Rugtas voor volwassenen? Bokt fashion police?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Re: Rugtas voor volwassenen? Bokt fashion police?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-22 19:33

Lekker een trolley kopen. Wij hebben er een voor als we op zeilvakantie gaan en tussendoor water, drinken e.d. moeten kopen. Scheelt een hoop zeulen, voor jezelf, je arm en je rug veel prettiger :).

Hiraeth

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-22 19:36

Ik ben 25 en denk altijd bij mensen die zo'n trolley hebben: "Potverdorie, had ik zelf maar zo'n handig ding." Niks mis mee!

mysa
correspondent/vertaler

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-22 19:38

Gewoon zo'n trolley hoor. En anders zo'n chique koffer op wieltjes. Paar stickers erop van verre bestemmingen en je bent hartstikke hip.

Bienotje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-22 19:40

Ik doe altijd met rugtas boodschap, maar als ik voor meerdere dagen haal heb ik daar zeker 1 of twee boodschappentassen bij.

Ik heb oa een eastpak. Maar pak melk, vla en een pak meel en de overige ruimte houdt al snel op. Ik doe dus zwaardere dingen bewust op mijn rug en de rest als brood evt chips en groente in de tas/ tassen in de hand.

Bolderwagen raad ik je af, handig met kleine kinderen. Maar manoeuvreert echt lastig in een volle supermarkt.

Ik zou als ik jou was voor een trolley gaan ook.

Femke_Tweety

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-22 19:43

Gewoon zo'n trolley/karretje.
Is voor je lijf het beste.

En dan zorg je zelf dat ie niet truttig/oubollig is.

Maak er een death-metal printje op, voor mijn part een fietsbel in de vorm van een schedel, handvol buttons en pins erop.
En de wielen geef je ook een opfrisbeurt met íets.

In plek van truttig/oudbollig wordt het dan een statement :+

* Death metal en schedel-fietsbel zijn uiteraard inwisselbaar tegen ander niet truttig motief dat bij jou persoonlijk past... ;-)

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-22 19:47

Hier ook twee trolleys; een voor mij en een voor mijn vriend, en die dingen worden hier goed gebruikt. Super fijn, vooral als we een weekendje weg gaan en voor vakanties.

Mjelleke

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-22 19:51

Trolleys zijn niet truttig! Maak het jezelf vooral gemakkelijk.

Je hebt ook rugzaktrolleys, misschien is dat een middenweg? Die hebben wel kleinere wieltjes en rollen minder fijn, maar je klapt het handvat zo in en dan heb je een rugzak.

Telpeva
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-10-22 19:54

tamary schreef:
Boodschappentas op wieltjes, dan kan je tenminste genoeg meenemen. Rugzak wil je geen echt zware dingen in hebben en afhankelijk van waar de problemen in je rechterarm beginnen is rugzak lastiger tot gewoon niet mogelijk.

Daar zeg je wat he... Ik ben het meteen gaan proberen met een oude rugtas die ik nog had liggen, om doen was geen probleem maar mijn god de pijn -O-
Het wordt dus sowieso een trolley... De rugtas die ik nog had liggen is namelijk een zeer ergonomische ouderwetse kipling rugtas, als dat al niet te verdragen is dan is denk ik niks te verdragen. De druk van de schouderband is al te veel. Jeetje ik ben er een beetje emotioneel onder, die oude rugtas daar ben ik verliefd op, die ging vroeger altijd elke vakantie mee... het idee dat ik hem misschien niet meer zal kunnen dragen dat vind ik erg.

Klinkt herkenbaar FV_whisper, ik heb dat ook. Op goede dagen kan ik met mijn slechte hand/arm mijn kop koffie dragen, op slechte dagen kan ik nog geen pen beet houden.

Boodschappen thuis laten bezorgen doe ik al :D dat maakt echter ook dat ik nog meer thuis zit en minder buiten kom, nog minder beweeg op een dag, en ik heb eigenlijk juist aangeraden gekregen om dat wat meer op te pakken.

Wat posten jullie snel! (bedankt voor alle tips <3) ik typ zo langzaam (jullie snappen wel dat typen ook niet meer zo goed gaat denk ik :+) en ik kom er bijna niet tussen. Lief van jullie! Ik ga zo nog wat vragen typen over trolleys maar dat zal even duren voordat ik dat getypt heb, maar deze antwoorden wou ik alvast even geven

genja

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-22 20:02

Telpeva schreef:
tamary schreef:
Boodschappentas op wieltjes, dan kan je tenminste genoeg meenemen. Rugzak wil je geen echt zware dingen in hebben en afhankelijk van waar de problemen in je rechterarm beginnen is rugzak lastiger tot gewoon niet mogelijk.

Daar zeg je wat he... Ik ben het meteen gaan proberen met een oude rugtas die ik nog had liggen, om doen was geen probleem maar mijn god de pijn -O-
Het wordt dus sowieso een trolley... De rugtas die ik nog had liggen is namelijk een zeer ergonomische ouderwetse kipling rugtas, als dat al niet te verdragen is dan is denk ik niks te verdragen. De druk van de schouderband is al te veel. Jeetje ik ben er een beetje emotioneel onder, die oude rugtas daar ben ik verliefd op, die ging vroeger altijd elke vakantie mee... het idee dat ik hem misschien niet meer zal kunnen dragen dat vind ik erg.

Klinkt herkenbaar FV_whisper, ik heb dat ook. Op goede dagen kan ik met mijn slechte hand/arm mijn kop koffie dragen, op slechte dagen kan ik nog geen pen beet houden.

Boodschappen thuis laten bezorgen doe ik al :D dat maakt echter ook dat ik nog meer thuis zit en minder buiten kom, nog minder beweeg op een dag, en ik heb eigenlijk juist aangeraden gekregen om dat wat meer op te pakken.

Wat posten jullie snel! (bedankt voor alle tips <3) ik typ zo langzaam (jullie snappen wel dat typen ook niet meer zo goed gaat denk ik :+) en ik kom er bijna niet tussen. Lief van jullie! Ik ga zo nog wat vragen typen over trolleys maar dat zal even duren voordat ik dat getypt heb, maar deze antwoorden wou ik alvast even geven

Wou net zeggen mij linker schouder is niet helemaal oké . Maar echt niet dat ik daar een zware rugzak met boodschappen op kan hebben . Alleen het op de rug doen is al een uitdaging

prompter

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-22 20:03

Urbanus

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Tink89

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-22 20:08

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-22 20:09

Mando

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-22 20:13

Bol heeft leuke voor 30 euro met opdruk.

Ook makkelijk als je naar een beurs ga zoals bv equitana of de huishoudbeurs

Telpeva
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-10-22 20:22

Femke_Tweety schreef:
Gewoon zo'n trolley/karretje.
Is voor je lijf het beste.

En dan zorg je zelf dat ie niet truttig/oubollig is.

Maak er een death-metal printje op, voor mijn part een fietsbel in de vorm van een schedel, handvol buttons en pins erop.
En de wielen geef je ook een opfrisbeurt met íets.

In plek van truttig/oudbollig wordt het dan een statement :+

* Death metal en schedel-fietsbel zijn uiteraard inwisselbaar tegen ander niet truttig motief dat bij jou persoonlijk past... ;-)

Jij bent mijn held... Dit ga ik doen. Straks meteen even het internet afspeuren voor wat leuke patches en gerelateerde zooi _O- eigenlijk krijg ik daar spontaan zin in, meteen een paar dikke plastic spinnen erop, die zijn nu toch makkelijk te krijgen met halloween. Yes, ik voel hem, dit maakt het wel een beetje meer 'mij'

-

Voor wie zo'n trolley hebben, hebben jullie nog tips en tricks? Ik las net ook iets met goede banden uitzoeken, grote banden, maar ik zie ook modellen met 3 banden in een soort driehoek, wat zouden jullie aanraden? Ik zie modellen waar je de tas af kunt halen zodat je hem ook als steekwagen kunt gebruiken, is dat handig?
Ik zou hem in de winkel ook graag vast willen maken aan het winkelwagentje want ik heb immers geen hand vrij om hem achter mij aan te trekken in de winkel, kan dat bij allemaal of moet je daar specifiek voor kijken of ze dat als optie hebben?

tamary

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-22 20:23

Leeg zijn die dingen niet zo zwaar, dan moeten ze gewoon in de winkelwagen passen

limilou

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-22 20:46

Ik ben 25 en ik heb een trolley :+ Gebruik hem regelmatig, rete handig ding. Kan/mag geen zware dingen tillen dus dit is echt een lifesaver.
Kies er wel een met zachte wielen/banden, ik heb ooit zon ding gekregen met koffer wielen. Verschrikkelijk, je kon me een dorp verder nog horen. Ik heb er nu zelf een met luchtbanden

Ook heb ik er een gehad met wielen die vrij ver van de tas af zaten waardoor ik het constant slecht inschatte en er zelf steeds over struikelde

Niet bij elke trolley zit iets om hem vast te maken aan een winkelwagen.

Azmay

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-22 20:51

Ik heb voor als ik er een beetje toonbaar bij wil lopen een leren rugzak. Maar daar boogschappen mee doen is geen beginnen aan. Als ik lopend boodschappen doe gaat de trolley mee, en ik ben nog niet eens 30. Lekker belangrijk :p

pjer

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-22 20:59

Eleeke

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-22 21:18

tips genoeg hier,
Maar idd ipv een handtas een klein rugtasje kan misschien ook fijn zijn.

meintje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-22 21:30

Sowieso met één met een echte beugel, niet met een stang en handvat. Je wil niet dat het gaat zwieberen als je er mee loopt

deksel

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-22 21:43

@Telpeva
Wat betreft het typen: wellicht is het een idee om de dicteer functie van Word te gebruiken. Dan spreek je in wat je wilt reageren en is het daarna een kwestie van knippen en plakken op Bokt.

Ik heb voor de rest geen advies omtrent boodschappenkarretjes, behalve dat ik altijd jaloers ben op de mensen die er een hebben omdat ik altijd veel te veel boodschappen in m’n linnen tas douw waardoor ik mijn hele schouder afknel.

callippo

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-22 22:03

Ik had als student al een trolley, ook mee in de trein, ideaal! En hij gaat ook altijd mee naar Equitana.

De mijne heeft afneembare wielen, maar dat is een afrader, want na een tijdje werden de klemmen lam en vloog er soms ineens een wiel vanaf.

Deze is gaaf: https://james-shop.com/products/cherryblue-james

Die 3 wielen aan elke kant zijn trouwens om mee de trap op en af te kunnen "rijden".

Hilary

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-22 22:24

Ik zou vooral testen; mijn oma (sorry) had er ook eentje. Zij kon er heel goed mee overweg, maar ze was dan ook 20 cm kleiner dan ik. Als ik er mee liep, had ik constant dat ding op m’n hakken #)