Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
loulou schreef:Als het een vereniging is vind ik het prima. Is het commercieel met commerciële prijzen, dan zou ik het niet oké vinden.
Dan is het niet leveren, niet betaald krijgen.
Machie schreef:Ik sta hier enorm dubbel in.
Ik doe het zelf niet, mijn cursisten laten betalen tijdens mijn vakanties. Als ik er niet ben, betalen ze niet. Ben ik er wel, maar kiezen ze er zelf voor er niet te zijn, dan betalen ze wel.
Mijn eigen lessen betaal ik per maand vooraf. Als ik op tijd aangeef er niet te zijn, betaal ik ook niet. Zoals bv in vakanties.
Voor mijn uitlaatservice net zo, mensen betalen alleen als ze er zijn. Zijn zij, of ik, er niet, dan betalen ze ook niet.
Maar ik werk ook niet met abonnementen.
Ik kan ook niet zo goed tegen betalen voor iets wat niet geleverd wordt. Zeker niet als de maandelijkse kosten echt hoog zijn. Voor de sportschool ofzo vind ik het geen probleem, maar daar kan ik ook altijd terecht.
Kaatje_S schreef:Het lijkt me dat het maandtarief bepaald is aan de hand van de jaarlijkse kosten en gewoon evenredig verdeeld is. Dus of een maand niet betalen, maar dan de andere maanden het bedrag omhoog, of 12 maanden een iets lager bedrag betalen
KimD schreef:Machie schreef:Ik sta hier enorm dubbel in.
Ik doe het zelf niet, mijn cursisten laten betalen tijdens mijn vakanties. Als ik er niet ben, betalen ze niet. Ben ik er wel, maar kiezen ze er zelf voor er niet te zijn, dan betalen ze wel.
Mijn eigen lessen betaal ik per maand vooraf. Als ik op tijd aangeef er niet te zijn, betaal ik ook niet. Zoals bv in vakanties.
Voor mijn uitlaatservice net zo, mensen betalen alleen als ze er zijn. Zijn zij, of ik, er niet, dan betalen ze ook niet.
Maar ik werk ook niet met abonnementen.
Ik kan ook niet zo goed tegen betalen voor iets wat niet geleverd wordt. Zeker niet als de maandelijkse kosten echt hoog zijn. Voor de sportschool ofzo vind ik het geen probleem, maar daar kan ik ook altijd terecht.
Terwijl ik juist bij jouw HUS ook zou verwachten dat mensen een bepaald bedrag zouden betaling 'ter reservering'. Of is het zo dat je soms ook nee moet verkopen omdat ze een 'plekje' niet op tijd gereserveerd hebben? Dat snap ik dan weer wel namelijk.
Interessant wel!
Machie schreef:KimD schreef:
Terwijl ik juist bij jouw HUS ook zou verwachten dat mensen een bepaald bedrag zouden betaling 'ter reservering'. Of is het zo dat je soms ook nee moet verkopen omdat ze een 'plekje' niet op tijd gereserveerd hebben? Dat snap ik dan weer wel namelijk.
Interessant wel!
Nou het is vooral zo dat veel mensen 2 plekjes per week hebben. En soms een week niet gaan, die betalen ze dan dus niet. Maar ik moet regelmatig wel nee verkopen helaas, al is dat als mensen een plekje extra willen.