Ik voel me ziek, maar mijn bloedbeeld is dat niet?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-22 22:31

lazy schreef:
Het kan heel goed een hormonaal probleem zijn, ik zou je hormonen laten checken en laten kijken of je wellicht in een voorstadium van de overgang zit

Dat!

Mijn huisarts wilde geen hormonen prikken 'want dat schommelt toch altijd bij een vrouw.'

Ik heb toch hokjes aangekruist :o en moet volgende week voor verder onderzoek naar het ziekenhuis met een te hoog prolactinegehalte (hypofyse) en een finaal op hol geslagen parathormoon (bijschildklier).
Uit de algemene zaken die hij wel wilde onderzoeken kwam ook niks duidelijks, vitamine D wat aan de lage kant, cortisol wat hoog, maar niks buiten de normaalwaarden behalve mijn hormonen.

(huisarts kwaad, maar anders wist ik nu nog niks)

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-11-22 22:42

Urielle schreef:
lazy schreef:
Het kan heel goed een hormonaal probleem zijn, ik zou je hormonen laten checken en laten kijken of je wellicht in een voorstadium van de overgang zit

Dat!

Mijn huisarts wilde geen hormonen prikken 'want dat schommelt toch altijd bij een vrouw.'

Ik heb toch hokjes aangekruist :o en moet volgende week voor verder onderzoek naar het ziekenhuis met een te hoog prolactinegehalte (hypofyse) en een finaal op hol geslagen parathormoon (bijschildklier).
Uit de algemene zaken die hij wel wilde onderzoeken kwam ook niks duidelijks, vitamine D wat aan de lage kant, cortisol wat hoog, maar niks buiten de normaalwaarden behalve mijn hormonen.

Mag ik vragen wat jouw klachten zijn?

Helaas hebben we hier geen formulieren meer die we zelf kunnen wijzigen. Mijn moeder deed dit ook altijd :Y)

chanicha

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-22 23:06

Urielle heb je niets aan je bijnieren of is er een scan gemaakt van je hypofyse?

Edit, ik zou een verwijzing vragen naar de Endocrinoloog, dan krijg je waarschijnlijk antwoorden.

Azmay

Re: Ik voel me ziek, maar mijn bloedbeeld is dat niet?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-22 23:17

Lyme zit vooral in teken maar kan ook door bijvoorbeeld muggen worden over gedragen, is alleen minder bekend.

In Duitsland zijn ze veel verder met die wetenschap. De meeste orthomoleculaire artsen werken ook met laboratoria in het buitenland. Mij help het helaas dan weer niet, maar ik bleek iets aparts te hebben waar ik moe van werd.

Prairy

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-22 23:20

Zit er ook schimmel in je kantoor gebouw? Dat kan ook erg vervelende klachten geven. Mogelijkheid om een tijd niet op kantoor te werken?

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-11-22 23:25

Prairy schreef:
Zit er ook schimmel in je kantoor gebouw? Dat kan ook erg vervelende klachten geven. Mogelijkheid om een tijd niet op kantoor te werken?

In de kelder onder ons, maar daar zit een betonnen vloer tussen.

Die mogelijk is op dit moment niet echt aanwezig door afwezigheid van mijn collega. Hooguit af en toe een dag en wat meer in de fabriek gaan zitten.

fjordjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-22 23:26

Slik je naast je vitamine D ook nog magnesium en vitamine k2?

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-11-22 23:30

fjordjes schreef:
Slik je naast je vitamine D ook nog magnesium en vitamine k2?

Wel magnesium, geen K2.
Maar ik heb niet meer de klachten als toen ik voor het eerst D heb geprikt.

Nog een sidenote; vorig jaar anderhalve week op Curaçao gezeten, zeer actieve vakantie gehad waaronder een berg beklimmen bij 30+ graden en zonder conditie opgejaagd door een militair die binnen een half uur boven wilde zijn... Geen centje pijn, geen moment moe geweest.
En dat terwijl ik geen enkel supplement heb genomen in die dagen...

_Mar3

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-22 23:39

Eet je genoeg? Niet voldoende eten kan zorgen voor vage, nare klachten.

En zou er misschien toch sprake kunnen zijn van stress (wat al langer 'ophoopt')? Misschien door je werk waar je over schrijft?

In ieder geval veel beterschap toegewenst!

Ladyson

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-22 23:43

Heel goed om het eerst regulier goed uit te zoeken, maar onderschat ook echt niet wat psyche voor effect op het lichaam kan hebben. En dat hoeft helemaal niks heftigs/zwaars te zijn hoor.

Zo krijg ik bijv als ik me druk maak om iets steken in mn baarmoeder. Duurde even voordat ik die link had gelegd haha. En de gynaecoloog kon maar niks vinden :+

senna21

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-22 23:58

Dat je zegt het beste onder druk te presenteren, is m.i. een veeg tegen. (Samen met jou veel anderen.)
Ik denk dat er best veel mensen zijn die jarenlang teveel doen en teveel stress en prikkels absorberen. En als gevolg daarvan slecht voor zichzelf zorgen.
Dan zegt je lijf stop, soms met een burnout of vermoeidheid, soms met een ziekte.
Je kunt op zoek gaan naar een ziektebeeld, maar vergeet niet om eerlijk naar je lijf te luisteren.

Jep, ik ben zelf ook wijzer geworden door lessons learned.

2misty2

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-22 00:12

Urielle schreef:
lazy schreef:

Dat!

Voor hormonen kan je ook het AMH laten testen. Inderdaad de gewone hormonen schommelen als je in het voorstadium zit. Ik zit ook in de vervroegde overgang en dat weet ik door het AMH. Ik ben amper nog vruchtbaar.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-22 00:52

Heleboel zaken worden met goede bedoelingen aangehaald maar probeer de suikers weer eens een poos te laten staan. Suikerinname kan zeer vervelende gevolgen hebben. Meest simpele om na te gaan of het dit kan zijn voor je volledig in de medische molen komt.

Fearn

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-22 01:08

BigOne schreef:
Heleboel zaken worden met goede bedoelingen aangehaald maar probeer de suikers weer eens een poos te laten staan. Suikerinname kan zeer vervelende gevolgen hebben. Meest simpele om na te gaan of het dit kan zijn voor je volledig in de medische molen komt.

Als TS normale suikerwaarden heeft zou dit niet nodig moeten zijn.. suikers ofwel koolhydraten zijn juist een energieleverancier :)

Siesjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-22 01:19

Janine1990 schreef:
juval schreef:
vervelend dat je je nog steeds niet beter voelt. succes bij de ha morgen.
Heb je bijvoorbeeld ook aan Lyme of Pfeiffer gedacht?

Ik had ook in je vorige topic gereageerd, inmiddels heb ik de uitslag ook binnen en heb ik ijzertabletten van de ha gekregen. hoop dat dat wat doet.
hb was gezakt naar 7.1 en ferritine 10.0
TSH was ook verhoogd, 4.99 maar daar heb ik verder nog geen uitleg over gehad. zal ik de volgende keer naar vragen.

Lyme heb ik hem niet over gehoord.
Pfeiffer heb ik gehad en is niet heel gebruikelijk dat het terugkomt. Ik was al blij dat mijn huisarts van de week zei: "Ah, Pfeiffer, daar zijn maar weinig mensen die het een tweede keer krijgen." Terwijl de meesten dat bij voorbaat al uitsluiten.

Zelf zou ik niet aan Lyme denken, ik kan me geen tekenbeet herinneren over de afgelopen 20 jaar...

Ik haak hier even op in...mijn huisarts zegt namelijk dat Pfeiffer nooit meer over gaat en het altijd weer kan oplaaien. Dus ik zou dat niet direct uitsluiten.

Lyme is iets wat ik ook zou laten prikken, dat je geen teek hebt gezien, wil niet zeggen dat ie er niet was. Lyme staat staat hoog op de lijst bij vage klachten waar verder niets uit komt en is makkelijk uit te sluiten.

Change3x

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-22 07:30

Eet je wel genoeg en gevarieerd en krijg je daar ook voldoende eiwitten bij binnen? Niet voldoende en niet goed eten kan ook voor zulke klachten zorgen.

rozebadeend

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-22 07:45

Janine1990 schreef:
rozebadeend schreef:
Ik zou net als wat ElCid zegt inderdaad even verder kijken naar een orthomoleculair arts / bioresonatie of iets in die koers.

Zelf loop ik al jaren met veel vage klachten. Bloed geprikt bij HA en alles perfect volgens 'de standaard'. Maar het mooie is, niemand is standaard, dus jij kan met heel andere 'normale' waarden best klachten hebben.

Dit was bij mij in ieder geval wel aan de hand, schildklier op de hol. al mijn klachten komen daar perfect mee overeen. Nu sinds een aantal maanden krijg ik via mijn natuurarts smelttabletjes en ik begin nu echt veel positieve veranderingen te merken.

Mag ik vragen wat voor klachten je had?

Ik heb je een pb gedaan!

Afanaisa91

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-22 08:04

Janine1990 schreef:
Werk gerelateerd, zit ik in een ontzettend oud en ongezond kantoor. Zonder anti-histamine zit ik vol met vlekken in mijn gezicht. Zodra ik thuis kom is er niets meer te zien. Dus wellicht is daar ook nog wat uit te halen?

To be sure, ben je er bewust van dat een veel voorkomende bijwerking van bepaalde antihistaminica o.a. vermoeidheid is?

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-22 08:04

Fearn schreef:
BigOne schreef:

Als TS normale suikerwaarden heeft zou dit niet nodig moeten zijn.. suikers ofwel koolhydraten zijn juist een energieleverancier :)

Suikers zijn een vergif voor je lichaam. Daar kan je doodmoe van worden.
Ik ben aan het proberen mijn suikerinname te verminderen maar het is ook verslavend en dat kan ik ook echt merken.

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-22 08:06

chanicha schreef:
Urielle heb je niets aan je bijnieren of is er een scan gemaakt van je hypofyse?

Edit, ik zou een verwijzing vragen naar de e,ndocrinoloog, dan krijg je waarschijnlijk antwoorden.

Ik moet inderdaad naar de endocrinoloog, maar wachtlijsten... ;(
Gelukkig volgende week eindelijk aan de beurt. Ik ben benieuwd wat er uit komt. Maar om maar aan te geven dat hormonen ook een grote rol spelen in je welbevinden.

Rocamor

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-22 08:08

Klopt Suzanne, ik heb er ook frappante resultaten mee bereikt, door te stoppen met suiker.

TS, ben je wellicht allergisch of intolerant voor zuivel?

Blue_flower

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-22 08:22

Afanaisa91 schreef:
Janine1990 schreef:
Werk gerelateerd, zit ik in een ontzettend oud en ongezond kantoor. Zonder anti-histamine zit ik vol met vlekken in mijn gezicht. Zodra ik thuis kom is er niets meer te zien. Dus wellicht is daar ook nog wat uit te halen?

To be sure, ben je er bewust van dat een veel voorkomende bijwerking van bepaalde antihistaminica o.a. vermoeidheid is?

En het ook effect kan hebben op je hormonen?

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-22 08:27

Janine1990 schreef:
Mag ik vragen wat jouw klachten zijn?

Helaas hebben we hier geen formulieren meer die we zelf kunnen wijzigen. Mijn moeder deed dit ook altijd :Y)

Gelukkig ben ik niet de enige eigenwijze persoon haha.

Ik ben heel moe, het lijkt bijna of ik narcolepsie heb soms, ik kan echt zo in slaap vallen als ik stil zit.
Mijn zicht is op korte termijn zwaar verslechterd, ook gemeten bij de opticien.
Mijn menstruatie is onregelmatig geworden.
Ik hou veel vocht vast.
Ik val moeizaam af, terwijl ik vanwege mijn hobby /passie bodybuilding wel gezond leef en veel sport heb ik permanent overgewicht. Als ik al afval, is het nooit op mijn buik, hoe diep ik ook ga. Ik zie er dan zwanger uit, armen en benen staan droog en een vooruitstekende buik.
Mijn ochtendurine heeft na blaasontstekingsklachten inclusief bloed bij de urine, maar waarbij niets uit het onderzoek kwam, een typische zoetchemische geur (verder drink ik veel dus teveel verdund om geur te hebben) en ik kan mijn blaas niet meer leegplassen (onduidelijk of er samenhang is met de voornoemde klachten).

Inmiddels uitgesloten :
- diabetes
- (pre-) overgang
- nierproblemen + blaasontsteking
- zwangerschap

Het algemene bloedbeeld is binnen de normaalwaarden, behalve prolactine (normaalwaarden 102-496 en ik had 517 mU/l) en parathormoon (normaalwaarden 1.6-6.8 en ik had 13.0 pmol/l). Cortisol was wat hoog maar binnen de normaalwaarden.

We gaan zien wat de endocrinoloog er van vindt.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-22 08:36

Afanaisa91 schreef:
Janine1990 schreef:

Dit , al je genoemde klachten krijg ik van anti histamine...

Als je in zo'n ongezond pand zit dan moet je de arbo en bedrijfsarts inschakelen.

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-11-22 08:42

Spenk schreef:
Afanaisa91 schreef:

Dit , al je genoemde klachten krijg ik van anti histamine...

Als je in zo'n ongezond pand zit dan moet je de arbo en bedrijfsarts inschakelen.

Ik schrok even hiervan, ook die van reactie op hormonen in de war. Dus daar haak ik nog even op in!

Het is wel interessant namelijk dat dit gebeurt sinds het weer zodanig is veranderd dat er geen raam meer open staat...

Bedrijfsarts heeft me namelijk ook anti histamine voorgeschreven toen ik er in januari was vanwege de vlekken.

Zeer waardevolle tip!

De rest reageer ik later vandaag op.

Misschien nog even goed om te vermelden: ik word altijd goed uitgeslapen wakker en val overdag niet in slaap. In tegenstelling tot toen ik Pfeiffer had.