Contributie betalen tijdens vakantie sportvereniging?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

nafkedemi

Re: Contributie betalen tijdens vakantie sportvereniging?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-22 08:43

Misschien vreemde gedachtegang.....jouw baas betaald je ook door in je vakantie. Wanneer dit niet zou gebeuren zou je in je vakantie geen inkomsten hebben.

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-22 08:50

Hier betaal je contributie per kwartaal en dus betaal je ook alle vakanties door. In coronatijd is er maanden niet getraind maar de contributie liep ook gewoon door. Dit omdat alle vaste lasten ook doorlopen.

loulou

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-22 08:57

Als het een vereniging is vind ik het prima. Is het commercieel met commerciële prijzen, dan zou ik het niet oké vinden.
Dan is het niet leveren, niet betaald krijgen.

mvdende

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-22 09:09

loulou schreef:
Als het een vereniging is vind ik het prima. Is het commercieel met commerciële prijzen, dan zou ik het niet oké vinden.
Dan is het niet leveren, niet betaald krijgen.

Dit. Is het echt een bedrijf (zoals vaak een manege, de Basic Fit enz) die winst maken, dan zou ik niet akkoord gaan met doorbetalen in de vakantie/ tijdens corona sluitingen.

Ik heb de hondenschool (bedrijf) óók niet doorbetaald voor de maanden dat er geen lessen waren (of nou ja, er waren wél lessen, maar alleen de "potentiële wedstrijd hondjes" en de puppylessen gingen door, de lessen van de "reguliere" klanten werden afgezegd.

De contributie van de NKBV liep wél gewoon door, dat wordt sowieso 1x per jaar betaald, maar dat is echt een vereniging en de weekenden draaien volledig op vrijwilligers.

Ik ga niet dure lessen betalen als ik ze niet krijg, tenzij het bedrag per jaar wordt vastgesteld voor zoveel weken les, maar het bedrag in 12 gelijke delen iedere maand moet worden betaald. Dan betaal je eigenlijk per jaar ipv per maand.

Maar zijn het "losse" maanden die je betaald, zoals bij de Basic Fit, dan is het logisch dat je niet betaald als je er geen gebruik van kan maken.

luuntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-22 09:19

Hondensport waar ik zit werkt anders.
Je hebt een lidmaatschap en dat kost €20 per jaar.
Dan zijn er 3 blokken met cursussen.
En per cursus betaal je.
Agility is 12 lessen voor €72
Ringtraining 5 lessen voor €35.
Je krijgt dan echt het aantal lessen. Valt je les op een vrije dag wordt het een week later.

Muziekschool betaal ik voor 28 lessen een bedrag.
Dit bedrag kan ik ineens betalen of verspreid over 8 termijnen.

Machie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-22 10:02

Ik sta hier enorm dubbel in.

Ik doe het zelf niet, mijn cursisten laten betalen tijdens mijn vakanties. Als ik er niet ben, betalen ze niet. Ben ik er wel, maar kiezen ze er zelf voor er niet te zijn, dan betalen ze wel.
Mijn eigen lessen betaal ik per maand vooraf. Als ik op tijd aangeef er niet te zijn, betaal ik ook niet. Zoals bv in vakanties.

Voor mijn uitlaatservice net zo, mensen betalen alleen als ze er zijn. Zijn zij, of ik, er niet, dan betalen ze ook niet.
Maar ik werk ook niet met abonnementen.

Ik kan ook niet zo goed tegen betalen voor iets wat niet geleverd wordt. Zeker niet als de maandelijkse kosten echt hoog zijn. Voor de sportschool ofzo vind ik het geen probleem, maar daar kan ik ook altijd terecht.

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-11-22 10:11

Machie schreef:

Ik doe het zelf niet, mijn cursisten laten betalen tijdens mijn vakanties. Als ik er niet ben, betalen ze niet. Ben ik er wel, maar kiezen ze er zelf voor er niet te zijn, dan betalen ze wel.
Mijn eigen lessen betaal ik per maand vooraf. Als ik op tijd aangeef er niet te zijn, betaal ik ook niet. Zoals bv in vakanties.

Voor mijn uitlaatservice net zo, mensen betalen alleen als ze er zijn. Zijn zij, of ik, er niet, dan betalen ze ook niet.

Ik kan ook niet zo goed tegen betalen voor iets wat niet geleverd wordt. Zeker niet als de maandelijkse kosten echt hoog zijn. Voor de sportschool ofzo vind ik het geen probleem, maar daar kan ik ook altijd terecht.

Terwijl ik juist bij jouw HUS ook zou verwachten dat mensen een bepaald bedrag zouden betaling 'ter reservering'. Of is het zo dat je soms ook nee moet verkopen omdat ze een 'plekje' niet op tijd gereserveerd hebben? Dat snap ik dan weer wel namelijk.

Interessant wel! :D

mvdbijl

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-22 10:13

Kaatje_S schreef:
Het lijkt me dat het maandtarief bepaald is aan de hand van de jaarlijkse kosten en gewoon evenredig verdeeld is. Dus of een maand niet betalen, maar dan de andere maanden het bedrag omhoog, of 12 maanden een iets lager bedrag betalen

Dit lijkt mij ook het geval, heb je de vraag al eens bij het bestuur neergelegd? Die weten vast hoe het tot stand kwam, een vraag voor de ALV van de vereniging.

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-22 10:27

Bij ruitersportverenigingen is het vaak zo dat je wel per maand betaalt, maar dat er een Xaantal lessen per jaar gegarandeerd is, bij ons is dat 40. Als je zelf niet kunt is het geld weg, maar als er iets is waardoor de vereniging de les niet door kan laten gaan wordt een inhaalles geregeld. Je betaalt dan wel per maand door in de zomervakantie, maar dat is gewoon wegens die 40 lessen.
Bij een kreupel paard moet je ook doorbetalen. Vroeger kon je dan een manegepaard huren, nu doen ze dat niet meer geloof ik.

Machie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-22 10:52

KimD schreef:
Machie schreef:

Terwijl ik juist bij jouw HUS ook zou verwachten dat mensen een bepaald bedrag zouden betaling 'ter reservering'. Of is het zo dat je soms ook nee moet verkopen omdat ze een 'plekje' niet op tijd gereserveerd hebben? Dat snap ik dan weer wel namelijk.

Nou het is vooral zo dat veel mensen 2 plekjes per week hebben. En soms een week niet gaan, die betalen ze dan dus niet. Maar ik moet regelmatig wel nee verkopen helaas, al is dat als mensen een plekje extra willen.

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-11-22 13:26

Machie schreef:
KimD schreef:

Nou het is vooral zo dat veel mensen 2 plekjes per week hebben. En soms een week niet gaan, die betalen ze dan dus niet. Maar ik moet regelmatig wel nee verkopen helaas, al is dat als mensen een plekje extra willen.

Daar zit natuurlijk ook wel het verschil. Ik ben verzekerd van mijn plekje met sporten, iedere week is zijn die tijden voor mij gereserveerd en als ik niet kan dan dien ik zelf die plek te verkopen of mijn verlies te nemen.

Dat kun je met je HUS niet maken natuurlijk, een abonnement verkopen maar dan 'nee' verkopen. Ik denk dat je HUS ook alleen op deze manier kan functioneren, want veel mensen werken flexibel ipv vast en stel die flexibele mensen zouden hun vaste plek verkopen, dat zou wat zijn met een HUS. :=

Edit:

Op de manege vroeger kochten we trouwens een 10-20 ritten kaart en alleen als je kwam werd er een les afgestempeld. Moest je wel de week van tevoren al doorgeven en als je op de dag zelf niet kwam opdagen of te laat deed afzeggen werd je les ook (logischerwijs) gestempeld.

Shaya_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-22 14:25

Gezien er ook geen verschil in 4 of 5 trainingsdagen per maand is zou ik er geen problemen mee hebben om door te betalen.

Al zou het wel eerlijker zijn voor de maandag mensen als ze hun les mochten inhalen vanwege feestdagen.