Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Prairy schreef:Ik weet zo niet of dit hetzelfde is als candida. Bij mij was het enige dat hielp als ik er last van had, een orale pil fluconazol. Al dit rotzooi die je er in moest doen hielp niet.
Uiteindelijk heeft het meeste bij mij geholpen:
Stoppen met zoetstoffen, dus aspartaam en acesulfaam (light/zero oliebol dus)
Geen smaakversterkers meer (E621-E627, mononatriumglutamaat/vetsin)
Veel minder tot een periode geen suiker meer
Stoppen met de pil
Hierdoor overigens ook minder hoofdpijn, was ook fijn
Ik ben er nu godzijdank vanaf maar ik heb er echt jaren last van gehad.
ruitje schreef:Mijn Gyn gaf dit als tip, gewoon bij de kruidvat te koop, werkt super. Als je last heb een 'kuur' doen en het is weer weg. Als je op tijd bent heb je minder tubes nodig. Voor mij echt de verademing die alle andere middelen niet geven:
https://www.deonlinedrogist.nl/drogist/ ... l-35ml.htm
frensje schreef:Bedankt voor jullie reacties.
Ik krijg de ab van de huisarts. Ik zou om een doorverwijzing naar de gynaecoloog kunnen vragen. Misschien kijkt die er net anders tegenaan.
Ik heb geen idee of er bepaalde triggers zijn die de klachten geven. Ik zie geen patroon. Ik eet gezond, ben niet aan de pil. Probiotica slik ik ook.
Ik kan wel proberen of het weg blijft als we condooms zouden gebruiken.
Mijn IJzer is goed.
Suliko schreef:@Janneke2, ik kan niet ophalen uit je bericht of je nou candida onder bacteriële vaginosis schaart of juist niet, maar ook voor de rest van het topic: bacteriële vaginosis is iets heel anders dan een vaginale schimmelinfectie!
Citaat:Wanneer de pH-waarde verstoort is, komen de verkeerde bacteriën naar boven. Ik snap dan ook niet dat er AB wordt gegeven, want dat verstoort juist enorm de pH-waarde, dan is het niet gek dat het iedere keer terugkomt.
Citaat:Ik heb zelf toen ik veel last had van beide (wel meer schimmel dan bacterieel) wel eens verdunde azijn gebruikt. Dat zal ik verder niet aanraden want het brand behoorlijk dus is eigenlijk te aggressief (en daarmee niet goed voor de pH-balans), maar het werkte wel als een tierelier.