer iets heb is ook heel fijn. Het is overal duur en gezien ik niet vaak iets heb, heb ik geen zin om al mijn tijd in uitzoekwerk te steken voor die paar euro per jaar. Mocht het echt de klauwen uitlopen, zou ik denk ik eerder voor een andere aanvullende bij DSW gaan ofzo. Volgens mij heb je er tussen basis en top nog eentje.

Flowery

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-22 12:07

MightyJoe schreef:
Rongyos schreef:

Er zijn wel een aantal vergoedingen opgenomen in de aanvullende verzekeringen omtrent zwangerschap.
Er is een eigen bijdrage per uur voor kraamzorg.
Extra kraamzorg bij bepaalde situaties.
Lactatiedeskundige
Eigen bijdrage verloskamer bij bevalling in ziekenhuis zonder medische noodzaak

Eventueel zwangerschapscursus.

Dit inderdaad! Sowieso voor de kraamzorg, een gratis kraampakket, fysio/yoga en alle andere kleine dingen die mooi meegenomen zijn.