Hou je vooral aan de rust NA de operatie!!!
Ik had complicaties (lees; bloed spoot uit mijn keel) doordat ik in de zon was gaan zitten en met de honden balletje was gaan gooien na 1 week. Wonde was nog niet genoeg genezen en is daardoor dus weer -ontzettend heftig- gaan bloeden.
Daardoor dus wéér met spoed onder mes en nuja dan begint de tocht dus weer opnieuw..
Hou je dus ZEKER 2 weken echt RUSTIG!! Span je niet in, geen al te warme douches, in de zon zitten of inspanning zodat je aders niet uitzetten waardoor een bloeding kan ontstaan. ook niet teveel bukken bvb. Alles waarvoor je enigzins kracht zet vermijden! (dus ook niet te fel persen tijdens poepen haha)
Verder gewoon lekker veel waterijsjes snoepen, yoghurt, pudding, puree/stamppot, soep,... alles wat zacht is.
Ik deed snachts om de 2uur een wekker zetten om te drinken ook bvb, omdat anders mijn keel te fel uitdroogde en ik dan nog méér last had. Dan maar ff bikkelen en wat vaker wakker, maar daardoor wel een pak minder last. Ook overdag, regelmatig een slok nemen. Ga je naar de winkel? Neem je flesje water mee, dat je altijd kan drinken. Want een droge keel in combi met deze operatie was geen pretje.
De 1e dagen heb ik ook behoorlijk veel pijnstillers genomen. (combi van ibuprofren en dafalgan 1000mg en dan gewoon max dosis van beide gezamelijk).
en nu?
Ik snurk niet meer ... lekker bijkomend weetje

uiteraard geen ontstoken amandelen meer en sindsdien ook geen keelpijn/ontsteking meer gehad.
Ik adem veel vrijer door mijn neus nu.